Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Fietsclub BEAT

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 23 nov 2016 06:10

Quarantanove schreef:
J.Edge87 schreef:Wat vinden jullie van dit initiatief? Geen ploeg die komt en gaat met een sponsor maar een club...

http://nos.nl/artikel/2144364-beat-prof ... ctuur.html
Kansloos, alleen al omdat wielrennen met uitzondering van ploegentijdritten geen echte teamsport is.
Wielrennen geen teamsport? Froome wint de tour op basis van uitsluitend zijn persoonlijke prestaties? Zonder zijn teamleden had hij nooit gewonnen!
o'7o

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 nov 2016 08:27

Douglas schreef:
Quarantanove schreef:
J.Edge87 schreef:Wat vinden jullie van dit initiatief? Geen ploeg die komt en gaat met een sponsor maar een club...

http://nos.nl/artikel/2144364-beat-prof ... ctuur.html
Kansloos, alleen al omdat wielrennen met uitzondering van ploegentijdritten geen echte teamsport is.
Wielrennen geen teamsport? Froome wint de tour op basis van uitsluitend zijn persoonlijke prestaties? Zonder zijn teamleden had hij nooit gewonnen!
helemaal eens met @Douglas, maar het verschil met andere (echte) teamsporten is wel dat je wedstrijden niet als team wint (alhoewel dat niet wil zeggen dat je niet blij kunt zijn met winst van je kopman). Sky renners krijgen bij winst van Froome geen medaille omgehangen. Daarom zijn er volgens mij in het wielrennen veel minder mensen fan van een bepaald team maar meer van individuele renners.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 nov 2016 09:10

Interessant initiatief. En volgens mij zijn er in het wielrennen nu ook al mensen fan van teams. In het rabo tijdperk werden heel veel mensen blij van een overwinning van bijvoorbeeld Freire of Menchov. En nog steeds is het zo dat in de grote rondes Nederlanders in dienst van Lotto vaak meer aandacht krijgen dan Nederlanders in buitenlandse dienst (tenzij ze het natuurlijk echt goed doen, zoals baukje in de tour vorig jaar).

En trek de vergelijking eens door naar de formule 1. Daar is het ook een komen en gaan van teams, met uitzondering van Ferrari, dat volgens mij best een flinke fanbase heeft.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 23 nov 2016 10:36

Dit is hetzelfde principe dat bij Barcelona en Real Madrid gebruikt wordt; de socios daar zijn ook betalende leden, die in ruil voor hun lidmaatschap stemrecht krijgen bij de voorzittersverkiezing

Het merendeel daar zal het echter vooral te doen zijn om te kunnen zeggen dat ze "lid" zijn

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 nov 2016 16:36

ik zou toch geen lid willen zijn van Lotto-Jumbo :shock:
(behalve als ze jac orie eens naar het wielrengedeelte zouden halen)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 23 nov 2016 17:21

Lid worden en na een paar jaar erachter komen dat er doping gebruikt wordt.. 8-)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 23 nov 2016 21:41

ik bedacht me trouwens dat ik wel een tijdje affiniteit met een ploeg heb gehad (maar dat is wel een zeldzaamheid): Argos Shimano met o.a. Kittel en Degenkolb (zie ook de film 'Nieuwe Helden'. Tot het gedoe met Kittel trouwens.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 nov 2016 22:20

monsieurpinot schreef:ik zou toch geen lid willen zijn van Lotto-Jumbo :shock:
(behalve als ze jac orie eens naar het wielrengedeelte zouden halen)
Om Gesink eindelijk eens die mooie valbeweging aan te leren? :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 23 nov 2016 22:35

monsieurpinot schreef:
Douglas schreef:
Quarantanove schreef: Kansloos, alleen al omdat wielrennen met uitzondering van ploegentijdritten geen echte teamsport is.
Wielrennen geen teamsport? Froome wint de tour op basis van uitsluitend zijn persoonlijke prestaties? Zonder zijn teamleden had hij nooit gewonnen!
helemaal eens met @Douglas, maar het verschil met andere (echte) teamsporten is wel dat je wedstrijden niet als team wint (alhoewel dat niet wil zeggen dat je niet blij kunt zijn met winst van je kopman). Sky renners krijgen bij winst van Froome geen medaille omgehangen. Daarom zijn er volgens mij in het wielrennen veel minder mensen fan van een bepaald team maar meer van individuele renners.
Dat bedoelde ik met geen echte teamsport. Froome won de Tour en niet Sky zoals Real de Championsleague won en niet Ronaldo. Ook al had Froome zonder zijn ploeg misschien de Tour wel niet gewonnen en Real zonder Ronaldo het waarschijnlijk ook een stuk lastiger had gehad.

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 23 nov 2016 23:52

Als het niet uit Breda komt, krijgt het niet mijn support.

Hup NAC

;-)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 24 nov 2016 00:51

Wanneer je de vergelijking dan trekt naar het voetbal eindig je met zwaar overbetaalde spelers/renners die voor hun club miljoenen transferwaarden genereren, maar niet presteren wanneer het er buiten de club op aan komt (bijvoorbeeld voor de nationale ploeg).

Nu ben ik al geen grote voetbalfan, dus hecht niet teveel waarde aan "my humble opinion" :mrgreen:

DrvC
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:14

DrvC 28 sep 2018 20:07

Topic toch al twee jaar oud en destijds duidelijk wat twijfel of het gaat werken.
Inmiddels 1400 leden, meerdere overwinningen en enkele grotere sponsoren (AGU/Koga)
Ook zie ik ineens wat shirtjes voorbij fietsen. Hier op het forum leden van BEAT?
Ik blijf het een bijzonder project vinden en ik heb wel het idee dat het de goede kant op gaat. Hun doel is de Tour, zou dit mogelijk zijn?

(En ja, ik ken het filmpje van GeenStijl, maar die discussie wil ik niet aan gaan)

Plaats reactie