Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bitcoins

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 okt 2017 20:54

Ha als je nu wel naar het verleden zou kijken ipv perspectief dan zul je je normaal gesproken onmiddelijk realiseren dat je nooit af moet gaan op opperhoofden van grote zakenbanken😉

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 20 okt 2017 22:33

@herman wellicht ten overvloede maar je handel "beschermen"met stoploss in zon super volatiele markt lijkt meestal mooier dan het daadwerkelijk is. ALs btc koers 4500$ is en jij zet stoploss op 4000$ en de koers gaat naar 4100 en schiet dan naar 3000$ ga jij nooit verkopen voor 4000 natuurlijk. SOms hebben mensen het idee dat een stoploss een harde garantie is.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 26 okt 2017 11:00

Herman_N schreef: 18 okt 2017 12:31 Ik waardeer elke bijdrage in ieder geval :like: Best nog een aardig topic zo.

Bij de hard fork van bitcoin cash hebben heel veel mensen bitcoin cash gedumpt en er bitcoin core (de oorspronkelijke bitcoin) voor gekocht. Dit vond plaats in augustus. In tegenstelling tot wat vermeulen meldde is de koers van bitcoin core toen geëxplodeerd, omdat er heel veel geld naartoe vloeide,
Mijn inschatting is dat ditzelfde scenario ook voor de komende fork van bitcoin gold gaat gebeuren. Hoewel ik verwacht dat de waarde van bitcoin gold niet zo hoog gaat liggen.
Deze fork stelde niet heel veel voor idd. Overigens viel het mij afgelopen weekend op dat er diverse 'bitcoin-items' waren in diverse media (volkskrant, nrc, tweakers).

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 26 okt 2017 11:11

Ik investeer in fietsen ..rendement is slecht , maar ik heb er wel veel plezier in !

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16205
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 okt 2017 14:18

Ik had 4 fietsen maar heb laatst eentje bijgekregen van een aardig forumlid. Dat is een aardig rendement dacht ik zo :like: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 26 okt 2017 19:05

Arno357 schreef: 26 okt 2017 11:11 Ik investeer in fietsen ..rendement is slecht , maar ik heb er wel veel plezier in !
Ik ook, maar dan in het werkwoord en niet in het zelfstandig naamwoord. Die bitcoins zijn voor wanneer ik weer eens een nieuwe wil kopen. Over een paar jaar ofzo.
Verder eens dat mensen over het algemeen gelukkiger worden van dingen die ze meemaken dan van geld. In de moderne tijd zijn we gewend waarde in de eerste plaats uit te drukken in financiële waarden, maar tijd en gezondheid zijn voor mij veel belangrijker.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 01 nov 2017 00:28

Herman_N schreef: 26 okt 2017 19:05
Verder eens dat mensen over het algemeen gelukkiger worden van dingen die ze meemaken dan van geld.
Ik vind dat altijd wel makkelijk gezegd. Ik kan namelijk uit betrouwbare bron mede delen dat als je weinig geld hebt, je ook veel minder mee maakt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27547
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 nov 2017 18:31

Dat kan waar zijn, maar toch is het omgekeerde ook waar. Mijn vrouw en ik hebben sinds kort ongeveer 5x meer te besteden dan voorheen maar toch zijn we er niet gelukkiger door. Echt niet. Moet erbij zeggen dat we het extra geld ook niet uitgeven, maar betwijfel of we daar gelukkiger van zouden worden.

Bitcoins volg ik op de voet. Rutger van Zuidam, een Nederlandse Bitcoin-expert, is een kennis van me en hij kan er leuk over vertellen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 01 nov 2017 18:45

Herman_N schreef: 26 okt 2017 19:05 In de moderne tijd zijn we gewend waarde in de eerste plaats uit te drukken in waarden, maar tijd en gezondheid zijn voor mij veel belangrijker.
Gemakkelijk praten als je niet in een benarde financiële zit, geld maakt natuurlijk niet gelukkig, maar maakt het wel een stuk eenvoudiger! Daar kom je pas achter als je weinig geld uit te geven heb. Dan denk je niet eens meer aan sparen voor een nieuwe fiets, maar ben je blij als je geld hebt voor als je wasmachine kapot gaat. Natuurlijk is tijd en gezondheid belangrijk maar dat geldt zowel voor arm als rijk.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16205
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 nov 2017 19:40

Ik kan niet zeggen dat ik in mijn arme periode minder meemaakte dan nu. Ik nam in ieder geval veel meer risico om bepaalde (vaak essentiële) zaken wel te bemachtigen. Wat dat betreft heb ik nu maar een saai leven. Rijk ben ik nog steeds niet maar geldzorgen heb ik gelukkig ook niet.
Campagnolo Ultra Dork

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 02 nov 2017 09:07

Het leven zonder geldzorgen is in ieder geval wel makkelijker, ik heb geen idee wat fijner is. Ik heb niets met absurde rijkdom waarbij personen de realiteit uit het oog verliezen, daarmee bedoel ik niet een self-made-miljonair maar bv olie miljardairs die een voetbalclub kopen en de bekende-internationale-sterren.
Ik heb overigens wel het idee dat er een kantelpunt bereikt is en dat mensen steeds meer waarde hechten aan belevingen/geluk/gezondheid dan aan materialistische zaken zoals eigendommen/bekendheid.
Tien jaar geleden met de geboorte van mn zoon ben ik 1 dag in de week minder gaan werken ivm papadag. Ik kan er nu voor kiezen om weer meer te gaan werken/verdienen, maar doe het niet. Die vrijheid is mij meer waard dan geld, maar dat zijn wel keuzes die je moet (kunnen) maken. En dan nu de link naar het fietsen ; die vrije dag zit ik meestal een paar uurtjes op mn mtb of racer ;-)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4505
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 nov 2017 14:34


Plaats reactie