Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Foto's van fietsen met je kids

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 jun 2018 14:06

Ik denk dat klopt: zijwieltjes doen meer kwaad dan goed. Helaas waren de loopfietsen ano 2004 nog niet echt ingeburgerd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jun 2018 14:09

Dat is het punt, loopfietsjes zijn zoveel beter en kleiner geworden dat ze er met 1-2 jr al goed op kunnen racen.

Niemand zegt dat je met zijwieltjes geen goed coureur kunt worden, het punt is dat het gewoon niet meer nodig is tegenwoordig. Zonder zijwieltjes leer je uiteindelijk veel sneller fietsen op een echte fiets, daarin zit 'm de winst.

En geen bakfiets kopen natuurlijk, want dat is natuurlijk ook een belangrijke reden waarom zoveel kleuters zo slecht fietsen. Bij m'n dochter zit er eentje in de klas die net 5 is geworden en nog niet eens zelfstandig kan fietsen. Waarom zou je ook als mama je overal met de bakfiets heenbrengt? Ik verzin dit niet.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jun 2018 14:17

Huize 53x11 heeft anders ook een bakfiets in het assortiment. Ideaal ding als je het mij vraagt, zeker met kleine kinderen (maar we dwalen af)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 14 jun 2018 14:39

53x11 schreef: 14 jun 2018 11:33 Dat scheelt inderdaad weer. Ik anticipeer vast op vette vader-zoon MTB en ski-tours in het buitenland (en negeer voor het gemak maar even dat kids in de pubertijd hun ouders vaak niet zo gaaf meer vinden :-P )
Dat budget is wel een dingetje. Mijn zoon heeft een groeispurt gemaakt. Met als gevolg dat baan- en wegfiets, wielerschoenen, helm en alle kleding te klein is. Dat is voor mij wel even slikken, terwijl hij het prachtig vind en alles even in het nieuw te hebben.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2018 14:50

1-2 op loopfietsjes? Hier snapt ze het nu een beetje, maar afzetten en laten rollen zit er nog niet in.
Ieder kent kiest eigen pad, onze mevrouw kletst extreem goed voor haar leeftijd wat ook weer heel leuk (en makkelijk!) is.
Less is bore

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 14 jun 2018 14:55

Dat loopfietsen helpt met balans geloof ik inderdaad, heb ik met de jongste wel gezien, die was gek op de loopfiets, dat maakte de overstap naar fietsen zonder zijwielen wel makkelijker. Juist met zijwielen erop ging hij heel erg hangen, want de zijwielen hielden hem wel overeind. Nadat wij ze eraf gehaald hadden werd er eerst flink geklaagd, maar in een half uurtje fietste hij zo door de straat.
Gecontroleerd remmen is nog steeds wel een probleempje, meestal wordt het een noodstop (met de terugtraprem), maar sinds hij zijn handremmen heeft ontdekt gaat het veel beter.
De jongste bij ons nam het begrip loopfiets de eerste maanden erg letterlijk, loopfiets tussen zijn benen, fiets optillen en lopen maar. :? Van alles gedaan, zadel hoger, of lager, het hielp niet echt, totdat hij het ineens doorhad, en vanaf dat moment kon je er achteraan hollen.

Wat betreft de froglegs op de racefiets, de ervaring die ik heb met de oudste is dat ik ze niet heb gemist voor hem, nu moet ik wel zeggen dat hij altijd al heel behendig is op de fiets, dat scheelt. Op de fietsclub zie ik soms beginners stuntelen en half stuiterend met voeten etc om op tijd af te remmen, maar ik betwijfel of froglegs daarbij zouden helpen. In die paar jaar dat ik de jeugdtrainingen volg heb ik er geen een gezien met froglegs en het gaat gewoon goed (op een paar momenten na dat je je hart vasthoudt mara toch goed afloopt, maar dat heeft meer met te hard rijden en te weinig knijpkracht te maken, zo remmen sommigen onder in de beugel nog steeds niet hard genoeg)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jun 2018 16:04

daniel1975 schreef: 14 jun 2018 14:50 1-2 op loopfietsjes? Hier snapt ze het nu een beetje, maar afzetten en laten rollen zit er nog niet in.
Ieder kent kiest eigen pad, onze mevrouw kletst extreem goed voor haar leeftijd wat ook weer heel leuk (en makkelijk!) is.
De jongste bij ons is meteen na hij kon lopen met zijn loopfiets begonnen en snapte het ook meteen maar veel meer dan wat oermens geluiden kwamen er niet uit. Nu is het helemaal in balans: veel fietsen en slap ouwehoeren.

De oudste had wel zijwieltje en voor al het hoger zetten had geen effect. Ze ging gewoon schuin hangen om de steun van de zijwieltjes te zoeken. Toen de wieltje eraf waren hebben we daar veel lol om gehad en veel pleisters mogen plakken. Standaard opstappen, steun zoeken (die er niet is) en dan pas wegfietsen op het moment dat ze al min of meer op de grond lag.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2018 18:38

Ik zie het ook bij dochterje van kennissen: fysiek véél verder dan onze dame, maar woordenschat minimaal. Blijkbaar kunnen ze niet op twee sporen tegelijk ontwikkelen. Komt vast goed ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27570
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 jun 2018 18:45

Als ze 8 zijn kunnen ze allemaal hetzelfde (uitzonderingen daargelaten)....

PUKY :mrgreen: heeft overigens erg mooie loopfietsjes voor de allerkleinsten. Mijn zoontje wilde niet aan de loopfiets, maar dat lag aan het feit dat hij zo'n Simply had die er weliswaar leuk uitziet (hout) maar voor geen meter fietst.

Mijn dochter heeft op PUKY leren fietsen wat gewoon super dingen zijn! Als ze goed op de kleinste variant kunnen bollen, meteen de variant met grote wielen kopen dan gaan ze werkelijk als een speer....

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jun 2018 21:04

Mijn zoontje heeft inderdaad ook die twee maten Puky gehad:
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2018 21:40

Hier nu een Kettler

Afbeelding
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jun 2018 22:03

Zeg dames, de bedoeling is foto's van fietsen met je kids, niet foto's van kinderfietsen.. (tenzij ze campagnolo afgemonteerd zijn natuurlijk)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie