Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Puck Moonen

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 25 apr 2019 12:24

Dan kunnen we nu ook wel met dit topic stoppen...!
...

tenere
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2012 20:51

tenere 25 apr 2019 13:05

Stoppen, waar zou je dat voor moeten doen. Er is een jonge vrouw die haar droom najaagt, die doet dat kennelijk, naar het oordeel van sommige "toppers" hier op het forum, met (te) weinig succes, en dan moet je een "onderwerp" stoppen. Vooralsnog is het een jonge dame, een profwielrenner, die op een voor haar perfecte wijze haar geld verdient (met het volgen van haar droom), zonder dat zij iemand anders benadeeld. Slimme jonge mensen pakken de kansen die er liggen, wees daar trots op en kijk er met bewondering naar (wellicht heb "jij" die kans laten lopen). Kijk naar welke sport dan ook, de digitale wereld zorgt voor (soms heel veel) extra inkomen. Het is een grotere kunst om te zien/te erkennen hoe men succes behaald dan om iemand (iedere keer) af te branden. En nee, ik voel mij niet aangesproken als er gezegd wordt dat er mannen zijn die thuis tekort komen mannen zijn die doorzeiken (kan ook niet anders met een grotere blaas of problemen met de prostaat oid), net zoals een vrouw zich niet hoeft te verantwoorden als zij niet de beste fietsster is of een "zeur" (wat zelfs mogelijk in het karakter zit).
Geniet van het leven, het is (te) kort en duurt maar even

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 apr 2019 14:05

Ze verdient haar geld niet als wielrenster maar als instasletje, ondertussen houdt ze een plek bezet bij een profploeg, waar een renster die wel serieus haar droom om prof te worden najaagt meer aan heeft. Of je instasletje een respectabel beroep vindt mag je lekker zelf weten maar om er nu met bewondering naar te kijken gaat mij wat ver. Ik hoop dat mijn dochter voor iets anders kiest in ieder geval.

Puck kun je dat uiteraard niet verwijten, alles voor de clicks zeg maar. Van het team valt het mij wel tegen. Imho neem je de vrouwensport niet serieus als je selecteert op uiterlijk/media-aandacht i.p.v. kwaliteit.
Campagnolo Ultra Dork

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 25 apr 2019 14:50

Ernie C. schreef: 25 apr 2019 14:05
Puck kun je dat uiteraard niet verwijten, alles voor de clicks zeg maar. Van het team valt het mij wel tegen. Imho neem je de vrouwensport niet serieus als je selecteert op uiterlijk/media-aandacht i.p.v. kwaliteit.

Er wordt in zoveel takken van sport, zowel bij de mannen als bij de vrouwen met regelmaat geselecteerd op media-aandacht. Bij de vrouwen gaat het dan vaak om uiterlijk en bij heren dan vaak om recalcitrant of spraakmakend gedrag. Als het maar aandacht en dus geld genereert. En hoe je het ook went of keert, in de moderne wereld is sport toch meer een commerciële bedoening dan een puur sportieve.

Ik durf daarom ook wel te betwijfelen of ze echt andermans (of vrouws?) plek bezet houdt, want voor een ploeg kan een aandachtstrekker als Puck ook gewoon geld opleveren wat weer ten goede komt van de overige renners uit de ploeg die wel top zijn.

Of je op die manier de sport echt serieus neemt? Maar het zou zomaar kunnen dat een figuur als Puck Moonen belangrijker is voor de (financiële) ontwikkeling van het vrouwen fietsen dan een wat kleurloze topper als Marianne Vos.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2019 14:58

Oppbogga schreef: 25 apr 2019 12:24 Dan kunnen we nu ook wel met dit topic stoppen...!
Precies, en dan haar foto's gewoon in het "schone dames" topic posten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2019 15:02

Sulla schreef: 25 apr 2019 14:50Maar het zou zomaar kunnen dat een figuur als Puck Moonen belangrijker is voor de (financiële) ontwikkeling van het vrouwen fietsen dan een wat kleurloze topper als Marianne Vos.
Laat wat je schreef nog even op je inwerken en ga je dan doodschamen. Terwijl Puck in bikini op instagram staat en geen wedstrijd uitrijdt is het aan het constante lobbyen van o.a. Vos te danken dat La Course bestaat en dat inmiddels van de meeste wereldbekerwedstrijden een dameseditie bestaat en dat die op tv komen en dat de meeste grote profploegen nu ook een damesploeg hebben. Daarnaast heeft ze er met haar prestaties van de afgelopen 15 jaar zowat persoonlijk voor gezorgd dat zoveel meisjes zijn gaan wielrennen - en daarvan zijn er zoveel doorgebroken dat de de Nederlandse dames het wielrennen domineren.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 25 apr 2019 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 apr 2019 15:11

@ Sulla, wil je vijf voorbeelden geven van mensen die vanwege uitstraling prof sporter geworden is.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 25 apr 2019 15:24

Helaas lijkt sport soms een vorm van beleggen. Voetbal bijvoorbeeld, er is toch geen één voetballer een miljoen waard.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 apr 2019 15:38

Puffdaddy schreef: 25 apr 2019 15:24 Helaas lijkt sport soms een vorm van beleggen. Voetbal bijvoorbeeld, er is toch geen één voetballer een miljoen waard.
Daar denken grote groepen anders over. Maar ik ben het wel met je eens.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 25 apr 2019 16:07

Messi en Ronaldo leveren commercieel gezien heel veel op.

Maar ze kosten ook wat
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 apr 2019 16:21

timo2.0 schreef: 25 apr 2019 15:02
Sulla schreef: 25 apr 2019 14:50Maar het zou zomaar kunnen dat een figuur als Puck Moonen belangrijker is voor de (financiële) ontwikkeling van het vrouwen fietsen dan een wat kleurloze topper als Marianne Vos.
Laat wat je schreef nog even op je inwerken en ga je dan doodschamen.
Hoezo? Het zou best eens waar kunnen zijn toch?

Jans schreef: 25 apr 2019 15:11 @ Sulla, wil je vijf voorbeelden geven van mensen die vanwege uitstraling prof sporter geworden is.
Anna Kournikova heeft ook niet echt een indrukwekkend palmares.

En ex-handbikester MvdV kreeg ooit een contract bij de Rabo vrouwenploeg vanwege...
Laatst gewijzigd door scepticus op 25 apr 2019 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 apr 2019 16:24

scepticus schreef: 25 apr 2019 16:21
timo2.0 schreef: 25 apr 2019 15:02
Sulla schreef: 25 apr 2019 14:50Maar het zou zomaar kunnen dat een figuur als Puck Moonen belangrijker is voor de (financiële) ontwikkeling van het vrouwen fietsen dan een wat kleurloze topper als Marianne Vos.
Laat wat je schreef nog even op je inwerken en ga je dan doodschamen.
Hoezo? Het zou best eens waar kunnen zijn toch?
Oh, jij weet ook niet hoeveel Marianne voor het vrouwenwielrennen gedaan heeft? Gesprekken met ASO, met ene Van Vliet. En waarschijnlijk veel meer wat ik ook niet weet.
En inmiddels al gelezen, gehoord wat Annemiek van Vleuten voor statements gemaakt heeft?

Gesloten