Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Zijn we vogelvrij verklaard

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 jul 2017 21:06

Uh, wie zegt dat Jans? Overigens stond er geen bedrijfsnaam aan de achterzijde van de vuilniswagen (daar gaat namelijk de meuk in) en had ik weinig behoefte om er achteraan te gaan (dit soort idioten willen ook nog weleens losse handjes hebben), maar ik heb weldegelijk een kenteken op basis waarvan ik de houder van het kenteken weet te achterhalen.
Overigens ben ik niet zo naïef, dat ik verwacht dat er echt iets mee gedaan wordt.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 23 jul 2017 11:42

Vraag me al lezend wel af: waar fietsen jullie dan, dat jullie zo vaak gesneden of uitgescholden worden door automobilisten? Misschien leef ik gewoon teveel in mijn eigen wereld en hoor ik ze niet schelden, maar ik heb dat in 25.000+ km nog nooit meegemaakt....

Zie wel vaak de aso's die nog even een rood lichtje meepakken (opvallend genoeg ook vaak vrouwen met kinderzitjes op hun stadsfiets), en de bekende groepjes die net even te breed rijdend denken dat ze een touretappe rijden.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 23 jul 2017 12:12

Het houdt ook niet op. Vier gevallen binnen een week. Sterkte voor de nabestaanden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 jul 2017 12:18

@Karl66 Voor zover ik begrepen heb, hadden de vorige drie niets van doen met aggressie. Dat waren vooral hele vervelende samenlopen van omstandigheden. En laten we die laatste ook nog even afwachten. Wat niet wegneemt dat het verschrikkelijk is wat er in zo'n week gebeurt.

mkoningstein
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2015 20:17

mkoningstein 23 jul 2017 12:21

Ik weet dat er in de maatschappij een algemene 'haat' richting wielrenners is, die is er al zolang ik me kan herinneren en zal wel nooit weggaan, helaas.
Echter, het lijkt wel of die haat lijkt te verharden. Ik word de laatste tijd door jan en allemaal getagd in berichten op facebook welke gaan over aso wielrenners, wielrenners die doodgereden zijn en wat niet meer. Ik probeer dat te negeren maar af en toe krijg je toch wat reacties mee. Daaruit blijkt dat we wegratten zijn, we allemaal kapot gereden moeten worden en dat lijken de mildere reacties.
Zelf kwam ik vorige week bij een kruising waar een auto van rechts kwam en welke linksaf mijn weg in wilde. Aangezien het op een brede brug was heb ik m'n hand aan de reling gezet en stilstaand gewacht tot hij voorbij was. De bestuurder keek me echter agressief aan en nam de bocht zo extreem krap dat ik achteruit moest om niet platgedrukt te worden tussen auto en reling.
Ik merk dat ik veel alerter ben als ik een auto van achteren hoor aankomen op de polderwegen hier en twijfel steeds vaker of ik wel op de fiets moet stappen, ondanks dat ik vanwege alle haat me overdreven netjes aan de regels houd en mensen vriendelijk bedank als ik ze (ruim) passeer.

Is er iets wat we zelf kunnen doen? Ik heb in het verleden geprobeerd om de discussie aan te gaan en te wijzen op aso's in alle lagen van het verkeer, maar tevergeefs.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 23 jul 2017 12:39

Misschien moeten we maar eens een meldpunt op gaan richten waarbij we reacties die aanzetten tot geweld jegens wielrenners kunnen melden zodat er aangifte van gedaan kan worden.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 23 jul 2017 12:50

jer81 schreef: 23 jul 2017 12:39 Misschien moeten we maar eens een meldpunt op gaan richten waarbij we reacties die aanzetten tot geweld jegens wielrenners kunnen melden zodat er aangifte van gedaan kan worden.
Ik ben meer een voorstander van een meldpunt om te melden het zich niet gedragen van groepen wielertoeristen. Immers in dat wangedrag ligt de oorzaak van het probleem.

faxe
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:06

faxe 23 jul 2017 12:59

Karl66 schreef: 23 jul 2017 12:12 Het houdt ook niet op. Vier gevallen binnen een week. Sterkte voor de nabestaanden.
Uit de berichten kan ik niet precies halen wat er gebeurd is maar zo te lezen was achter de auto een aanhanger gekoppeld. Ben zelf altijd bang als ik op een smal weggetje wordt ingehaald door een auto dat er een aanhanger achter zit. Nadat een auto je heeft ingehaald heb je altijd de neiging om weer naar links te gaan en dat is in geval van een aanhanger niet zo verstandig.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 jul 2017 13:03

Quarantanove schreef: 23 jul 2017 12:50
jer81 schreef: 23 jul 2017 12:39 Misschien moeten we maar eens een meldpunt op gaan richten waarbij we reacties die aanzetten tot geweld jegens wielrenners kunnen melden zodat er aangifte van gedaan kan worden.
Ik ben meer een voorstander van een meldpunt om te melden het zich niet gedragen van groepen wielertoeristen. Immers in dat wangedrag ligt de oorzaak van het probleem.
Dat wordt al gedaan, op allerlei "sociale" media. Met daarbij de oproep om ons "kapot te rijden".
Ik hoop overigens nog steeds op je bereidheid persoonlijk mijn ouders en vrienden uit te leggen dat ik het aan mezelf te danken heb als ik door zo'n figuur wordt dood gereden.
Veni. Vidi. Fietsie.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 23 jul 2017 13:15

TumTumTum schreef: 23 jul 2017 13:03
Quarantanove schreef: 23 jul 2017 12:50
jer81 schreef: 23 jul 2017 12:39 Misschien moeten we maar eens een meldpunt op gaan richten waarbij we reacties die aanzetten tot geweld jegens wielrenners kunnen melden zodat er aangifte van gedaan kan worden.
Ik ben meer een voorstander van een meldpunt om te melden het zich niet gedragen van groepen wielertoeristen. Immers in dat wangedrag ligt de oorzaak van het probleem.
Dat wordt al gedaan, op allerlei "sociale" media. Met daarbij de oproep om ons "kapot te rijden".
Ik hoop overigens nog steeds op je bereidheid persoonlijk mijn ouders en vrienden uit te leggen dat ik het aan mezelf te danken heb als ik door zo'n figuur wordt dood gereden.
Gewoon geen aandacht geven aan de aandachtszoekend trol. In een ander topic geprobeerd op normaal niveau te praten met deze persoon en verder dan zijn gebruikelijke mantra kwam hij niet.

mkoningstein
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jan 2015 20:17

mkoningstein 23 jul 2017 13:16

Gisteren ook een collega die een foto had genomen van een wielrenner die een kruispunt oversteekt maar niet het fietspad nam. Uiteraard is dit niet correct, maar door het plaatsen van die foto op social media met de kop 'weer zo'n k-t wielrenner' ben je wel bezig met stigmatiseren. Ik heb hem hier ook op aangesproken, maar uiteraard kreeg ik weer een stortvloed aan linkjes toegestuurd van artikels waar wielrenners aso's waren en ongelukken veroorzaakten.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 jul 2017 13:27

mkoningstein schreef: 23 jul 2017 13:16 Gisteren ook een collega die een foto had genomen van een wielrenner die een kruispunt oversteekt maar niet het fietspad nam. Uiteraard is dit niet correct, maar door het plaatsen van die foto op social media met de kop 'weer zo'n k-t wielrenner' ben je wel bezig met stigmatiseren. Ik heb hem hier ook op aangesproken, maar uiteraard kreeg ik weer een stortvloed aan linkjes toegestuurd van artikels waar wielrenners aso's waren en ongelukken veroorzaakten.
Tja, stigmatiseren of niet, hij had gewoon het fietspad moeten nemen! :dislike:

Je ziet dit gewoon te vaak, zelf gisteren ook Flipjes toertocht gereden.

Stond in de buurt van Renkum op het stoplicht te wachten, toen dit op groen sprong kwam er groep aan die dwars het kruispunt overstak om zo ook van het groene licht te profiteren. Net echt goed voor de beeldvorming van wielrenners bij de wachtende automobilisten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie