Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mei 2018 19:16

El Pistolero schreef: 19 mei 2018 15:52 Stornie echt een top actie. Vossen krijgen vaak onterecht de schuld van de achteruitgang betreft de weidevogels. Vooral hier in Friesland slaan ze helemaal door. De vos en roofvogels worden bewust omgebracht. Wordt tijd dat de mens eens in de spiegel gaat kijken.
Oei, jij maakt een heel complex vraagstuk wel heeeeeeel simpel.

Net als die achterlijke idioten die zich natuuractivist noemen en maar even gaten knipten vanmorgen in de OVP-hekken. Edelherten op de snelweg, ellende, afschieten, etc.
Less is bore

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 20 mei 2018 20:50

Een dode bever in Vlaams Brabant...

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 22 mei 2018 21:46

bever schreef: 19 mei 2018 18:52
Stornie schreef: 19 mei 2018 12:51 Inderdaad wel veel triest nieuws...

Net gebeld, want ik want was benieuwd hoe het met het vosje was. Hij is rustig gebleven en heeft blijkbaar goed gegeten! Daarnaast heeft hij ontstekingsremmer gekregen. Ze hopen dat hij opknapt, maar weten niet zeker of hij de rug gebroken heeft. Ze geven het een paar dagen om aan te zien of hij verder opknapt en weer goed kan gaan lopen. Ik mag ze over een dag of drie terugbellen, dus wordt vervolgd.
hou ons op de hoogte !
Vandaag gebeld, hoewel het vosje opknapte qua eten en levendigheid, bleek er toch hoogstwaarschijnlijk sprake te zijn van verlamming. Ze hebben hem gisteravond dus laten inslapen, omdat er geen mogelijkheid meer was op algehele genezing :(

We hebben dus alles gedaan wat mogelijk was. Grote troost is dat dit mooie beestje niet een (wellicht) erg vervelende dood is gestorven in het wild en de laatste dagen van zijn leven mooi verwend is. Toch mooi als je dat bedenkt!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 22 mei 2018 22:09

Erg zonde maar als het in het belang van de arme drommel moest dan is het beter zo.
Als er geen uitzicht op redelijk herstel was dan is dit de enige goede beslissing.
Ik weet niet of hij/zij misschien ook nog pijn had hetgeen reden te meer zou zijn het zo te doen.

Erg jammer maar ben blij dat je hem gevonden hebt want anders was hij waarschijnlijk de hongerdood gestorven.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 mei 2018 22:18

Stornie schreef: 22 mei 2018 21:46
bever schreef: 19 mei 2018 18:52
Stornie schreef: 19 mei 2018 12:51 Inderdaad wel veel triest nieuws...

Net gebeld, want ik want was benieuwd hoe het met het vosje was. Hij is rustig gebleven en heeft blijkbaar goed gegeten! Daarnaast heeft hij ontstekingsremmer gekregen. Ze hopen dat hij opknapt, maar weten niet zeker of hij de rug gebroken heeft. Ze geven het een paar dagen om aan te zien of hij verder opknapt en weer goed kan gaan lopen. Ik mag ze over een dag of drie terugbellen, dus wordt vervolgd.
hou ons op de hoogte !
Vandaag gebeld, hoewel het vosje opknapte qua eten en levendigheid, bleek er toch hoogstwaarschijnlijk sprake te zijn van verlamming. Ze hebben hem gisteravond dus laten inslapen, omdat er geen mogelijkheid meer was op algehele genezing :(

We hebben dus alles gedaan wat mogelijk was. Grote troost is dat dit mooie beestje niet een (wellicht) erg vervelende dood is gestorven in het wild en de laatste dagen van zijn leven mooi verwend is. Toch mooi als je dat bedenkt!
Helden actie van je! :like:

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 mei 2018 22:18

dubbel
Laatst gewijzigd door bever op 23 mei 2018 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 mei 2018 22:19

walter- schreef: 20 mei 2018 20:50 Een dode bever in Vlaams Brabant...
da's nooit leuk...

Stornie
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 15 jul 2017 09:27

Stornie 23 mei 2018 20:38

Zorro schreef: 22 mei 2018 22:09 Erg zonde maar als het in het belang van de arme drommel moest dan is het beter zo.
Als er geen uitzicht op redelijk herstel was dan is dit de enige goede beslissing.
Ik weet niet of hij/zij misschien ook nog pijn had hetgeen reden te meer zou zijn het zo te doen.

Erg jammer maar ben blij dat je hem gevonden hebt want anders was hij waarschijnlijk de hongerdood gestorven.
Inderdaad, anders was hij waarschijnlijk een nare dood gestorven. Dus het is inderdaad goed zo, hoewel erg jammer van zo'n mooi beestje :(
bever schreef: 22 mei 2018 22:18
Stornie schreef: 22 mei 2018 21:46
bever schreef: 19 mei 2018 18:52

hou ons op de hoogte !
Vandaag gebeld, hoewel het vosje opknapte qua eten en levendigheid, bleek er toch hoogstwaarschijnlijk sprake te zijn van verlamming. Ze hebben hem gisteravond dus laten inslapen, omdat er geen mogelijkheid meer was op algehele genezing :(

We hebben dus alles gedaan wat mogelijk was. Grote troost is dat dit mooie beestje niet een (wellicht) erg vervelende dood is gestorven in het wild en de laatste dagen van zijn leven mooi verwend is. Toch mooi als je dat bedenkt!
Helden actie van je! :like:
Dankjewel. Voor mij is het toch 'normaal' dit te doen, dat is het minste wat je kan doen.

Zo'n dode bever is ook wel een triest aangezicht lijkt me, wat erg...

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 24 mei 2018 12:50

AfbeeldingIk fietste tussen de weilanden, hier op een weg en opeens moest ik echt bukken.Ik zag hem aankomen vanuit mijn ooghoek van rechts opzij, hij was toen al vlakbij. Had hem helemaal niet gezien.Instinctief trok ik direct mij hoofd naar omlaag.
Een zwaan had zijn landing ingezet en wilde in een sloot, direct naast en evenwijdig lopend met de weg,landen en dan niet in de lengte, maar in de breedte van de sloot .Kortom had zijn landing al ingezet voordat ik er aan kwam.Was maar goed dat ik bukte want hij vloog heel dicht over me heen..Blijven machtige grote vogels, helemaal op een een tiental centimeters boven je hoofd.

*foto van het net

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2018 14:58

Vanmorgen bijna over een smaragdhagedis gereden. Gelukkig ging het goed. Jammer dat ze zo snel zijn, foto zat er niet in.

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 27 mei 2018 12:55

Flinke schildpad op de weg, dacht eerst dat er een steen lag, je zal hem maar raken
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 29 mei 2018 12:28

Vanochtend maar de racer gepakt ipv vanmiddag/avond in verband met aangekondigd hevig onweer hetgeen ik niet in de polder wil tegenkomen.

Even een waarschuwing voor een kamikaze buizerd in de buurt van de kruising Tureluurweg-Kluutweg (nabij de Stichtse brug).
Vorige jaren daar ook buizerden gespot die me wat achterna vlogen en vorige week daar nog gefietst zonder ook maar een buizerd gezien te hebben zo dus niet vanochtend.

Hij/zij moet vanuit of achter de bomen gekomen zijn. Ik hoor plots een geluid achter me lijkend op het schuren van paraplustof, kijk om en zie hou die buizerd ook meteen weer optrekt zo'n 5 meter achter me.

Ik ben door gereden maar heb toch nog wel de nodige keren achterom gekeken. Zie ik net voor het viaduct nog een buizerd die ook interesse leek te hebben maar toch plotseling van koers veranderde.
Buizerd_Tureluurweg.JPG
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Plaats reactie