Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het Prodigiosa project

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 feb 2016 08:17

Ik ben het type dat het belangrijk vind om mijlpalen te vieren. 60 jaar worden vind ik geen mijlpaal en 40 jaar bij een werkgever blijven hangen al helemaal niet.
Een mijlpaal is de top van de Stelvio halen, Parijs-Roubaix fietsen na langdurig kwakkelen met blessures.
Afgelopen jaar heb ik vrij ingrijpende keuze gemaakt ten aanzien van mijn werk. Ik had voor mezelf de keuze gemaakt dat er echt iets heel leuks moet langskomen. Zo niet? Dan ga ik meer dan 20.000km in een jaar fietsen en iedere dag 4 gangen koken. Als er tijd over zou blijven? Geen probleem ik heb nog wel wat hobby’s.

Mijn vrouw moest daar wel smakelijk om lachen en gaf me geen half jaar. Vorige week ben ik na het sollicitatiegesprek gelijk gebleven en erin aan het vliegen. Een job met een resultaatverplichting. Dat betekend wel minder fietsen. 10.000 moet gewoon nog steeds kunnen. Wat echter belangrijker is: ik kan zelf kiezen wanneer ik fiets. Is het kut weer werk ik. Is het prachtig weer zit ik op de fiets. Is het heel vaak mooi weer zal..........ja je kan niet alles hebben :mrgreen:

Hoe mooier kan je zo’n start vieren dan met een wonderbaarlijk (onthoud dat woord) mooie fiets.
Een fiets waarmee ik de toekomst inrij, waarbij ik op een zeer eigenzinnige wijze een balans tussen hobby en werk ga creëren.
Dan moet ik niet het zoveelste blauwe fietsje in huis halen. Mensen die mij (en bijdrages op dit forum) kennen weten dat ik een enorme liefhebber ben van Gios Torino.

Gios Torino is een merk dat met name in de 70er jaren een geweldig imago had en succes na succes wist te boeken. Legendarisch is de Brooklyn ploeg en zelfs nu zijn die shirt nog mateloos populair.

Gios wist echter niet mee te bewegen met de ontwikkelingen in de markt. Zowel op technisch als marketing vlak moesten ze lossen.
Dit zorgde in het bedrijf voor onrust en de broers Aldo en Alfredo hebben het bedrijf opgesplitst.
Alfredo is met Aziatische partners onder de naam Gios alle landen behalve Italië aan het bedienen met producten voor de massa. Productie vind dan ook in Azië plaats.

Aldo is samen met zoon Marco bezig de Italiaanse markt te bedienen. Deels met niche producten en deels wat moderne producten. Deze laatste producten vooral voor fietsers in de omgeving.
De niche producten zijn vooral stalen frames. Soms heruitgaven van legendarische modellen, maar ook stalen frames bedoeld om deze af te monteren met een moderne groep.
Gios Torino heeft echter de afspraak deze niet via een webshop te verzenden buiten Italië.
Jaarlijks trekken er vele liefhebbers naar Volpiano (Turijn) om zichzelf te trakteren op een stuk nostalgie.

Het is echter niet een ieder gegeven om even naar Italië te rijden om een frame op te halen. Om ook klanten buiten Italië te bedienen is de truc bedacht om een van de modelnamen te gaan gebruiken als productnaam.

Een van de recente modellen is de Prodigiosa. Dit betekend wonderbaarlijk, maar is ook een samenvoeging van progetti Gios Aldo.
Naast de diverse moderne en klassieker super record modellen ben ik ook in het bezit van een Gios Torino Prodigiosa.
Het model Prodigiosa bevat een aantal speciale elementen zoals Aldo deze in de glorie tijden van het stalen frame heeft bedacht. De uniek vorkkroon, verstelbare achter patten zijn wellicht de meest opvallende.

De transitie die ik nu in mijn carrière maak kan geen mooier symboliek bedenken dan dit te vieren met een Prodigiosa (het merk dus). Maar dan niet standaard blauw met witte stukken.

De komende jaren zal voor mij alles andersom zijn. Dus ook de fiets!
Afgelopen week contact met Marco gehad en ze gaan op maat iets voor me maken wat anders is……………….

Hoe ik de fiets ga afmonteren weet ik nog niet maar er komt wel een moderne groep op.

Later meer……………………….

Nog wat plaatjes uit het verleden om de boel op te leuken.

Afbeelding
Foto: Dit is de super record parijs roubaix 1977. Ik gebruik de fiets ook echt om mee op de kasseien te rijden. De foto's die ik van deze fiets heb gemaakt zijn voor dit artikel in het Italiaanse "Fiets" gebruikt.

Afbeelding
Foto: Gios Torino heeft een register aangelegd waar je je klassieke fiets kan registeren. Dit is de Super Record met de bekende witte vakken. Teven mijn eerste Gios Torino.

Afbeelding
Foto: De Gios Torino Prodigiosa is m'n klimfiets en dus uitgerust met een compact.

Afbeelding
Foto: Achterpatten Prodigiosa (dit is "gepikt" van het oude compact model)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 feb 2016 08:40

TVP.

Mooi project !! En gefeliciteerd met je nieuwe baan.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 feb 2016 08:54

Bij Gastheerg-topics zit ik altijd te kwijlen achter m'n laptop cq. smartphone.

Gefeliciteerd met de nieuwe job en nieuwe fiets. Ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 feb 2016 08:59

tommeke14 schreef:Bij Gastheerg-topics zit ik altijd te kwijlen achter m'n laptop cq. smartphone.

Gefeliciteerd met de nieuwe job en nieuwe fiets. Ben benieuwd wat je er van gaat maken.
Dat zei de aandeelhouder ook al :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 19 feb 2016 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 feb 2016 09:29

Top. Ergens een beetje in de lijn der verwachting. :)
Veni. Vidi. Fietsie.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 19 feb 2016 09:29

Waarschijnlijk op een iets andere toon? :D

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 19 feb 2016 09:31

Mooie leeftijd voor een nieuwe uitdaging, go Gastheer...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 feb 2016 09:57

tommeke14 schreef:Waarschijnlijk op een iets andere toon? :D
Hij fietst ook ;)

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 19 feb 2016 10:03

:winkthumb:

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 19 feb 2016 11:33

Mooi! Ik ben benieuwd naar vervolg van dit feuilleton,

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 feb 2016 14:59

Gefeliciteerd GG!!
En we gaan het project uiteraard volgen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 feb 2016 15:14

Dit is het standaard model van Prodigiosa.

Afbeelding

Waar nu aan gewerkt wordt is net even anders :mrgreen:

Alleen die badge op de balhoofdbuis ga ik al van kwijlen
Afbeelding

Plaats reactie