Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bitcoins

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 jan 2019 01:31

Failliet? :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 03 jan 2019 09:51

amclassic-fan schreef: 02 jan 2019 22:25 En hoe weet je vooraf wat het dal is? Dat de groei gaat doorzetten en dat niet de koers een paar weken later nog een keer gehalveerd is? Zo'n extreme volatiele markt die enkel op speculatie is gebaseerd is echt niet te timen.
Dat weet je natuurlijk nooit zeker, anders had ik al lang op Tenerife gezeten.

Je kunt het wel inschatten op basis van trendlijnen, en moving averages.
Vaak slingert de bitcoin in een soort kanaal op en neer, en als hij daar uit komt slaat ineens de paniek of de euforie toe.

Dit was bijvoorbeeld lange tijd een kanaal:
Afbeelding
Als hij er aan de onderkant door zou gaan zou hij waarschijnlijk kelderen, als hij er aan de bovenkant door zou gaan zou hij waarschijnlijk gaan stijgen.

Dat heeft verder natuurlijk niets met economie of wiskunde te maken, maar is puur het feit dat heel veel bitcoin handelaars deze lijntjes tekenen en in de gaten houden.
Uiteindelijk gebeurde dit:
Afbeelding

Momenteel valt er nog geen touw aan vast te knopen waar hij heen gaat, misschien is hij voorzichtig aan het stabiliseren, maar ik wacht dus totdat hij weer duidelijk in een opwaarts kanaal zit.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 jan 2019 10:31

Gewoon een nieuw kanaal tekenen, en het klopt weer :like:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2019 11:33

Net alsof die koers zich iets aantrekt van een moving average of een kanaal. Het is enkel een kwestie van jezelf voor de gek houden. Timen kan enkel als je meer weet dan de andere 'beleggers' (speculanten in dit geval), in het geval van een bedrijf kan dat in uitzonderlijke gevallen (zonder dat het strafbaar is), maar ik zie niet in hoe iemand kennis zou kunnen hebben wat er met de BitCoin koers gaat gebeuren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 03 jan 2019 11:51

Beetje een kip en ei verhaal;
"Technische analyse" bij bitcoin slaat idd eigenlijk nergens op, maar als genoeg mensen zich er iets van aantrekken zal het sentiment (en uiteindelijk dus de koers) er wel door gestuurd worden...

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 03 jan 2019 12:04

amclassic-fan schreef: 03 jan 2019 11:33 Net alsof die koers zich iets aantrekt van een moving average of een kanaal. Het is enkel een kwestie van jezelf voor de gek houden. Timen kan enkel als je meer weet dan de andere 'beleggers' (speculanten in dit geval), in het geval van een bedrijf kan dat in uitzonderlijke gevallen (zonder dat het strafbaar is), maar ik zie niet in hoe iemand kennis zou kunnen hebben wat er met de BitCoin koers gaat gebeuren.
Als ik de enige was die dit soort lijntjes tekende, dan zou de koers zich er inderdaad niets van aantrekken.
Ik wil ook zeker niet te doen alsof ik met het tekenen van een paar lijntjes de waarde van de bitcoin kan bepalen.
Wat ik in feite probeer te doen is de meest logische lijnen tekenen, omdat andere speculanten dat ook doen, en op basis van ongeveer dezelfde lijnen hun keuzes gaan maken.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jan 2019 13:40

Technische analyse is altijd goed gebleken in het voorspellen van het verleden. Als je zeker weet dat de boel zakt, moet je daar op inspelen

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 jan 2019 14:19

Nee_Nee schreef: 03 jan 2019 13:40 Technische analyse is altijd goed gebleken in het voorspellen van het verleden. Als je zeker weet dat de boel zakt, moet je daar op inspelen
"altijd goed gebleken in het voorspellen van het verleden "?? Het verleden hoef je toch niet meer te voorspellen ? :shock:

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 jan 2019 14:38

en daarmee geeft mooi de waarde van TA aan dus...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jan 2019 16:14

Dat is de spijker op z'n kop. Technische Analyse aan de hand van grafieken hield altijd de belofte in dat je aan de hand van statistiek een voorspelling kon doen over de toekomstige ontwikkeling van de betreffende 'waarde' (in dit geval Bitcoins). In de praktijk is er geen touw aan vast te knopen. En achteraf had je op een daling moet speculeren

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 jan 2019 16:24

Dat verhaal over die lijntje en kanalen begint erg te kijken op iemand die probeert het verloop van een frans roulette te voorspellen.

Na vier keer rood volgt zeker zwart tenzij de som van de afgelopen vijf oneven beurten hoger was dan 87. Dat soort werk
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 jan 2019 16:40

Ik ben gestopt met die bitcoins , ik heb mijn geld in Fons bikes gestoken .

Plaats reactie