Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Puck Moonen

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2017 11:31

@fietser.nl Beetje jammer dat in ieder geval een flink deel van de dames op dit forum al de leeftijd overschreden hebben om er aan te beginnen.😉
Maar dit is niet een specifiek wielren fenomeen, maar vind je bij veel sporten.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 aug 2017 17:04

fietsernl schreef: 05 aug 2017 11:15 Zeg maar hoe die cirkel doorbroken moet worden. Toen voor die instapwedstrijden heb ik nog clinics gegeven rijden in peloton enz. Maar toen was het al meer voor een keer proberen, en verder niets. In Haarlem rijdt het "Velove peloton" van dames rond. Echt een grote groep meiden op de racefiets. Maar bijna niemand gaat de wedstrijd in. En dan houd het gewoon op. Als jullie gewoon gaan koersen, komen die wedstrijden er ook..
Toppie dat je dat gedaan hebt, Maar helaas heb ik daar niet veel meer aan. Ik heb het wel een keertje geprobeerd en erg veel lol aan gehad, maar ik ben echt te oud, te talentloos en veel te laat begonnen. Tegen studentjes van 23 of ex-wedstrijdrensters heeft dat echt geen zin. Als er meer dames van mijn non-niveau zouden zijn zou ik het wel leuk vinden, helaas ben ik zo'n beetje de enige. Dames van mijn leeftijd en niveau gaan nordic walken...:)
Misschien in een volgend leven...even aangenomen dat ik niet terug kom als naaktslak of zeekomkommer.
Veni. Vidi. Fietsie.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 aug 2017 17:25

Voor de mannen bestaat er een levendige 50/60+ competitie (waar overigens ook knijterhard wordt gereden) , dat is een geheel zelfstandige organisatie, maar het aantal 50+ dames is waarschijnlijk te klein om dat echt draaiend te maken.
Maar ik denk dat als er 40 a 50 oudere dames zouden regelmatig willen koersen, dat ze wel onderdak vinden bij http://veteranen50plus.nl/veteranen50pl ... /index.php
Laatst gewijzigd door Keezx op 05 aug 2017 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 05 aug 2017 17:29

Maakt toch niks uit als de dames maar plezier hebben op de fiets .
Wel of geen wedstrijdt ze zullen er wel hun redenen voor hebben

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 05 aug 2017 17:37

TumTumTum schreef: 05 aug 2017 17:04 "................:)
Misschien in een volgend leven...even aangenomen dat ik niet terug kom als naaktslak of zeekomkommer.
Zelfs zeesponzen rijden nog wedstrijden! Ik denk dat je als zeekomkommer best nog wel mee mag doen!
Bijlagen
IMG_0359.JPG
IMG_0359.JPG (26.07 KiB) 1041 keer bekeken
o'7o

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 05 aug 2017 17:40

En elke zomer is het dan tijd voor jou!
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 aug 2017 17:42

Keezx schreef: 05 aug 2017 17:25 Maar ik denk dat als er 40 a 50 oudere dames zouden regelmatig willen koersen, dat ze wel onderdak vinden bij http://veteranen50plus.nl/veteranen50pl ... /index.php
Kees, het heeft als semi-beginnende sporter van middelbare leeftijd echt geen enkele zin om je te meten en te mengen met veteranen. Echt niet. :) Het 50 van Leontien van Moorsel is echt heel iets anders dan dat van mij.:) Leeftijd is van minder belang dan "sportieve leeftijd, trainingsleeftijd", en dat haal je nooit meer in.

Ah, het zijn nog kerels ook zie ik. :) Helaas, never nooit niet.
Veni. Vidi. Fietsie.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 aug 2017 18:04

Dat is je idee, maar het is niet op feiten gebaseerd.
Het komt meer op talent aan dan op jarenlang trainen IMO.
Het is meer dat de veteranen die het talent hebben ook nog zin hebben om met 50+ nog een koerske te rijden dat het niveau zo hoog is dat de minder getalenteerden daar moeilijk tussen komen.
Iemand met aanleg die laat begint , zeg 40+ kan best 90-95% van het niveau bereiken dat hij bereikt/houdt als hij vroeg begint.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 aug 2017 18:07

Nou Keezx, hoe denk je dan over bochtentechniek? Volgens mij kost het heel veel moeite om die achterstand te overbruggen. Evenals rijden in een peloton. Is bij een wedstrijd toch weer heel anders dan in een toergroepje.
Sorry Puck en Puck-liefhebbers, dat het nu even over iets anders gaat.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 aug 2017 18:31

Keezx schreef: 05 aug 2017 18:04 Dat is je idee, maar het is niet op feiten gebaseerd.
Het komt meer op talent aan dan op jarenlang trainen IMO.
Het is meer dat de veteranen die het talent hebben ook nog zin hebben om met 50+ nog een koerske te rijden dat het niveau zo hoog is dat de minder getalenteerden daar moeilijk tussen komen.
Iemand met aanleg die laat begint , zeg 40+ kan best 90-95% van het niveau bereiken dat hij bereikt/houdt als hij vroeg begint.
Dat is niet mijn idee, dat is gewoon zoals het is. :)
Ga voor de grap maar eens aan die talentvolle veteranen die prima mee kunnen komen vragen wat hun sportachtergrond is. Dan zeggen ze pas te zijn begonnen met koersen maar wel hun hele leven fanatiek marathons te hebben gelopen of EK kampioen triathlon te zijn geweest, of ex-wedstrijdschaatsers....heb ik al vaak zat mee gemaakt. Het zijn nooit echte beginners...mensen die vanaf de bank een fiets op zijn gedoken en als laatste "sport" op hun 21ste in het Tiki-bad hebben rondgedreven...:)

Oudere veteranen die vroeger fanatiek gesport hebben hebben een lichaam dat veel meer "afstraffing" gewend is, dat moet je juist van jongs af aan opbouwen en daarna onderhouden, Desnoods in een andere sport, als je dat soort belasting maar gewend bent.
Maar ook oudere sporters die vroeger heel fanatiek geweest zijn en er daarna een tijd tussenuit geweest zijn pakken toch relatief makkelijk weer een redelijk niveau op. Het lijf heeft een geheugen voor dat soort dingen.
Als late beginner moet je echt super getalenteerd zijn om dat niveau te nog kunnen bereiken. Die mensen bestaan wel maar ik ben dat niet. :)
Niet iedereen is even trainbaar en niet iedereen haalt met bepaalde arbeid hetzelfde niveau. Als dat wel zo was hoefde je ook geen wedstrijden meer te houden maar kon je netzogoed met een dobbelsteen gooien om te kijken wie er wint.

Jans schreef: 05 aug 2017 18:07 Sorry Puck en Puck-liefhebbers, dat het nu even over iets anders gaat.
Ja de offtopic polizei zal wel weer komen mekkeren....;)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 05 aug 2017 18:40

Altijd dat jezelf in een hoek drukken :dislike:

Je weet dat je best wel wat kunt dus stop met mekkeren (en dat bedoel ik hier positief).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 aug 2017 18:45

Sorrie? ik zal maar aannemen dat het vriendelijk bedoeld is maar ik heb geen idee waar het op slaat.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gesloten