Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

NOS vs Sporza vs Eurosport

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 17 jun 2016 17:36

Kan iemand eens wat honden op José Been loslaten? :mrgreen:

Iedereen zijn mening maar als ze zojuist op Eurosport zegt om voor Lotto-Jumbo het klassement eens te laten gaan ('wie herinnert zich de nummer 7 van TdF 2015 nog maar iedereen herinnert zich de ritwinst van Lars Boom'), dan spoor je volgens mij niet.

Zoals is gebleken kunnen zowel Kruijswijk als Kelderman een belangrijke ronde winnen en dus moet je daarvoor gaan en geen genoegen nemen met dagwinsten.
Niet gokken is niet winnen.

Trouwens zal iedereen Kruijswijk Giro 2016 nog vele jaren kunnen herinneren.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 17 jun 2016 18:02

Als kijksport vind ik het veel interessanter dat een aantal Nederlandse jonge(re) coureurs zich in de kijker rijden dan de grijze muizen die ergens 8 of 9 worden in een ronde door aan te klampen en iedere keer een klein beetje meer te verliezen.

Als je toch (nog) niet kunt winnen dan maar proberen voor dagsucces te gaan.

Misschien dat José zich de dagzege van Boom zo goed kan herinneren omdat het zo lang geleden was in de TdF.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 17 jun 2016 18:04

Zorro schreef:Kan iemand eens wat honden op José Been loslaten? :mrgreen:

Iedereen zijn mening maar als ze zojuist op Eurosport zegt om voor Lotto-Jumbo het klassement eens te laten gaan ('wie herinnert zich de nummer 7 van TdF 2015 nog maar iedereen herinnert zich de ritwinst van Lars Boom'), dan spoor je volgens mij niet.

Zoals is gebleken kunnen zowel Kruijswijk als Kelderman een belangrijke ronde winnen en dus moet je daarvoor gaan en geen genoegen nemen met dagwinsten.
Niet gokken is niet winnen.

Trouwens zal iedereen Kruijswijk Giro 2016 nog vele jaren kunnen herinneren.
Ik hoorde haar betoog ook en ben het in dit geval volkomen met haar eens. Vooral de argumentatie was heel juist. Het gaat om publiciteit en dat is belangrijker dan sportieve prestaties.

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 17 jun 2016 18:32

Als je die redenering doortrekt kun je je net zo goed door een auto in het prikkeldraad laten rijden of steevast elke dag net voor de tijdlimiet binnenkomen. Dat levert ook publiciteit op en is misschien een stuk eenvoudiger dan een etappe winnen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 jun 2016 21:23

José Been snapt er gewoon niks van. De tour is voor hun de belangrijkste koers, omdat ze daar veel exposure voor hun sponsors krijgen. En zonder die exposure zijn er volgens jaar geen sponsors meer om de ploeg te betalen.

Van een ritoverwinning krijg je één dag exposure, want de volgende dag is er weer een nieuwe ritwinnaar, die de aandacht krijgt. Rij je mee in de top 10, dan krijg je elke dag exposure, blijft hij in de top 10, stijgt hij een plekje, daalt hij een plekje enz... Als je dan ook nog een jonge sprinter mee kan nemen, dan heb je in de vlakke etappes ook steeds weer een extra verhaal, over de vraag waarom hij wel presteert of juist niet presteert. over het wegdrummen van het treintje of over die geweldige overwinning en misschien ook nog over de vraag of hij in de bergetappes binnen tijd binnen komt.

En als Lindeman een mooie etappe wint, dan is dat natuurlijk geweldig en mooi meegenomen voor nog wat meer aandacht. Maar het interesseert de sponsors echt niet of wij volgend jaar nog weten dat Gesink afgelopen jaar zesde werd, maar ze zijn wel geïnteresseerd in de exposure die ze drie weken lang krijgen. En daarom kunnen ze dus niet zonder het klassement.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 17 jun 2016 21:46

Karl66 schreef:José Been snapt er gewoon niks van. De tour is voor hun de belangrijkste koers, omdat ze daar veel exposure voor hun sponsors krijgen. En zonder die exposure zijn er volgens jaar geen sponsors meer om de ploeg te betalen.

Van een ritoverwinning krijg je één dag exposure, want de volgende dag is er weer een nieuwe ritwinnaar, die de aandacht krijgt. Rij je mee in de top 10, dan krijg je elke dag exposure, blijft hij in de top 10, stijgt hij een plekje, daalt hij een plekje enz... Als je dan ook nog een jonge sprinter mee kan nemen, dan heb je in de vlakke etappes ook steeds weer een extra verhaal, over de vraag waarom hij wel presteert of juist niet presteert. over het wegdrummen van het treintje of over die geweldige overwinning en misschien ook nog over de vraag of hij in de bergetappes binnen tijd binnen komt.

En als Lindeman een mooie etappe wint, dan is dat natuurlijk geweldig en mooi meegenomen voor nog wat meer aandacht. Maar het interesseert de sponsors echt niet of wij volgend jaar nog weten dat Gesink afgelopen jaar zesde werd, maar ze zijn wel geïnteresseerd in de exposure die ze drie weken lang krijgen. En daarom kunnen ze dus niet zonder het klassement.
Ik ben het nagenoeg helemaal eens met je betoog maar ik denk dat je vergist in de hoeveelheid publiciteit die een kleurloze plek tussen 6 en 10 in het algemeen klassement oplevert.

BennD
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:26

BennD 17 jun 2016 22:21

Erger was het dat ze het bijna een minuut had over Spilak die na zijn zware val in de giro zijn zinnen op de tour heeft gezet. Of die co-commentator (bobby traksel ?) die het had over Bardet van Giant-Alcepin...en zo ging het maar door.
Leuk duo!

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 17 jun 2016 22:24

BennD schreef:Erger was het dat ze het bijna een minuut had over Spilak die na zijn zware val in de giro zijn zinnen op de tour heeft gezet. Of die co-commentator (bobby traksel ?) die het had over Bardet van Giant-Alcepin...en zo ging het maar door.
Leuk duo!
Ja ze zitten nogal eens mis haha. En af en toe hakkelen tussendoor als ze een naam niet kunnen vinden ofzo. Maarja we moeten het ermee doen hè
is het fietsen aan het her-ontdekken

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 17 jun 2016 22:31

Je hebt gelijk dat de zesde plek van Gesink in België waarschijnlijk weinig publiciteit heeft opgeleverd. Maar aangezien zijn sponsoren nederlands zijn, interesseert ze dat waarschijnlijk ook niet zo veel. In Nederland, waar de sponsors de publiciteit willen hebben, heeft het dan wel weer heel veel aandacht gegenereerd. Dus hier in Nederland werkt het gewoon.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 17 jun 2016 22:46

Jose been is een naif blij schaap met een stem van een krolse kat. Ik krijg er uitslag van. Maar de beelden van de ronde van Zwitserland maken veel goed. Bobie Traksel is een aardige gozer met verstand van zaken; komt alleen af en toe een beetje rottig zijn strot uit.

Een van de best geïnformeerde en deskundige commentatoren is Danny Nelissen nu bij de NOS. Als hij samen met Joris van den bergh commentaar geeft klopt het gewoon.

Herbert Dijkstra kan dan zo de vuilnisbak in. Afvoeren en dumpen graag. Of in een blok bevroren ijs naar Siberie overbrengen.

De combi Schotte - de Cauwer evenals Wuyts - de Cauwer zijn primadeluxe.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 jun 2016 00:15

Ik zou het niet beter kunnen verwoorden breezers. Dat gegil en die onwetendheid van Jose altijd...
Ze slaat vooral door als er weer eens een jonge Belg zoals Laurens de Plus voorop rijdt, en ze heeft dan amper oog voor de Nederlanders. Toen Roelandts een paar dagen terug het geel pakte ging ze ook helemaal uit haar dak. Dat schooljuffen toontje staat me ook altijd wat tegen. Geef mij maar De Cauwer en Renaat.

Overigens denk ik wel dat een ritwinst meer exposure en aandacht oplevert dan een zesde plek. Het staat op dat moment in alle gedrukte pers en zal zelfs in het achtuurjournaal te zien zijn. Een zesde plek niet. Het voordeel van een klassementrenner die kort staat is natuurlijk wel dat je hem steeds in beeld ziet tijdens bergetappes. Die etappes worden natuurlijk wel beter bekeken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2016 07:59

Ritwinst: 2 dagen exposure
Top 10: met beetje geluk 2 weken exposure
Wat wil je als sponsor? Juist, maximalisatie exposure.
Kans op top 5 - 7 is groter dan ritwinst. In sprints hebben ze niks te zoeken, in echt bergritten ook niet (geen kopgroep gaat rijden met RG of SK) en in die tussenritten zijn er heel veel kapers oo de kust.
Dus mevr Been zat er wéér naast ;-). Ik vind de stem niet prettig en haar schooljuf toon ook niet. Maar was gister gedoemd tot Eurosport en trek het altijd nog beter dan de bejubelde belse vrinden.
Less is bore

Plaats reactie