Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

NOS vs Sporza vs Eurosport

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jul 2018 15:50

Ze heeft geneeskunde gestudeerd, dan mag je toch wat verwachten? :mrgreen:

Overigens heeft ze op hoog niveau geschaatst dus ook het fietsen zal haar niet vreemd zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2018 16:05

Ernie C. schreef: 26 jul 2018 15:50 Ze heeft geneeskunde gestudeerd, dan mag je toch wat verwachten? :mrgreen:

Overigens heeft ze op hoog niveau geschaatst dus ook het fietsen zal haar niet vreemd zijn.
Je wilt toch niet zeggen dat iedereen die op redelijk niveau geschaatst heeft, ook automatisch veel van fietsen op het hoogste niveau weet?

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 jul 2018 19:25

EmPeHa schreef: 26 jul 2018 11:50 Gisteren bij de Avondetappe: Maaike Head, terwijl Gilbert in beeld is die aan zijn arm wordt behandeld rijdend naast een busje. "Dit lijken mij wat schaafwonden".
Scherp gezien, alleen fietste hij hier met een gebroken knieschijf.
Iets wat dus pas na de finish bleek toen hij niet meer fatsoenlijk kon lopen. Op het moment waar jij het over hebt waren het inderdaad schaafwonden die behandeld werden.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 26 jul 2018 19:27

Jans schreef: 26 jul 2018 16:05
Ernie C. schreef: 26 jul 2018 15:50 Ze heeft geneeskunde gestudeerd, dan mag je toch wat verwachten? :mrgreen:

Overigens heeft ze op hoog niveau geschaatst dus ook het fietsen zal haar niet vreemd zijn.
Je wilt toch niet zeggen dat iedereen die op redelijk niveau geschaatst heeft, ook automatisch veel van fietsen op het hoogste niveau weet?
Heb jij azijn door je aderen stromen ?
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4532
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 jul 2018 19:36

[/quote]
Ik vind het best meevallen wat "betweter Thijs" betreft.. Hij heeft vaak meer zinnige info dan andere gasten.
[/quote]

Dat zegt misschien meer over de andere gasten.....

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2018 19:58

specializedmerida schreef: 26 jul 2018 19:27
Jans schreef: 26 jul 2018 16:05
Ernie C. schreef: 26 jul 2018 15:50 Ze heeft geneeskunde gestudeerd, dan mag je toch wat verwachten? :mrgreen:

Overigens heeft ze op hoog niveau geschaatst dus ook het fietsen zal haar niet vreemd zijn.
Je wilt toch niet zeggen dat iedereen die op redelijk niveau geschaatst heeft, ook automatisch veel van fietsen op het hoogste niveau weet?
Heb jij azijn door je aderen stromen ?
Omdat ik opmerk dat ze helemaal niet veel verstand van fietsen hoeft te hebben, alleen vanwege het feit dat ze waarschijnlijk best wat kilometers op de fiets gemaakt heeft, ben ik een azijnpisser? Bedankt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2018 20:47

Ik vind Pieter Weening er maar beroerd uit zien bij FdJ.
Less is bore

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 26 jul 2018 21:01

Jans schreef: 26 jul 2018 19:58
specializedmerida schreef: 26 jul 2018 19:27
Jans schreef: 26 jul 2018 16:05

Je wilt toch niet zeggen dat iedereen die op redelijk niveau geschaatst heeft, ook automatisch veel van fietsen op het hoogste niveau weet?
Heb jij azijn door je aderen stromen ?
Omdat ik opmerk dat ze helemaal niet veel verstand van fietsen hoeft te hebben, alleen vanwege het feit dat ze waarschijnlijk best wat kilometers op de fiets gemaakt heeft, ben ik een azijnpisser? Bedankt.
Ja en je hebt het zelf niet eens in de gaten, lees in verschillende topics je berichten eens terug.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 26 jul 2018 21:03

Ik kan alleen maar bewondering hebben voor het feit dat je als wielerpresentator soms wel 3 uur tot 5 uur... moet volpraten terwijl je al voor 99,9 % weet dat alleen de laatste 3 km spannend zijn en het weer zo'n rit ....van de de aangekondigde sprint ...wordt of dat een berg etappe met 3 grote cols alleen spektakel oplevert op de laatste kilometers van de laatste berg ,door de klassementsrijders.

Wat moet je nou nog vertellen na 18 etappes! en het is weer zo'n voorspelbare etappe.
Dan ben je echt wel uitgepraat.
IK zou als presentator tegen de tv kijkers gaan zeggen:Zet de radio maar op een leuke zender en ik kom de laatste 10 minuten wel terug, voor de sprint of (30 minuten dan)berg aankomst."


Ik vind Jose en Karsten het leukst maar ik kan niet over die reklame en kijk daarom naar de belgen.

En ik vind Thijs tenminste iemand met een eigen onafhanlijke mening in tegen stelling tot al die wielerjournalisten/(oud) renners/(oud) ploegleiders...die toch allemaal obligaat praten en niet echt zeggen hoe ze werkelijk denken.
Echt 95% van alle zg ingeweiden in de wielersport houdt zich in.
(we moeten er allemaal van eten en het kon mij eens kwalijk worden genomen).

Misschien dat juist daarom de andere studiogasten uit andere sporten een veel heldere en eerlijke mening hebben.

Maar er zit nog altijd een knop op de tv.

En voor Jans:
Al die profschaatsers kunnen eigenlijk allemaal goed fietsen. Ze trainen veel op de racefiets en ook veel combineren ze schaatsen in de winter en fietsen(amateur peleton) in de zomer.
Lotto-Jumbo heeft een zelfs een gezamelijke groep.(fietsen en schaatsen)
.
Ik zie ze hier af en toe wel trainen op de fiets(in midden Friesland) in een groep (vanuit Heerenveen/Thialf).
of je komt eenlingen tegen(best veel vrouwen in verhouding) waarvan je wel kan zien... aan de sponsorkleding ....dat ze bij een schaatsploeg horen.
Het valt me altijd op dat ze niet eens zo hard fietsen.Ik denk dat het wielrennen voor een schaatser ook een training is om zijn of haar conditie te behouden en om na een wedstrijdperiode een rustige training te hebben.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2018 21:10

Fietsen is duurtraining voor schaatsers. Vaak icm krachtblokjes, sprinttraining, etc. De top is écht sterk op de fiets.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2018 21:20

@codex, ik ben terdege op de hoogte dat schaatsers in het algemeen ook fietsen, ik weet ook dat Sven wedstrijden meerijdt bij de elite, en hij niet alleen. Renate Groenewold reed heel verdienstelijk mee in het vrouwenpeloton in haar gloriejaren. Daar gaat het dus niet om. Mijn reactie was er op gebaseerd dat mensen die veel fietsen en soms ook meer dan redelijk fietsen nog niet op de hoogte hoeven te zijn wat er in de top van het wielrennen speelt. En ze hoeven bijv. ook helemaal niet op de hoogte te zijn qua materiaal (natuurlijk zullen er bij de schaatsers ook fiets-materiaal-freeks zitten)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jul 2018 00:17

Als ik de gemiddelde co-commentator of analist hoor dan hebben veel (ex)profs ook geen flauw benul van wat er gaande is in de fiets/wielerwereld.
Bij een schaatser mag je er gerust vanuit gaan dat er iets van kennis over wielrennen aanwezig is.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie