Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wel of geen hekken ......?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jul 2015 14:31

Met voetbal hooligans gaat het toch op dezelfde manier, je geeft ze een paar dagen om zich te melden, doen ze dat niet dan komen ze op de TV. De baas en de vrouw zullen dat toch niet zo kunnen waarderen in de meeste gevallen. En dan zijn er toch genoeg mensen die herkennen wie het is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 28 jul 2015 14:31

Tijdelijk alcohol verbod noemde ik al maar ook dat moet je dan handhaven. In de open ruimte word dat lastig. Al die mensen die wel tegen een glaasje kunnen neem je hun pleziertje mee af.

Belangrijk om te weten is ook dat de normaal individueel denkende mens zich in de massa vaak anders gaat gedragen. Ze gaan als groep denken, laten zich meeslepen en doen elkaar na. Ze doen dan dingen die ze als individu nooit zouden doen. Een locatie ver weg van hun normale sociale omgeving verergert dat nog eens. Ik heb daarom niet de illusie dat het zonder alcohol ineens totaal anders zou worden.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 28 jul 2015 14:40

amclassic-fan schreef:Met voetbal hooligans gaat het toch op dezelfde manier, je geeft ze een paar dagen om zich te melden, doen ze dat niet dan komen ze op de TV. De baas en de vrouw zullen dat toch niet zo kunnen waarderen in de meeste gevallen. En dan zijn er toch genoeg mensen die herkennen wie het is.
Ja maar hier is er sprake van excessen, dan daarnaast mensen die zich achterlijk gedragen (wanneer is dat strafbaar?) En tenslotte heb je mensen die een dichte haag vormen. (allerlei gradaties)

Moet je die laatste groep gaan straffen? Wie gaat definiëren wanneer je te laat opzij gaat, hoe dicht de haag mag zijn? etc Je kunt excessen aanpakken maar daarmee los je het probleem van mensen die de weg versmallen omdat ze het allemaal goed willen zien enzo toch niet op.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 jul 2015 15:28

amclassic-fan schreef:Met voetbal hooligans gaat het toch op dezelfde manier, je geeft ze een paar dagen om zich te melden, doen ze dat niet dan komen ze op de TV. De baas en de vrouw zullen dat toch niet zo kunnen waarderen in de meeste gevallen. En dan zijn er toch genoeg mensen die herkennen wie het is.
Goed punt. Eigenlijk zou shaming via filmpjes vanuit ploegen dan al een enorm effect kunnen hebben, wat je zei, camera's op de auto's en laat ze maar zien. Je ziet nu al het bereik van dit filmpje.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 jul 2015 23:30

superrose schreef:
amclassic-fan schreef:Met voetbal hooligans gaat het toch op dezelfde manier, je geeft ze een paar dagen om zich te melden, doen ze dat niet dan komen ze op de TV. De baas en de vrouw zullen dat toch niet zo kunnen waarderen in de meeste gevallen. En dan zijn er toch genoeg mensen die herkennen wie het is.
Goed punt. Eigenlijk zou shaming via filmpjes vanuit ploegen dan al een enorm effect kunnen hebben, wat je zei, camera's op de auto's en laat ze maar zien. Je ziet nu al het bereik van dit filmpje.
Kan je nu al beginnen. Ik heb geen 1 auto gezien waar niet gefilmd werd met mobiel of gopro. En ik denk 80% van de auto's met 2 of meer camera's draaiend.

Dat doen ze vast ook omdat ze het allemaal zo kut vinden denk ik... :?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 29 jul 2015 09:54

superrose schreef: Goed punt. Eigenlijk zou shaming via filmpjes vanuit ploegen dan al een enorm effect kunnen hebben, wat je zei, camera's op de auto's en laat ze maar zien. Je ziet nu al het bereik van dit filmpje.
Welnee. Sommige van die gasten vinden het juist extreem lollig als ze 's avonds zichzelf met hun blote reet door het 8 uur journaal zien rennen. En wat iemand anders daar van vindt zal ze aan hun blote reet roesten.
Gewoon hekken op plekken met gekken. Je hoeft toch niet het hele parcours af te zetten, alleen de notoire bierfest-hangplekken.
Veni. Vidi. Fietsie.

dario
Forum-lid
Berichten: 3823
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 jul 2015 10:51

Maar dan gaan die gekken op andere plekken staan... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 29 jul 2015 22:43

Op andere plekken pas je wel op dan komen ze snoeihard op je af fietsen en doe je wel een stapje achteruit, tijdens de klim gaat het langzamer en zijn renners op een andere manier kwetsbaar en mensen gaan nauwelijks aan de kant
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 30 jul 2015 09:53

Feit lijkt mij wel dat het nu de verkeerde kant op gegroeid is wat betreft aandacht en dat trekt ook helaas veel figuren die er staan voor zichzelf en enkel er maar staan om zich af te tanken en oh zo grappig te wezen. Los van nationaliteit of afkomst....
Het was er misschien "vroeger" ook al, maar de samenleving en acceptatie is dermate intrinsiek veranderd, dat ik dat een gevaarlijke cocktail vind.

Ik denk dat het toch iets zal moeten worden in de combinatie van beperktere toegang, alcohol verbod, excessen wel degelijk via tv beelden bestraffen, meer hek waar nodig, meer inzet politie/handhavers, registratie van iedereen aanwezig op de berg. Het is helaas misschien niet hetgeen het wielrennen (zo dichtbij de sporters...) zou willen en ook ten kosten van hen die zich wel normaal kunnen gedragen, maar voorop moet staan de veiligheid van ALLE renners/ploegen en een eerlijk wedstrijd verloop.

Sociale controle zou mooi zijn, maar ook dat is tegenwoordig toch een moeilijke.
Want wie pikt er tegenwoordig nog als de buurman zomaar iets zegt van jouw leven en je gedrag? Voorbeelden te over waar in dat ook volledig verkeerd gaat helaas en exact het tegenovergestelde bereikt.

En ja natuurlijk zat haken en ogen, maar rustig af wachten tot het gruwelijk mis gaat is denk ik toch geen optie?? Excessen als pisgooiers houd je altijd, maar de grote bulk is wel degelijk aan te pakken (helaas nodig :() hiermee.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 jul 2015 15:34

gelukkig was vroeger alles beter:http://historianet.nl/cultuur/sport/de- ... rance-ooit... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 31 jul 2015 12:14

Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 aug 2015 19:28

Er gebeuren de laatste tijd meer ongelukken met motorrijders op het parcours dan met supporters. Vandaag werd van Avermaet omver gereden.

Plaats reactie