Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

NOS vs Sporza vs Eurosport

Gebruikersavatar
PurpleDolphin
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:44

Gebruikersavatar PurpleDolphin 27 mei 2016 19:03

Zorro schreef:
arjan schreef:Ik ben een fan van Maarten Ducrot. Een koers is ook poëzie en een verhaal en ik vind dat hij dat geweldig goed doet.
Ah, ben jij die enige fan van Ducrot :D
Nee hoor, hier nog eentje :)
Hij leeft goed mee, verteld op de juiste momenten interessante achtergrond informatie en koppelt zo nu en dan situaties aan zijn eigen ervaring. Bovendien vind ik dat hij een prettige stem heeft, ook vrij belangrijk.
Verder maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, Boogerd bij Eurosport is ook leuk en Sporza is inhoudelijk vaak sterk.

Wat ik vooral slecht trek is dat pixelfeest op de livestreams van de NOS. Maar dat is een ander verhaal.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 mei 2016 19:28

Ik zou het beste van alle drie wel willen zien/horen. ;)
Nelissen-Decauwer-Boogerd (of Kroon)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 mei 2016 19:34

Boogerd. Goede parcourskennis en tevens goede renner kennis.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 27 mei 2016 19:57

Mijn eerste zender is Eurosport maar als de NOS Danny vast gaat inzetten als commentator, dan worden ze onverslaanbaar. De Belg kijk ik alleen maar als het echt niet anders kan.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 mei 2016 20:57

dario schreef:Van de drie opgesomde zenders kies ik node voor Sporza (al keek ik vroeger liever naar de NOS - tot ik Armstrongvriendje Smeets iets tè pedant begon te vinden), maar het tenenkrommende gewauwel van De Cauwer, Wuyts en co. vind ik ook wel ondraaglijk. Eurosport deugt voor geen meter - èn wordt dan nog eens elke 20 minuten onderbroken door een reclameblok...
Ook lullig - en elke Giro weer een bron van ergernis - is dat er op geen enkele van de drie zenders een verslaggever lijkt te zijn die behoorlijk het Italiaans beheerst: zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn? (Wuyts komt nog het dichtst in de buurt van een min of meer aanvaardbaar niveau, maar die doet Tour en geen Giro: ook stom natuurlijk) :roll:

Hier te lande kijk ik dan ook meestal naar RTBF, maar die verkiezen helaas Roland Garros boven de Giro...
Renaat spreekt volgens mij toch vloeiend Italiaans en ieder geval blijkt hij het woordelijk te verstaan. Volgens mij doet hij daarom juist telken jare de Giro.
Bij de NOS kan je ergeren aan het feit da ze geen snars van het Italiaans machtig zijn.
Ze spreken overal waar het maar fout kan de namen verkeerd uit.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 mei 2016 21:01

Theo V schreef:Ik zou het beste van alle drie wel willen zien/horen. ;)
Nelissen-Decauwer-Boogerd (of Kroon)
Het beste van het beste zou zijn als bij Sporza Mark Uytterhoeven eens terug zou komen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2016 21:02

Theo V schreef:Ik zou het beste van alle drie wel willen zien/horen. ;)
Nelissen-Decauwer-Boogerd (of Kroon)
Dat zou idd een prettig trio zijn voor de verslaggeving.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mei 2016 21:45

NOS is voor mij de minste optie, al is het wel beter geworden nu Ego en Zijkstra weg zijn. Ducrot slaat een heleboel onzin uit, dat is wel behoorlijk storend.

Sporza is normaal gezien mijn keuze al is Schotte geen winnaar. Hij doet z'n best maar het is een beetje alsof Kenny van Hummel in een bergetappe probeert met de favorieten mee te rijden. De Cauwer heb ik weinig problemen mee, net als met Wuyts al moet je uitkijken dat Boonen niet meedoet want dan is hij niet meer te houden.

Dat de Belgen chauvinistisch zijn is niet zo heel erg vind ik, toch vind ik ze mbt doping vaak ook hypocriet. Vooral Wuyts heeft daar een handje van. Als Valverde in beeld komt is het een pakhaas, maar als even later Gilbert een fantastische prestatie levert is het stil.

Dan Eurosport. José Been moeten het maar helemaal niet over hebben, dat zou al te gênant worden. Van Bellem vind ik inhoudelijk niet slecht. Jammer dat hij het idee heeft Wuyts en Schotte steeds te moeten imiteren, om over zijn Vlaamse piepstem nog maar te zwijgen. Boogerd: weinig mis mee.
Laatst gewijzigd door havana op 28 mei 2016 05:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2016 22:05

Lol, Danny eruit bij Eurosport en Jose erin; hoe stom konden ze zijn daar :D
Maar Jose heeft tenminste wel alle toprenners op Twitter :mrgreen: :mrgreen:
Less is bore

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 mei 2016 22:20

1-Boogerd
2-DeCauwer
3-Wuyts

NOS is echt tenenkrommend.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 mei 2016 23:17

Als de NOS stopt met Ducrot " Merckx bouwt alleen kaders zwaarder dan een kilo " en wat nog meer van jaren 90 geneuzel zoals slappe carbon frames bla bla bla ... dan wordt het misschien nog wat. ( en ik snap het niet want het is een Zeeuw ...)

Afbeelding

Nu is het : Sporza ( zeker met Sven Nijs ) - en dan ver op de gedeelde derde plaats NOS en Eurosport, waarbij te vermelden valt dat Michael Boogaard het niet slecht doet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 28 mei 2016 07:33

daniel1975 schreef:Lol, Danny eruit bij Eurosport en Jose erin; hoe stom konden ze zijn daar :D
Maar Jose heeft tenminste wel alle toprenners op Twitter :mrgreen: :mrgreen:
Jose Been mag wat mij betreft wel stoppen met haar schooljuffen-toontje. Het valt mij op dat Jose altijd helemaal los gaat als er redelijk onbekende Belgen op kop rijden. In de Ronde van het Baskenland ofzo ging ze helemaal uit haar dak over Laurens de Plus en zag ze Kelderman helemaal over het hoofd.

Ik vind het gewauwel van Renaat en vooral José de Cauwer geweldig. Lekker rustgevend op de zondagmiddag ;)

Plaats reactie