Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Zijn we vogelvrij verklaard

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 14 jul 2018 16:25

Ik reed een paar jaar terug een groepje jongelui (12-13 denk ik) tegemoet. Toen ik ze kruiste meende een van die gastjes me vol in het gezicht met een bus deodorant te moeten sprayen. En vervolgens hard wegfietsen. Maar dat was natuurlijk vrij dom van ze. Meteen omgedraaid en er vol gas achteraan. Ik haalde ze een paar honderd meter verder in, net terwijl ze het terrein van hun voetbalvereniging opreden. Ik heb daar een trainer aangesproken en het voorval uitgelegd. Ik kon er van uit gaan dat de verantwoordelijke goed op z'n flikker zou krijgen, vertelde hij.
Ik geloof wel in lik op stuk. Als het kan tenminste.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 jul 2018 21:39

Hanz Bé schreef: 14 jul 2018 10:09 Ik heb deze week, toen ik vanwege m'n werk een ontmoeting met een aantal agenten had, even nagevraagd of het zin had om aangifte te doen. Maar het kenteken wat ik heb gezien heeft geen waarde, omdat dergelijke voertuigen geen verplicht kenteken voeren. En zo'n plaat dus ook niet geregistreerd is.
Volgens deze agenten zou aangifte weinig zin hebben.....
BNI een wat vreemd verhaal. Stel dat dit bij de politiepost van jouw woonplaats de tiende melding is over dit kenteken? Als dat voertuig een kenteken heeft, dan is het verzekerd bij een verzekeraar die de naam van z'n verzekerde wel zou moeten kennen? Maar ik kan het mis hebben....

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 14 jul 2018 23:03

Die agent zou op herhalingsoefening moeten: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenplaten

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 jul 2018 00:03

senior schreef: 14 jul 2018 23:03 Die agent zou op herhalingsoefening moeten: https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... ekenplaten
Helaas, maar dat klopt dus niet. Dit betrof een zgn. MMBS voertuig. En die hebben dus geen kentekenplaat.
De kentekenplaat die ik had gezien, daarop stond: MMBSZ1.
Ik dacht een kenteken, maar het blijkt dus geen echt kenteken te zijn.
Het is een categorie binnen de MMBS voertuigen. Die dus geen kenteken hebben. Google maar even op MMBS voertuig.
(Ingewikkeld gedoe, maar het klopt wel...)

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 15 jul 2018 10:21

Kortom, het is geen kenteken.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 15 jul 2018 10:26

Dan gaan we met de Wodan jongens maar even bij zijn huis langs. Dan weet ie daarna waarom ie in een invalidenvoertuig rijden moet. En waarom ie tot Kerst door een rietje moet drinken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 jul 2018 12:15

Een mmbs moet ook verzekerd zijn en zal vast ergens geregistreerd staan. De Politie moet een zilvergrijze mmbs in die regio toch kunnen achterhalen. Jammer dat ze zo weinig moeite willen doen voor een doodsbedreiging. Maar aan de andere kant moet je zelf ook de moeite doen om meteen aangifte te doen. Als er iemand een pistool op het gericht had je dat "gaatje" om aangifte te doen vast direct gevonden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 15 jul 2018 12:19

Je hebt natuurlijk gelijk, Ernie. Zou in elk geval melding moeten doen....
Maar eigenlijk hoop ik hem binnenkort een keer tegen te komen, zodanig dat we eens een goed gesprek kunnen voeren.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 15 jul 2018 12:39

Gelukkig bepaalt de politie niet of je aangifte mag doen. Als jij aangifte wilt doen, dan hebben ze die gewoon op te nemen. De vraag is natuurlijk wel of ze iets met die aangifte gaan doen?

Maar als jij een aangifte doet, dan is de informatie wel bekend en dat kan bij een volgende situatie, waar misschien wel slachtoffers bij vallen, van belang zijn. Ik zou in dit geval dus altijd zelf wel aangifte doen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 15 jul 2018 20:17

Als het om fietsers gaat dan wil de politie vaker geen aangifte opnemen, dat is me al 2x gebeurd.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5098
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jul 2018 20:27

Tussen Medemblik en Aartswoud vanmiddag een auto die hard voorbijkwam.
We reden netjes 2 aan 2 en opeens een auto die ons met 1 wiel in de berm vol gas voorbijkwam.
Fietser voor mij kreeg de spiegel tegen z'n elleboog aan, gelukkig dat hij z'n stuur goed vast had....
En groepje voor ons haalde hij op zelfde manier in.

Jammer dat je dan geen lopende camera hebt om zo iemand te kunnen melden bij de politie.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 15 jul 2018 22:59

Hanz Bé schreef: 15 jul 2018 12:19 Je hebt natuurlijk gelijk, Ernie. Zou in elk geval melding moeten doen....
Maar eigenlijk hoop ik hem binnenkort een keer tegen te komen, zodanig dat we eens een goed gesprek kunnen voeren.
Hans, een jaar of 2 geleden heeft zo,n knul in een oude groene unimog een meisje van 13 doodgereden bij die verlengde rotonde in Barneveld zuid, dat was geen opzet maar ik zag die knaap altijd veel te hard ronddenderen in dat ding. Net zo’n type opgeschoten boerenknaap als die jou voor de lol opjoeg denk ik. Ik denk dat het heel goed is om wél aangifte te doen.

Persoonlijk vind ik dat al die uitzonderingsautos (voor mensen zonder rijbewijs) van de weg moeten.
Afbeelding

Plaats reactie