Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

advies na aanrijding

HPO
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2014 15:19

HPO 21 feb 2017 16:11

hoi,

Afgelopen zondag ben ik op de Biltsestraatweg tussen Utrecht en de Bilt aangereden. Op een 2 richting fietspad wou een mevrouw met haar auto afslaan en een oprit inrijden , waarbij ze de 2 fietsers op rechts wel zag maar vergat naar links te kijken. Ik ben tegen de zijkant van haar auto aangereden, met een gebroken sleutelbeen als resultaat.

Nu de vraag: mijn fiets (Ridley Fenix uit 2015) is op het eerste oog nik mis mee (wonder boven wonder), maar het is wel een carbon frame. Ik weet dat het gevaarlijk kan zijn om erdaarna mee door te fietsen. Wat is raadzaam om hier nu mee te doen?

Ik zie jullie input graag tegemoet.

gr
hoite

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 21 feb 2017 16:38

Je rechtsbijstand raadplegen wie het moet betalen, maar daarna door naar http://www.newconceptbiking.nl/ waar ze het frame en vork kunnen onderzoeken.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 feb 2017 17:01

Tegenpartij aansprakelijk stellen voor schade. Mogelijk wordt er door de tegenpartij een schade-expert ingeschakeld die de schade vaststelt. Daarna kijken wellke stappen je wilt zetten.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 feb 2017 17:13

En het is niet alleen de eventuele schade aan je fiets, maar ook aan jezelf. Je kunt de komende tijd niet afdrogen en niet stofzuigen. En je moet misschien wel naar je werk gebracht worden?En je eigen risico.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 feb 2017 20:32

Je kunt niet afdrogen en stofzuigen of je hoeft het de komende tijd niet? :twisted:

I
Campagnolo Ultra Dork

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 21 feb 2017 20:35

Ik weet er niks van, dus kan je niet helpen. Wil je wel even beterschap wensen: sterkte met het herstel en verzekering ed. :winkthumb:

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 21 feb 2017 21:41

kxlight schreef:Tegenpartij aansprakelijk stellen voor schade. Mogelijk wordt er door de tegenpartij een schade-expert ingeschakeld die de schade vaststelt. Daarna kijken wellke stappen je wilt zetten.
+1 de minimale schade die je aan je fiets hebt is het bekostigen van een onderzoek of je frame nog intact is. Maximale schade: vervangen (+ opnieuw opbouwen) frame.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 21 feb 2017 21:55

Heb zelf 2 jaar geleden een aanrijding gehad met een auto.
Als je WA verzekerd bent, kun je van daaruit rechtsbijstand krijgen.
Als je ook via de NTFU verzekerd bent kun je alvast een schaderapport laten opstellen.
Vervolgens een goede letselschade advocaat zoeken (diegene die ik had was goud waard)

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 feb 2017 22:45

Jans schreef:En het is niet alleen de eventuele schade aan je fiets, maar ook aan jezelf. Je kunt de komende tijd niet afdrogen en niet stofzuigen. En je moet misschien wel naar je werk gebracht worden?En je eigen risico.
Dat lijken me alleen maar voordelen.

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 22 feb 2017 00:03

marcvmegroot schreef:Heb zelf 2 jaar geleden een aanrijding gehad met een auto.
Als je WA verzekerd bent, kun je van daaruit rechtsbijstand krijgen.
Als je ook via de NTFU verzekerd bent kun je alvast een schaderapport laten opstellen.
Vervolgens een goede letselschade advocaat zoeken (diegene die ik had was goud waard)

Marc
NOOIT een NTFU schaderapport laten maken. In een vergelijkbare situatie heb ik dat gedaan en de expert vond dat krassen geen functionele schade waren. Ook zullen zij bij carbonschade alleen reparatie rapporteren. Erg lullig als je frame pas een jaar oud is en de tegenpartij volledig aansprakelijk is. Dit is zo gekomen omdat zij een maximaal budget van € 1000,- hanteren terwijl de schade veel groter kan zijn.

Je kunt beter het schaderapport van de LBS claimen en dan komt de verzekeraar zelf met een expert. Als je het daarmee niet eens bent, kun je een second opinion aanvragen op kosten van de verzekeraar.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 feb 2017 08:30

marcvmegroot schreef:Heb zelf 2 jaar geleden een aanrijding gehad met een auto.
Als je WA verzekerd bent, kun je van daaruit rechtsbijstand krijgen.
Als je ook via de NTFU verzekerd bent kun je alvast een schaderapport laten opstellen.
Vervolgens een goede letselschade advocaat zoeken (diegene die ik had was goud waard)

Marc
linkjes naar dat WA/rechtsbijstand verhaal?

volgens mij is een WA verzekering voor gevallen dat jij (zonder sprake van opzet) schade aan een derden toebrengt. En ja, en wellicht wordt er dan rechtsbijstand verleend, maar heeft toch niet zoveel te maken met schade die aan jou wordt toegebracht? (daar moet je gewoon een aparte eigen rechtsbijstandverzekering voor hebben en goed opletten want bij sommige verzekeraars moet je dan wel de module 'verkeer' aan hebben staan).

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 22 feb 2017 09:05

@Focus; dan heb je net verkeerde expert getroffen.
Bij mijn recente schade heb ik zelf een overzicht van onderdelen met schade gestuurd met foto's ervan.
Daarna is de expert bij mij thuis langsgekomen om de schade nog even te bekijken en alles is netjes goedgekeurd.
achterderailleur en pedalen heb ik 50% aanschafwaarde teruggehad ivm krasjes
shifters hadden hapjes eruit (doen het nog wel) volledig vergoed (- afschrijving)

Plaats reactie