Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Zijn we vogelvrij verklaard

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 jun 2018 07:26

:evil: WTF
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 27 jun 2018 07:53

Diep triest dit filmpje zeg. Ik zag het ook voorbij komen en dan de reacties op facebook.
Hoeveel hersencellen hebben sommigen vraag ik mij weleens af.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 jun 2018 08:24

Tja hoor eens. Die wielrenner rijdt op de linker weghelft :twisted:

Maareh, ja. Dit is gewoon poging tot doodslag.

De achterlijk- en stomheid van mensen verbaast me minder en minder.
Verzin het en het gebeurd of bestaat.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jun 2018 22:41

Als je het filmt is het niet eens een poging tot doodslag maar moord in veel gevallen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 jun 2018 07:58

Er erbij die kondigen het zelfs aan met "als ik ze voor de wielen rij ik ze kapot"het zijn zelfs beroepschauffeur die dit schrijven.
Vraag me af wat er bij deze figuren in het hoofd omgaat.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 28 jun 2018 09:27

nijkie schreef: 28 jun 2018 07:58 Vraag me af wat er bij deze figuren in het hoofd omgaat.
Nou, dat wil ik liever niet weten...
Courir c'est mourir un peu

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 28 jun 2018 09:52

nijkie schreef: 28 jun 2018 07:58 Er erbij die kondigen het zelfs aan met "als ik ze voor de wielen rij ik ze kapot"het zijn zelfs beroepschauffeur die dit schrijven.
Vraag me af wat er bij deze figuren in het hoofd omgaat.
Zo'n uitspraak in de rechtzaal gequot zal nogal eens een zwaardere veroordeling kunnen betekenen.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 28 jun 2018 09:59

Afgelopen dinsdag tijdens het fietsen gepasseerd door een auto op een rustige B weg. Er was ruimte genoeg, als ik ook maar een paar centimeter was uitgeweken dan had hij me geraakt. 100% een bewuste actie van de bestuurder, zet je toch aan het denken voordat je een route uitstippelt.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 jun 2018 10:31

ultra_ivo schreef: 28 jun 2018 09:52
nijkie schreef: 28 jun 2018 07:58 Er erbij die kondigen het zelfs aan met "als ik ze voor de wielen rij ik ze kapot"het zijn zelfs beroepschauffeur die dit schrijven.
Vraag me af wat er bij deze figuren in het hoofd omgaat.
Zo'n uitspraak in de rechtzaal zal nogal eens een zwaardere veroordeling kunnen betekenen.
Even een screenshot,het is niet de pagina waar het gepost werd,maar hoe het hier terecht kwam,geen idee.
Heb geprobeerd deze man op andere gedachte te brengen.
Is op fb bij opmerkelijk vandaag een trekker die personen op een racefiets heeft gefilmd.
Ook zouden dit soort site’s als opmerkelijk vandaag,dumpert etc moeten aanpakken.
Bijlagen
43686559-0046-4616-A1F7-90526DB46B3B.png
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 28 jun 2018 11:45

Tja,die haat vind ik ook onbegrijpelijk :-(

Kijk ik snap best dag iemand een vervelende ervaring heeft meegemaakt met een groepje wielrenners. Het is immers ook heel vervelend als je moet afremmen en een minuutje langer onderweg bent omdat je de wielrenners op de smalle weg niet kan paseren. Maar over het algemeen tref je die groepjes sporadisch (zuid Limburg even uitgezonderd). Ik zelf rij toch best veel. Oké in het noorden van het land maar ik heb afgelopen jaren 2 keer achter een groepje renners gehangen. Nou en? Dan wacht je even. Om daarom nou de rest van je leven een bloedhekel te hebben aan wielrenners?? Ik breng elke dag mijn zoontje met de auto naar school (30 km heen en terug) dan word ik minimaal 3 tot 5 keer opgehouden door landbouw verkeer. Dan ga je toch ook niet alle boeren de dood in wensen? De kans dat een wielrenner een automobilist (persoonlijke) schade berokkend is nagenoeg nihil. Toch blijven we de gebeten hond. Eigenlijk alleen omdat een groepje misschien een keer in de weg fietst. Ik als solo fietser ben daardoor letterlijk de gebeten hond. Je kunt het bijna nergens nog goed doen. Terwijl je überhaupt niks verkeerd doet. We zijn superkwetsbaar en fietsen puur uit lijfsbehoud defensief. Ik durf te stellen dat de gemiddelde wielrenner de best oplettende (naast motorrijders) weggebruiker is. En toch blijven wij uitschot en het afvoerputje van de weggebruikers. Heel erg jammer.

Met leeghoofden op social media in discussie gaan ben ik mee gestopt. Mensen grijpen alles aan om je voor alles en nog wat uit te maken. Alleen maar op basis van aannames. Asociaal tuig is het. En dat blijkt ook weer uit hun onvoorzicht rijgedrag. 1 ding wil ik iedereen hier nog wel meegeven.

Andere fietsers, vooral de ouderen op de e bike.. als je ze nadert ga dan gewoon van het “gas” af. Passeer die mensen pas als ze je 100 procent gezien hebben. Bij voorkeur rustig en dank ze voor de ruimte die ze voor je maken. Wij hebben geen exclusief recht om hard te fietsen op het fietspad. Die oudjes schrikken zich dan de pleuris. Ook dat werkt weer flink in ins nadeel. Want op het eerstvolgende verjaardagsfeestje gaan we weer over de tong na zo’n negatieve ervaring en we hebben er gelijk weer 15 “haters” bij.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 28 jun 2018 13:11

Ik denk dat het bedoelde type aso's alles vervloekt wat ze in de weg loopt/kruipt/rijdt/whatever....

Voorbeeld? M'n vrouw en ik fietsten afgelopen maandag door veenendaal (bebouwde kom). Als extra info..... m'n vrouw is rolstoelafhankelijk, en gebruikt hierbij in de bebouwde kom een aanhaak fiets. Een soort frame met één voorwiel wat je voor je rolstoel monteert. Zo'n combi is natuurlijk wel wat breder dan een gewone fiets. Zelf reed ik op een stadsfiets.

Ik rijd netjes achter m'n vrouw. Er komen ons wat auto’s tegemoet, en achter ons zo'n hoge BMW (vooroordeel!!) Deze had helaas geen geduld. Na de eerste tegenligger had hij geen zin meer om te wachten, hij vliegt ons voorbij waarbij hij m'n vrouw echt rakelings passeert en ook nog afsnijdt. Levensgevaarlijk, en extra vervelend als je je in het drukke verkeer al wat onveilig voelt.
En ik schat dat hij max. 10 seconden had moeten wachten om rustig en veilig te passeren.....

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 28 jun 2018 13:15

Dat gedrag dus... zo frustrerend

Plaats reactie