Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wat gaat of heeft de fietsforum renner gegeten vandaag.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 07 jan 2017 13:07

Vanmorgen 1 kop koffie.
Lunch 2 sneetjes meergranenbrood een met smeerkaas en de ander met appelstroop.
Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet omdat we zaterdagavond meestal wat chips en noten eten met rode wijn.
Meestal laat ik het avondeten dan uitvallen.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 07 jan 2017 13:40

Enkel koffie als ontbijt?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 jan 2017 13:43

Jans schreef:
Avvocato schreef:Een kaki is bedoel je die fruitsoort die bovenkomt als ik dat google? Nog nooit van gehoord en hier al een paar keer genoemd :)
Als je ze nog kunt vinden, het is een echte seizoensvrucht, misschien bij de Lidl. Een beetje van half november tot, denk ik, half-eind januari. Is een heerlijke zoete vrucht. Als ze uit Israël komen heten ze sharon. Alleen als ze heel erg rijp worden dan worden ze wat "melig".
Nu in de aanbieding bij de Appie...

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 07 jan 2017 13:44

Sweety2008 schreef:Vanmorgen 1 kop koffie.
Lunch 2 sneetjes meergranenbrood een met smeerkaas en de ander met appelstroop.
Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet omdat we zaterdagavond meestal wat chips en noten eten met rode wijn.
Meestal laat ik het avondeten dan uitvallen.
Sorry maar je eet echt veel te weinig. Je kan er misschien van leven maar gezond is het niet. Je zei dat je slank wou blijven maar als je zo weinig eet slaat je lichaam alles op dus heeft het een tegenovergesteld effect.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 07 jan 2017 14:12

En het is winter. En je sport. Ik snap de angst om weer dik te worden maar dat werk zo dus alleen maar in de hand.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jan 2017 15:54

@TTT De kaki al gegeten?
Sweety, weet je dat een laag BMI ook funest is voor je botdichtheid? Ik weet het dat je alles doet voor een laag lichaamsgewicht, maar 5kg meer, daar krijg je niks van. (En nu bedoel ik niet dat je in één maand 5kg er aan moet eten) Nu alleen kans dat je werkelijk alle mineralen en vitamines gaat missen. En een pilletje is daar ook niet de oplossing voor, zeker niet als het op een natuurlijke manier op te lossen zou zijn. Maar ja, het is tegen dovemansoren gezegd, ik weet het.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 jan 2017 17:18

chrissiewizzie schreef:@gastheerg: er zijn zoveel mensen die volledig in dienst van de kinderen koken en bij voorbaat allemaal troep gebruiken en niet afwisselen. Wij koken wat we lekker vinden en wat gezond is en de kinderen eten alles mee. Soms lusten ze iets niet, maar dan moeten ze in ieder geval proeven. Meestal vinden ze het toch best lekker. Als je bij voorbaat al tegen een kind zegt dat ze geen spruitjes lust, zal ze ze nooit eten. Bij ons vinden ze ze juist heerlijk. Net als haring en schimmelkazen. Gewoon laten proeven en laten wennen. Ook eten is opvoeden.
En vanavond was het pizza, maar dan wel uit het kookboek Polpo. Net even anders, maar zo goed!
Een dikke +1! Dat gelul van 'dat lust ik niet'. Laat je kinderen alles en afwisselend eten, en dan blijken ze heel veel lekker te vinden. En het excuus van tijd: mijn vrouw en ik werken beide 5 dagen in de week en de kinderen krijgen altijd afwisseld, vers en zelfbereid te eten. Slechts een kwestie van plannen en uiteindelijk wat minder voor dat kastje met bewegende beelden hangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

i-mac

i-mac 07 jan 2017 17:32

Vanavond vers gesneden frietjes (deze namiddag al een eerste keer gebakken). Een mals stukje biefstuk, champignons in roomsaus erbij, wat tomaten en waterkers. Daar mag wat zelfgemaakte mayonaise bij.

En een ijsje als toetje.

De boog moet niet altijd gespannen staan :mrgreen:

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 07 jan 2017 17:46

Misschien niet zo goed,maar wel makkelijk en reuze lekker :lol:

Afbeelding
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jan 2017 18:13

JoostG schreef:Slechts een kwestie van plannen
En het vooral prioriteit geven :winkthumb:

Voor mij is hoe ik met eten omga ook helemaal geen hobby. Het is een levensovertuiging. Wat je eet, waar het vandaan komt, hoe je het het beste klaar kan maken etc.
Fietsen, fotografie en muziek zijn hobby's. Strikt kan je daar zonder. Eten moet nu eenmaal en als het dan toch moet doe het dan bewust en maak er een feestje van. Het liefst van de hele keten en dat mag best wel een keer wat minder gezond.

Overigens een beetje gezond eten en al die rotzooi in pakjes laten staan is ook serieus beter voor het milieu. En verse zelf gemaakte pasta een zegen voor je energie rekening :mrgreen:
Kooktijd 1 minuut :winkthumb:

Ik zet zo de cannelloni met spinazie en zalm in de oven................

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 jan 2017 18:43

ik zal het maar toegeven, ik lust lang niet alles. Dat heeft niets met (mijn) opvoeding te maken. We moesten thuis ook alles eten, totdat mijn zus het een keer weer net zo snel op tafel bracht als dat het haar mond in gegaan was.
En is dat in mijn ogen zo erg? Nee helemaal niet, de één houdt van bergklimmen, de ander van dammen, allebei gelukkig. En voor mij is dat met eten ook, als je alles lust, heel fijn, maar als je wat dingen niet lust, ik lijdt er niet onder.
En er zijn heel veel pakjes die ik echt wel lekker vind. Het enige probleem dat ik er vaak mee heb is het zoutgehalte.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jan 2017 18:57

Jans schreef:totdat mijn zus het een keer weer net zo snel op tafel bracht als dat het haar mond in gegaan was.
:mrgreen: wat een geweldige zin

En idd je hoeft niet alles te lusten (ik ben niet dol op bloedworst, tuinbonen en witte chocolade als dat al zo mag heten) maar in mijn ogen wel alles een keer proberen. En vind je het niet lekker? Gewoon terug op tafel :winkthumb:

Plaats reactie