Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wel of geen hekken ......?

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 27 jul 2015 11:56

Ik moet zeggen dat ik het op de Alp wel mee vond vallen, er zijn ritten in de Pyreneeën waar het publiek zich achterlijker gedraagt. Ik zag zeker bij de koplopers veel minder meelopers dan op andere bergen.
Tuurlijk het was erg druk, maar ik heb nooit het idee gehad dat het verkeerd zou aflopen. Er werd vrij goed een pad vrijgehouden en er waren weinig gekken die voor de renners gingen staan, om op het laatste moment weg te springen.

En van Poels begreep ik dat het op de hele Alp er veel boegeroep was, maar dat juist bocht 7 daar een positieve uitzondering op was.

Gaffelracer
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27

Gaffelracer 27 jul 2015 11:57

De tijd dat je de Alpe zonder hekken kunt oprijden is voorbij. Anders gaat het met de wielersport de verkeerde kant op. Geldt trouwens ook voor elke andere berg (Basken in de Pyreneeën).
80% goedwillenden is niet meer genoeg om de veiligheid en gezondheid van de renners te garanderen.
De selfie en "ik was er bij" mentaliteit van tegenwoordig laat het helaas niet meer toe.

Dacht eerst dat hekken op de berg een vrij onmogelijke operatie zou zijn maar nu ik er over nadenk moet dit zeker kunnen. Kijk naar de tijdrit in Utrecht. Het zal niet helpen tegen malloten die spugen en rookfakkels aansteken maar de renners krijgen in ieder geval weer de ruimte die ze nodig hebben om een topprestatie te leveren.

Naast de hekken moeten er ook gewoon minder mensen op de berg worden toegelaten.
Let wel. Het gaat hier in de eerste plaats om een topsportevenement. Veel mensen op de berg komen niet voor de Tour maar voor het feest.
Feesten doe je maar achteraf of in je dorp in de feesttent.

Met respect aanmoedigen is natuurlijk altijd goed. Kijk naar de eerste dagen van de tour in Utrecht en Zeeland. Super. Zo hoort het. Met respect voor deze klasbakken van renners.

Veel renners vinden het ook een kwelling om tussen zo'n smalle haag van "feest" te fietsen. De renner die dit openlijk uitspreekt is natuurlijk niet cool en kan zijn borst nat maken bij een volgende Tour.

Veel renners, personeel van Sky en andere ploegen en zelfs Lotto Jumbo zullen er net zo over denken.
Vind dat de wielersport toegankelijk moet blijven, een sport voor en van het volk moet blijven. Dit begrip wordt echter dusdanig opgerekt dat er maatregelen nodig zijn om juist dit te behouden.

Lees in de krant dat het trouwens op onze "Nederlandse" berg in ..jawel...vooral de Nederlandse bocht, het een ongelofelijke puinzooi is. Ingezakte partytenten, stoeltjes, afval, achtergelaten BBQ etc.
Zegt genoeg .

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jul 2015 12:18

Het aantal mensen op de Alpe was helemaal niet het probleem. Er waren genoeg stukken waar bijna niemand stond. Het probleem is het volk dat op de zuipfeesten af komt. Of dat nu Nederlanders op de Alpe zijn of Vlamingen op het Carrefour, dat maakt het verschil niet. Op de Alp na waren het overal enkelingen die zich misdraagde, die kan je er achteraf nog zo uitpikken en bestraffen (al dan niet aan de social media schandpaal).

Oplossing lijkt mij eenvoudig, komende jaren niet meer op Alpe d'Huez finishen. En daarnaast gewoon keihard optreden door de politie, mij maak je niet wijs dat die pratende Nederlandse agenten wat hebben opgelost.

Tegen hardnekkige meerenners is er overigens een oplossing. Het vergt wat coördinatie tussen de ploegleider en de mechanieker, maar ze leren het snel af. (Portier open gooien en een beetje gas bijgeven, in de Giro is een mechanieker van Contador door zo'n actie naar huis gestuurd een paar jaar geleden).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jul 2015 13:29

Probleem is dat niet de regio Bourg / AdH de oorzaak is, maar die mafkezen die op het zuipfeest afkomen. Door de AdH niet op te nemen in het schema dupeer je ook de regio (tourisme inkomsten).
En het viel mij ook op dat er hele stukken waren met weinig mensen. Volgens mij een verademing voor de renners.

En wat die opmerking van Poels betreft; die had in b7 het mazzeltje om NLer te zijn. Luister maar eens goed naar het geroep in het filmpje van Knaven. Dat is absoluut geen 'hup Sky' wat je hoort....

Ik begin mij meer en meer te ergeren aan die droeftoeters en het huidige milde beleid. Gewoon keihard aanpakken. Mensen mogen steeds verder gaan en de handhavers juist steeds minder ver. Je mag niet eens een overvaller neerschieten anno 2015.
Less is bore

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 27 jul 2015 17:06

tieky schreef:Ik moet zeggen dat ik het op de Alp wel mee vond vallen, er zijn ritten in de Pyreneeën waar het publiek zich achterlijker gedraagt. Ik zag zeker bij de koplopers veel minder meelopers dan op andere bergen.
Tuurlijk het was erg druk, maar ik heb nooit het idee gehad dat het verkeerd zou aflopen. Er werd vrij goed een pad vrijgehouden en er waren weinig gekken die voor de renners gingen staan, om op het laatste moment weg te springen.

En van Poels begreep ik dat het op de hele Alp er veel boegeroep was, maar dat juist bocht 7 daar een positieve uitzondering op was.
nou heb jij het filmpje niet gezien? Dat was wel degelijk bocht 7
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 27 jul 2015 18:29

Het was wel een smal gangetje tussen een dichte haag mensen. Voor de renners die strijden om de dagzege of het klassement kan dit het koersverloop beïnvloeden. Zie maar eens een gaatje te vinden om vanachter een andere renner te demarreren. Zou Quintana hier rekening mee hebben gehouden bij de planning van zijn aanval?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 27 jul 2015 19:18

QQleQ schreef:Het was wel een smal gangetje tussen een dichte haag mensen. Voor de renners die strijden om de dagzege of het klassement kan dit het koersverloop beïnvloeden. Zie maar eens een gaatje te vinden om vanachter een andere renner te demarreren. Zou Quintana hier rekening mee hebben gehouden bij de planning van zijn aanval?
zat ik me inderdaad ook te bedenken, als je daar in 't wiel zit kun je echt helemaal niets, dus 't liefst alleen doorkomen lijkt me

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 27 jul 2015 19:30

Het beste is om op kop door bocht 7 te komen met een ploegmaat in je wiel. De ploegmaat houdt wat in en je bent weg zonder de extra inspanning van een demarrage.
Je moet eroverigens niet aan denken dat in een groep iemand een lekke band over andere pech krijgt in bocht 7.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 27 jul 2015 20:06

amclassic-fan schreef:Het aantal mensen op de Alpe was helemaal niet het probleem. Er waren genoeg stukken waar bijna niemand stond. Het probleem is het volk dat op de zuipfeesten af komt. Of dat nu Nederlanders op de Alpe zijn of Vlamingen op het Carrefour, dat maakt het verschil niet. Op de Alp na waren het overal enkelingen die zich misdraagde, die kan je er achteraf nog zo uitpikken en bestraffen (al dan niet aan de social media schandpaal).
Gewoon na de rit even met zijn allen blazen, grote kans dat de meesten een veelvoud opheeft wat toegestaan is op de openbare weg. Alles wat teveel opheeft afvoeren en een weekje vasthouden voor verhoor.

Ik hoor het Louis de Funès al zeggen, de vertaling zou luiden "Tja, het waren er zoveel, dat koste gewoon even tijd."
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 28 jul 2015 12:35

NicoNB schreef:
Gewoon na de rit even met zijn allen blazen, grote kans dat de meesten een veelvoud opheeft wat toegestaan is op de openbare weg. Alles wat teveel opheeft afvoeren en een weekje vasthouden voor verhoor.
Jij hebt er duidelijk over nagedacht . . . :D
Hier even een uitwerking:

Gewoon na de rit even met zijn allen blazen
Hoe "gewoon" stel jij je dat voor? Als iedere aanwezige moet blazen dan wordt dat een immense operatie waarbij er zeer veel extra manschappen aanwezig moeten zijn, erg veel materieel en dan hebben we de tijdsfactor nog. Waarschijnlijk duurt het 2 a 3 dagen voordat iedereen de berg af is. Extra maatregelen voor catering en sanitaire voorzieningen zullen nodig zijn.

grote kans dat de meesten een veelvoud opheeft wat toegestaan is op de openbare weg. Alles wat teveel opheeft afvoeren
Op basis van welke wetten wil jij mensen aanhouden die iets teveel ophebben?
Vooralsnog kan men alleen mensen aanhouden die verkeersdeelnemer met bijv een motorvoertuig zijn en niet zomaar iedereen. Jouw gedachte volgend zou een tweede grote operatie tot gevolg hebben om honderden mensen in arrest te nemen en af te voeren. Daarbij op de berg een enorme chaos achterlatend van voertuigen en spullen van die mensen.

en een weekje vasthouden voor verhoor.
Op basis van weke wetten ga je mensen die slechts een beetje teveel gedronken hebben een week vasthouden? Hoeveel extra manschappen heb je nodig om al die verhoren te doen? Hier zit je met een derde grote operatie.

Je hebt kennelijk nogal totalitaire gedachten hier. Lapt Europese regels aan je laars en passeert mensenrechten. :shock:

Met deze ideeën loop je natuurlijk ook achter de feiten aan. Ingrijpen pas als het kwaad is geschied is hier niet de meest intelligente oplossing. Als je al wat zou willen verzinnen zou je je moeten richten op preventieve maatregelen. Zoals bijv een tijdelijk alcoholverbod. Maar ook daar zitten natuurlijk een hoop haken en ogen aan..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jul 2015 14:06

Franse wet zit wel iets anders in elkaar als in Nederland, ze kunnen je vrij eenvoudig 24 uur in een cel zetten in Frankrijk. Maar goed dat is niet de oplossing, er zijn genoeg beelden gemaakt om de grootste randdebielen aan te pakken. Desnoods wat extra GoPro's op de auto's in een volgende uitgave.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 28 jul 2015 14:11

Is een tijdelijk alcohol verbod geen optie? Want ik denk dat het merendeel van die mensen een stuk fijner zou zijn als ze minder zouden drinken?
Overigens is meer camera's wel een goede al kom je dan wel op het punt van identificatie, je hebt beeld van iemand op een berg in Frankrijk en dan? Welk land komt hij uit? Is dat niet onwijs moeilijk inzetbaar?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie