Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Specialized S-Works tarmac gestolen.

van Enschot
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2015 10:40

van Enschot 14 mei 2015 10:51

Dag Allemaal.

Graag jullie aandacht voor het volgende.
Op 14 Mei jl. is tijdens de start van de Klimclassic 2015 mijn fiets gestolen in de tijd dat ik 1 minuut niet naar fiets keek tijdens het ophalen van mijn startnummer.

Het betreft een Specialized S-Works Tarmac, Etixx Quickstep kleuren van 2014. volledig SRAM Red afgemonteerd. 4cm FFWD velgen en een kleine beschadiging aan de rechter zijde van het frame. Tevens zaten de originele naamstickertjes van Iljo Keisse er nog op.

Mochten jullie deze fiets, waar dan ook, tegenkomen of te koop zien staan: Graag even contact met mij opnemen!!

Hartelijk dank voor jullie oplettendheid!!

Joris

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 mei 2015 11:22

Balen, dit soort grote evenementen zijn er altijd van die gasten die er speciaal op uit zijn.....helaas.
En die hebben dan vaak aan minder dan 1 minuut genoeg om er met je dure karretje ermee vandoor te gaan, een onbewaakt ogenblik gaat niet meer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 14 mei 2015 12:30

Ooh dat is echt zwaar balen zeg. Ja helaas zijn er altijd mensen die niet van andermans spullen af kunnen blijven.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 14 mei 2015 21:57

Er zijn ook mensen die het normaal vinden een fiets van een paar mille onbeheerd en niet op slot tegen een muur aan te gooien en dan even naar binnen te lopen om in te schrijven. Terwijl dit soort diefstallen inmiddels bij evenementen wel bekend mogen zijn. Ik snap dat echt niet. Om vervolgens je aan te melden op een forum en om hulp te vragen zonder verder een bijdrage te leveren. Fiets komt niet terug, TS ook niet op het forum. Dacht trouwens dat er een apart topic zou komen waar mensen dit soort oproepen kwijt konden?

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 14 mei 2015 22:08

Zonde kerel! Elk jaar hoor je het weer, vooral carbon Specialized's in het dure segment. Ik heb dan geen carbon fiets, maar met m'n groepje zorgen we er altijd voor dat er minimaal één iemand op de fietsen let.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15949
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 mei 2015 23:29

Joseba schreef:Er zijn ook mensen die het normaal vinden een fiets van een paar mille onbeheerd en niet op slot tegen een muur aan te gooien en dan even naar binnen te lopen om in te schrijven. Terwijl dit soort diefstallen inmiddels bij evenementen wel bekend mogen zijn. Ik snap dat echt niet. Om vervolgens je aan te melden op een forum en om hulp te vragen zonder verder een bijdrage te leveren. Fiets komt niet terug, TS ook niet op het forum. Dacht trouwens dat er een apart topic zou komen waar mensen dit soort oproepen kwijt konden?
Deze "bijdrage" begrijp ik totaal niet.

Maar dat zal aan mij liggen.

Hopelijk vindt TS zijn fiets terug, ook als hij achteraf nooit meer op dit forum terugkomt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3076
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 15 mei 2015 05:42

Is zijn standaard "bijdrage" voor deze topics.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 15 mei 2015 06:52

Joseba heeft wel een punt, het kan bij dit soort grote evenementen niet meer om je fiets onbeheerd achter te laten.
En daar mag je ook best voor waarschuwen en de aandacht op vestigen.

Voorbeeld bij de AGR, welke dure fiets wilt u? Zoek maar uit u maat staat er vast wel bij.
Afbeelding
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 15 mei 2015 07:27

Balen maar dit is inderdaad al elk jaar zo bij de Klimclassic. Succes met de zoektocht maar ben bang dat hij al in t zuiden of oosten van Europa is.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5735
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 15 mei 2015 08:20

Natuurlijk gun ik het niemand dat zijn fiets wordt gestolen.
En ik hoop van harte dat de TS zijn fiets terugkrijgt.

Maar als je aan dit soort evenementen mee doet weet je dat de kans er is dat fietsen gestolen worden.
En ja, ook al is de kans klein dat dat dan ook nog eens jouw fiets is, is het goed lullig als dat dan wel gebeurt.
Maar als je zoveel geld uitgeeft aan een fiets waarom dan niet een een paar tientjes aan een klein cijfer/draadslot.
Ja, onnodig gewicht in je zak de rest van de dag maar het zorgt er misschien wel voor dat de potentiele dieven jouw fiets voorbij lopen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2015 08:34

Ik heb idd altijd zo'n simpel draadslotje; je knipt het ongetwijfeld zo door, maar het is weer een drempeltje. En gelukkig starten wij eigenlijk altijd minimaal samen, dus dan is het helemaal eenvoudig.
Je kunt hem tegenwoordig niet meer zomaar laten staan :(
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 mei 2015 08:39

mackersv2.0 schreef:Is zijn standaard "bijdrage" voor deze topics.
Klopt, en ik krijg daar ook altijd dezelfde "standaard" reacties op. Het hele onderwerp is "standaard". Een onbekende voor dit forum laat zijn fiets achter bij groot evenement, fiets gestolen, eerste post komt hij/zij daar hier (en op zoveel mogelijk andere fora) over jammeren in de hoop dat iemand kan helpen het geliefde paardje terug te brengen. Voorzover ik kan beoordelen succesrate zero.

Naast het feit dat ik het überdom vind om een fiets van een paar duizend euro onbeheerd te parkeren, irriteer is het "ik kom alleen maar halen" gedrag van deze TS-en. Pas als je iets nodig hebt meld je je aan en als het niets oplevert komt je niet meer terug. Voor mij is dit forum een plaats om elkaar (let op: tweezijdig) te helpen/adviseren/informeren.

Maar wederom veel succes met de zoektocht en ben erg benieuwd naar het vervolg.

Plaats reactie