Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

NOS vs Sporza vs Eurosport

WielrennerYouri
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 jan 2015 12:23
Locatie: Hoeven, Noord-Brabant

WielrennerYouri 27 mei 2016 17:27

Beste wielerliefhebbers,

Wanneer jullie naar een wielerkoers kijken die te zien is op de 3 ''meest populaire'' zenders, naar welke kijk je dan het liefst en waarom? Zelf kijk ik het liefste naar Sporza, waar ik het het mooiste vind als het commentaar komt van het duo De Cauwer en Wuyts met Renaat Schotte als live-man op de motor.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Youri
Fietser uit Hoeven (Noord-Brabant)

https://www.strava.com/athletes/5914856

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 27 mei 2016 17:31

WielrennerYouri schreef:Beste wielerliefhebbers,

Wanneer jullie naar een wielerkoers kijken die te zien is op de 3 ''meest populaire'' zenders, naar welke kijk je dan het liefst en waarom? Zelf kijk ik het liefste naar Sporza, waar ik het het mooiste vind als het commentaar komt van het duo De Cauwer en Wuyts met Renaat Schotte als live-man op de motor.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Youri
+1
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2016 17:32

Alles behalve dat zeiige gewauwel op Sporza. Das mijn laatste keuze als de anderen niet uitzenden.
Maar verder is dit een al vaak opgerakeld topicitem ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Celeste85
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 mei 2016 20:05

Gebruikersavatar Celeste85 27 mei 2016 17:35

NOS > Sporza > Eurosport

Eerst altijd Sporza maar ik vind de NOS de laatste jaren beter en beter worden wat wielrennen betreft :)
Bianchi Via Nirone 7 Triple (een drietje is een mietje..) :mrgreen:

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 mei 2016 17:53

daniel1975 schreef:Alles behalve dat zeiige gewauwel op Sporza. Das mijn laatste keuze als de anderen niet uitzenden.
Maar verder is dit een al vaak opgerakeld topicitem ;-)
Zal je toch vaak alleen op Sporza zijn aangewezen.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 mei 2016 17:57

Altijd Sporza en alleen een andere zender als Sporza iets niet brengt maar dat is niet zo vaak.
Eigenlijk alleen maar als een kleinere koers in NL alleen op een regionale omroep is te zien zoals de volta Classic op L1 en de Ronde van Drenthe op RTV Drenthe.
Maar vanwege het vaak saaie verloop sla ik nogal eens een wegwedstrijd over.
Alleen van het veldrijden kijk ik alles.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2016 18:15

NOS zet soms Danny in: als ze dat vaker doen zullen ze meer mensen trekken. De beste wielerverslaggever IMHO.
De wegkoersen zijn dit jaar op de Voorjaarsheuvelklassiekers na zeer de moeite waard. Dit itt de veldritkoersen waar het verloop toch redelijk cliche is.
Less is bore

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 27 mei 2016 18:18

daniel1975 schreef:Alles behalve dat zeiige gewauwel op Sporza. Das mijn laatste keuze als de anderen niet uitzenden.
Maar verder is dit een al vaak opgerakeld topicitem ;-)
En bij de NOS doet Maarten Ducrot niet aan gewauwel ? Hou het bij voorkeur toch op Sporza.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 mei 2016 18:24

jsparie schreef:
daniel1975 schreef:Alles behalve dat zeiige gewauwel op Sporza. Das mijn laatste keuze als de anderen niet uitzenden.
Maar verder is dit een al vaak opgerakeld topicitem ;-)
En bij de NOS doet Maarten Ducrot niet aan gewauwel ? Hou het bij voorkeur toch op Sporza.
In wegkoersen gebeurt vaak een hele periode bijna niets. Dat maakt dat de "rol" van de verslaggever(s) (om veel dode tijd vol te wauwelen) een prominentere rol speelt dan bij sport op TV waar veel meer actie is.
Daarom zijn er bij wielerkoersen bijna altijd co-commentatoren en bijvoorbeeld bij volleybal , tennis , voetbal en andere sporten met meer actie niet.
Laatst gewijzigd door Quarantanove op 27 mei 2016 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 27 mei 2016 18:29

Ik ben een fan van Maarten Ducrot. Een koers is ook poëzie en een verhaal en ik vind dat hij dat geweldig goed doet.
Dus als Maarten Ducrot er is dan kijk ik naar de NOS.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6740
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 mei 2016 18:50

arjan schreef:Ik ben een fan van Maarten Ducrot. Een koers is ook poëzie en een verhaal en ik vind dat hij dat geweldig goed doet.
Ah, ben jij die enige fan van Ducrot :D

Sorry maar ik kan dat slappe gezever niet pruimen. Klinkt net zoiets als Harm Kuipers als hij het heeft over doping. Veel te zelfingenomen.

Geef mij maar de Belg met de Cauwer of Eurosport met Boogerd.

Maar goed. Iedereen zijn/haar voorkeur. Ik mag dat Belgische gewauwel wel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dario
Forum-lid
Berichten: 3819
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 27 mei 2016 18:56

Van de drie opgesomde zenders kies ik node voor Sporza (al keek ik vroeger liever naar de NOS - tot ik Armstrongvriendje Smeets iets tè pedant begon te vinden), maar het tenenkrommende gewauwel van De Cauwer, Wuyts en co. vind ik ook wel ondraaglijk. Eurosport deugt voor geen meter - èn wordt dan nog eens elke 20 minuten onderbroken door een reclameblok...
Ook lullig - en elke Giro weer een bron van ergernis - is dat er op geen enkele van de drie zenders een verslaggever lijkt te zijn die behoorlijk het Italiaans beheerst: zo moeilijk kan dat nu toch niet zijn? (Wuyts komt nog het dichtst in de buurt van een min of meer aanvaardbaar niveau, maar die doet Tour en geen Giro: ook stom natuurlijk) :roll:

Hier te lande kijk ik dan ook meestal naar RTBF, maar die verkiezen helaas Roland Garros boven de Giro...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie