Bospaadje schreef: ↑31 aug 2017 15:24
Ik fiets met een helm op als ik denk dat de kans aanwezig is om te vallen
Altijd dus
Ah, ik begrijp zelf niet waarom je er geen zou dragen. Maar begin er ook niet aan anderen er op te wijzen.
Maandje of drie geleden ouder koppel op plooifietsen. Twee wielrenners voor mij en 10 tal meter daarachter ik. Op het moment dat de tweede renner mijnheer inhaalt, rijdt die op een bult en valt met z'n slaap hard op de grond. Tweede renner erover. Ik stop en heb meteen door de de oudere man er niet goed aan toe is. Ligt in een rare houding, begint te 'snurken' en iets later te schudden. De andere renners zijn gelukkig verplegers en ontfermen zich over de man die bewusteloos blijft. Ik zie dat hij de grootste bloeduitstorting heeft op z'n slaap die ik ooit gezien heb. Een bult van 10 cm doorsnee die zeker 5 cm uitsteekt.
Zegt de verpleger tegen z'n vrouw: "Zie je wel waarom je altijd, altijd een helm moet dragen!" Mevrouw - terwijl haar man nog bewusteloos is: "Ja nee, nee. Daar begin ik niet aan wi."
Lang verhaal om te zeggen dat je mensen niet kan overtuigen. Ze moeten het zelf willen en ondervinden. En dan zijn er die het nooit zullen snappen