Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wandelaars slecht zichtbaar in donker

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 08 sep 2017 14:50

Wat mij wel eens overkomt is dat de wandelaars stug blijven doorlopen aan 'de verkeerde kant'. ik moet dan links uitwijken (ze stappen helemaal niet de berm in namelijk), maar daar komt dan een auto of een groep scholieren op de fiets aan. Resultaat, ik sta stil, terwijl de wandelaar me, stug doorstappend, vreemd aankijkt, en niet achterom kijkt. Het is een eerstewereld probleem, ik weet het.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 sep 2017 10:28

Wel eens een achouderduwtje overwogen? En dan daarna uitleggen dat de betreffende wandelaar ook een rol te vervullen heeft bij de verkeersveiligheid

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 13 sep 2017 12:12

Neuh, ik klaag liever anoniem op een fietsforum ;)

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 13 sep 2017 13:50

Nee_Nee schreef: 09 sep 2017 10:28 Wel eens een achouderduwtje overwogen?
Gelukkig hebben wielrenners al een slechte naam, anders zouden we op deze manier wel een slechte naam krijgen.... :dislike:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 sep 2017 21:24

Net ook weer zo'n Darwinist, steekt gewoon over, op een zebrapad, blijkbaar met het idee "ik heb voorrang" en auto;s stoppen wel.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen in het donker, bij regen, met spiegelende wegen ervoor kiezen om zo stealthy als het maar kan gekleed te gaan in de hoop niet op te vallen.

Als je dood wil neem dan een levenseinde pil.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 15 sep 2017 09:07

"Als ik jouw zie, dan zie jij mijn toch ook"?

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 15 sep 2017 20:11

rhino7 schreef: 07 sep 2017 10:11
ErnstH schreef: 06 sep 2017 23:54 Dat gaat toch om het wandelgebied? Dat is van zonsopkomst tot zonsondergang open. Maar daar zijn fietsen überhaupt niet toegestaan.
Het fietspad tussen Langevelderslag en Zandvoort is volgens mij gewoon altijd open. Er staat in ieder geval nergens aan de ingang een bordje met openingstijden. En het is 's nachts ook niet afgesloten. Ik ben er wel eens om 1:30 overheen gereden samen met een groep anderen, tijdens een nachtelijke toertocht.
Discutabel blijft of het fietspad onder het duingebied valt en dus niet toegankelijk..
Vanmorgen bij PWN gecheckt en daar staat bij elke ingang(fiets/wandel) onderstaand bord.

IMG_0240.JPG
Even voor de volledigheid, ik heb navraag gedaan bij PWN en dit was het antwoord dat ik van ze kreeg:

***
Naar aanleiding van uw mail m.b.t. het fietspad van Langevelderslag delen wij u het volgende mee.
Wij hebben nog even navraag gedaan bij de boswachters en dit pad loopt naast de Amsterdamse Waterleidingduinen dus niet in het beheer PWN.

Heeft u nog vragen of opmerkingen, stuur ons dan een e-mail via nr-1-ingang@pwn.nl

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
PWN
***

De PWN-bordjes over openingstijden zijn daar dus niet van toepassing. Ze staan ook niet bij dat fietspad. En aangezien er geen andere, vergelijkbare, bordjes staan, zie ik geen reden waarom daar ´s nachts niet gefietst zou mogen worden.

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 15 sep 2017 20:48

Goed uitgezocht!
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 15 sep 2017 22:12

NicoNB schreef: 14 sep 2017 21:24 Net ook weer zo’n Darwinist, …
Wat is een Darwinist?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 sep 2017 07:32

NicoNB schreef: 14 sep 2017 21:24 Net ook weer zo'n Darwinist, steekt gewoon over, op een zebrapad, blijkbaar met het idee "ik heb voorrang" en auto;s stoppen wel.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen in het donker, bij regen, met spiegelende wegen ervoor kiezen om zo stealthy als het maar kan gekleed te gaan in de hoop niet op te vallen.

Als je dood wil neem dan een levenseinde pil.
Je zou ook kunnen stellen dat de gemeente een gevaarlijke situatie creëert omdat het zebrapad onvoldoende verlicht is. Of wellicht stond er geen duidelijk verkeersbord bij het zebrapad. Het is niet verplicht om op volle snelheid door te rijden als je een onoverzichtelijk punt nadert waar je mogelijk voorrang moet verlenen.

In vind het in ieder geval maar raar dat we allemaal maar als kerstbomen door het leven moeten gaan omdat iedereen zoveel haast heeft.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 17 sep 2017 17:56

Het is gewoon een beetje een raar punt. en de oversteekplaats is inderdaad niet verlicht. Net als andere oversteekplaatsen op deze weg.
Het was donker door de regen. de weg was nat en door spiegeling van tegemoet komende verkeer op de klinkers zie je dan nog minder.

En nee ik heb geen haast en rij op die bewuste plek sowieso al niet zo hard omdat we weg redelijk smal is en er zijstraatjes van rechts zijn die voorrang hebben.

Waar het mij om gaat is dat ik mij erover blijf verbazen hoe slecht mensen anticiperen op andere verkeersdeelnemers. Als ik in donkere kleding in het donker loop ga ik er vanuit dat een ander mij niet ziet.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 sep 2017 20:56

CROW en Fietsberaad hebben richtlijnen voor het verlichten van 'voetgangersoversteekplaatsen'. Als het echt niet klopt, schrijf dan de gemeente aan.

https://www.google.nl/search?q=CROW+ver ... 70#imgrc=_

Plaats reactie