Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Puck Moonen

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 mar 2019 16:16

Martin78 schreef: 06 mar 2019 11:58 Het kan er digitaal wat vervelend uitkomen, maar @beren040 het is niet sinds vandaag dat je digitaal bestolen kan worden. Als je zo naïef bent om in deze tijd nog zo herkenbaar jezelf op het internet zet kan het ook tegen je keren.
Daarmee praat ik zeker niets goed voor diegene die zulke dingen doen.
Martin komt met een interessant geval van "blaming the victim". Die gehackte foto's dat speelde in 2016 en bleken toen al een paar jaar oud te zijn. Van wat ik mij van de ophef herinner was ze op die foto's nog niet eens meerderjarig en waren het foto's die ze via snapchat naar haar toenmalige vriendje had gestuurd. Snapchat is toch echt iets anders dan "jezelf herkenbaar op internet zetten".
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 mar 2019 18:17

timo2.0 schreef: 06 mar 2019 16:16
Martin78 schreef: 06 mar 2019 11:58 Het kan er digitaal wat vervelend uitkomen, maar @beren040 het is niet sinds vandaag dat je digitaal bestolen kan worden. Als je zo naïef bent om in deze tijd nog zo herkenbaar jezelf op het internet zet kan het ook tegen je keren.
Daarmee praat ik zeker niets goed voor diegene die zulke dingen doen.
Martin komt met een interessant geval van "blaming the victim". Die gehackte foto's dat speelde in 2016 en bleken toen al een paar jaar oud te zijn. Van wat ik mij van de ophef herinner was ze op die foto's nog niet eens meerderjarig en waren het foto's die ze via snapchat naar haar toenmalige vriendje had gestuurd. Snapchat is toch echt iets anders dan "jezelf herkenbaar op internet zetten".
Ik ben van mening dat we eens af moeten van dit Blaming the Victim wanneer gehackte info in welke vorm dan ook openbaar gemaakt wordt.
Hacken is gewoon niks meer of minder dan digitaal inbreken.
Wat vinden we ervan wanneer een hard copy fotoalbum met compromiterende fotos bij een inbraak in je woning word ontvreemd en de foto's worden openbaar gemaakt?

Zeg mij maar wat het verschil is.
In beide gevallen gaat het om foto's die niet voor publicatie bestemd zijn, in privé sfeer worden gebruikt/bewaard/gedeeld.

In beide gevallen is degene die de foto's etc steelt/hackt en/of in de publiciteit brengt de crimineel. Diegene die op de foto's staat zou in bescherming moeten worden genomen.

Daarnaast, als het uitsluitend gaat om de foto's die hierboven getoond worden, nou, nou nou, wat een ophef om een paar bikinifoto's.
Wat een drukte om niks. Op een gemiddeld strand is meer te zien voor de behoeftigen onder ons.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 mar 2019 20:22

Ik snap niet dat puck het niet snapt. Schulting is meer bloot op instagram dan zijzelf. En toch krijgt Puck meer aandacht.

1) schulting is absolute wereldtop, dus de aandacht gaat nog altijd vooral naar haar sportieve prestaties. Puck is daar (nog) niet.
2) het voorkomen van puck is nog altijd meer attractief dan dat van schulting (grotere voorgevel met name, en misschien juist door net wat meer verhullend te blijven extra interessant).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 06 mar 2019 21:18

Mmm; ik denk dat sommigen 'nieuwsartikels' minder serieus moeten nemen....
Zo een artikel heeft een zeer bedenkelijk waarheidsgehalte...

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 07 mar 2019 09:17

@Timo2.0 en @uninvitedguest:
Blaming the victem, omdat ik zeg dat als je in deze digitale tijd naïef bent om zulke foto's te versturen naar elkaar?
Lees daarna nog even mijn laatste regel

Maar ik merk dat Puck gevoelig ligt binnen het forum :D

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 mar 2019 09:23

Martin78, dat is niet wat je schreef. Je had het over "jezelf herkenbaar op internet zetten" en dat is toch echt iets heel anders dan gehackte foto's die een minderjarig meisje via snapchat naar haar vriendje stuurde. Dat je daarmee aan blaming the victim doet geldt voor elk slachtoffer en staat daarmee helemaal los van Moonen en hoe gevoelig ze in dit forum ligt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 07 mar 2019 12:40

Martin78 schreef: 07 mar 2019 09:17 @Timo2.0 en @uninvitedguest:
Blaming the victem, omdat ik zeg dat als je in deze digitale tijd naïef bent om zulke foto's te versturen naar elkaar?
Lees daarna nog even mijn laatste regel

Maar ik merk dat Puck gevoelig ligt binnen het forum :D
Waarom ze zo gevoelig ligt snap ik niet zo. Ze is een leuk meisje met de nodige rondingen, die als droom heeft om een topwielrenster te worden. Ze heeft zich ondertussen gerealiseerd dat dit er niet in zit, maar toch probeert ze, binnen haar sportieve mogelijkheden, die droom na te leven. Wat in haar geval daarbij helpt, is dat ze als instagrammeisje aantrekkelijk voor de sponsor is. Maar waar het werkelijk om gaat is dat zij, net als de meeste mensen hier, een liefde voor wielrennen heeft en daarom probeert daar het maximale uit te halen. Volgens mij kan je als mede wielerliefhebber daar alleen maar respect voor hebben.

Wat dat blaming the victim verhaal betreft. Jij bent ook zo iemand die nooit een Rolex zal kopen, omdat het dan naief is om te denken dat het niet je eigen schuld is als je daarvan bestolen wordt? Ja er is een risico dat je foto's gestolen worden als je die gemaakt hebt. Maar dat probleem moet je niet oplossen door foto's maken als naief te bestempelen en te vinden dat ze maar niet gemaakt moeten worden. Dat moet je oplossen door de misdaad van het stelen en verspreiden aan te pakken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 mar 2019 12:58

Het woord 'hacken' is in dit geval ook onjuist. Iemand heeft screenshots gemaakt en die op internet gezet - dat is iets heel anders dan hacken.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 mar 2019 13:12

Hacken niet misschien, maar een kutstreek is het wel. Voor de verandering ben ik het helemaal met Timo eens dit keer
:shock:
;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 07 mar 2019 17:00

Ik ook, de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D

(blijft wel dat ik mijn dochter erg duidelijk inprint dat alles wat je op internet zet, privé of niet, ooit eens openbaar wordt; Ik weet dat het niet zou mogen maar het is jammer genoeg wel de realiteit)
Afbeelding

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 07 mar 2019 17:07

Vroeger zeiden we al: alles wat je niet op een briefkaart zou zetten moet je ook niet via het internet versturen. En dat is echt al weer bijna 30 jaar geleden.

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 07 mar 2019 19:55

Karl66 schreef: 07 mar 2019 12:40 .Jij bent ook zo iemand die....
Aangezien wij elkaar niet persoonlijk kennen alleen van wat digitale letters en cijfers, vind ik het wel fijn dat je zo even kan benoemen wat voor een persoon ik ben :lol: weer wat over mezelf geleerd :winkthumb:

Nogmaals ik keur screenshots stelen, profiel hacken, inbreken of beroofd worden van je "rolex" nergens goed. Maar ik vind een persoon naïef door sexting, een rolex showen in het openbaar of op sociale media, er kunnen vervelende dingen door gebeuren. Kijk naar Memphis Depay, in korte tijd 2 keer ingebroken, op internet is hij een persoon die vooral alles wilt tentoonstellen wat hij allemaal aan spullen heeft. De kans is gewoon aanwezig dat iemand misbruik maakt van zo'n situatie.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen op dit forum hun dure fiets(en) gaan posten met je huis en of adres herkenbaar in beeld ;)

Maar goed over naar de orde van de dag, info en foto's van jullie Puck ;)

Gesloten