Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Hebben ze al gestrooid?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 05 nov 2018 18:36

Je hebt een primeur gescoord en mag voor een glas Beaujolais naar de bar :-)

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 05 nov 2018 18:50

In Arnhem hadden ze afgelopen zaterdag op het stationsplein gestrooid. Aan het eind van de dag had het water aantrekkende zout een spekglad laagje gevormd op de sierstenen. In de wijde omgeving was geen ijs te bekennen (ook waar niet was gestrooid).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2018 18:51

In Helmond was het gisteren ook al raak, fietspaden die afdalen naar de kruising met N weg waren voorzien van pekel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 05 nov 2018 19:17

Tijdens de forumrit gisteren in midden Drenthe ook al wat pekel gezien op de fietspaden.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

hayes

hayes 05 nov 2018 20:06

Dit lijkt bij jullie voor ergernis te zorgen?
(ok het is wel heel snel).
Maar in Vlaanderen moet je voor de middag niet op het fietspad als het gevroren heeft. Als ze al ooit het fietspad strooien.
Ik fiets langs een druk bereden jaagpad naar het werk, waar ook veel schoolkinderen passeren. Volgens mij in al die jaren nog nooit gestrooid.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 05 nov 2018 20:22

hayes schreef: 05 nov 2018 20:06 Dit lijkt bij jullie voor ergernis te zorgen?
Nee hoor, het ging me om de beaujolais :p Van de zomer is er trouwens ook gestrooid opdat het asfalt niet zou smelten.

Wisselwerking
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 21 aug 2015 10:00

Wisselwerking 05 nov 2018 22:04

Marcopfiets schreef: 05 nov 2018 17:51 Op het fietspad langs de Drentse Hoofdvaart (N371) lag er gisteravond alweer pekel in de bochten.
Ik zag het gistermiddag inderdaad al liggen op dat fietspad.
Mijn Strava

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 nov 2018 07:39

Nah, ergernis is een groot woord. Maar het is niet best voor je fiets en vaak echt helemaal niet nodig. Bovendien denk ik dat het milieu er ook niet beter van wordt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

hayes

hayes 06 nov 2018 19:31

Snap het wel hoor, zeker als het onnodig is.
Bij mij is vriesweer dikwijls een reden om toch maar de auto naar het werk te nemen. Zeker als het wat vochtig is, zijn onze fietspaden spiegels.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 06 nov 2018 20:42

rikkert schreef: 06 nov 2018 07:39 Nah, ergernis is een groot woord. Maar het is niet best voor je fiets en vaak echt helemaal niet nodig. Bovendien denk ik dat het milieu er ook niet beter van wordt.
Echt belachelijk om nu met een nachtvorstje van -1 (die ook slechts hoogstens een paar uur duurt) te gaan strooien.
Ik heb het dan voornamelijk over de onnodige belasting van het milleu en de schijn zekerheid die men creëert.

Nog belangrijker voor fietsers is dat wegdelen opvriezen waar je het eventueel niet verwacht en strooien natuurlijk niets alles kan dekken.
Waar gestrooid is kan het op delen dus alsnog glad zijn dus waarom strooien? Dan zijn "ze" goed bezig.

Als het gevroren heeft dan kijk je gewoon maar beter uit net zoals nu met deels natte en bebladerde wegen in bossen.

Nu (afgelopen weekend dan) strooien is een schijn zekerheid die niets toevoegd. Integendeel zou ik zeggen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 nov 2018 23:29

Zorro schreef: 06 nov 2018 20:42
rikkert schreef: 06 nov 2018 07:39 Nah, ergernis is een groot woord. Maar het is niet best voor je fiets en vaak echt helemaal niet nodig. Bovendien denk ik dat het milieu er ook niet beter van wordt.
Echt belachelijk om nu met een nachtvorstje van -1 (die ook slechts hoogstens een paar uur duurt) te gaan strooien.
Ik heb het dan voornamelijk over de onnodige belasting van het milleu en de schijn zekerheid die men creëert.

Nog belangrijker voor fietsers is dat wegdelen opvriezen waar je het eventueel niet verwacht en strooien natuurlijk niets alles kan dekken.
Waar gestrooid is kan het op delen dus alsnog glad zijn dus waarom strooien? Dan zijn "ze" goed bezig.

Als het gevroren heeft dan kijk je gewoon maar beter uit net zoals nu met deels natte en bebladerde wegen in bossen.

Nu (afgelopen weekend dan) strooien is een schijn zekerheid die niets toevoegd. Integendeel zou ik zeggen.
+1 maar met die claimcultuur van tegenwoordig. Men is zich continue aan het indekken, want oh wee als er één iemand valt door eigen onoplettendheid. tegenwoordig begint men dan gelijk te blèren over schadevergoeding etc.
Daarom krijg je bij windstil weer en 30 graden al code oranje, want stel dat er een onweersbui komt en er is niet voor gewaarschuwd.

Waanzin ten top tegenwoordig. Als er iets niet exact is voorspeld volgens een of andere app schreeuwt half Nederland gelijk moord en brand.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 07 nov 2018 10:59

@uninvitedguest en @Zorro ; Helemaal mee eens :winkthumb:

Plaats reactie