Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Klimweg Schoorl

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 15 mar 2015 23:30

Ik zat even rond te neuzen op http://heuvelsfietsen.nl/index.php en kwam de Klimweg tegen in Schoorl. Ik heb wel eens aan de 'voet' gestaan van deze weg, maar deze is verboden voor fietsers :? , wat ook te lezen is op bovengenoemde site http://heuvelsfietsen.nl/Rest_van_Neder ... choorl.php

Heeft iemand enig idee waarom dit zo is en zijn er mensen die dit ooit genegeerd hebben of dit nog regelmatig negeren? Ik vind het namelijk wel een interessant klimmetje als ik naar de stijgingspercentages kijk.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

jacksshadow
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jun 2007 20:52

jacksshadow 16 mar 2015 07:26

Hoi,
Je kunt gewoon langs de slagboom omhoog fietsen hoor. Er liggen wel vaak blaadjes etc op de klinkertjes wat het een beetje glad maakt. Ook zijn er een soort lage treden (stuk of 5, 5 cm hoog) dwars op de weg ingestraat om fietsen te ontmoedigen; hier moet je met wat beleid overheen wippen. Desondanks goed mogelijk om omhoog te fietsen!
Gr
rule #5

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 mar 2015 19:05

+1
Wel raad ik je aan om het 's morgens te doen voordat het wandelvolk op de been is.
Ikzelf ben een slechte klimmer en vind die treden zeer vervelend en doe deze klim niet meer.
Maar het is zeker een aanrader.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 16 mar 2015 19:12

Ok, bedankt voor de respons. Ik ga er toch eens een keer een tochtje aan wagen, ben toch wel erg benieuwd :-)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 mar 2015 19:29

Een stomme vraag misschien; vind je het leuk om over kasseien te rijden?
Dan kan je via de Munnikenweg in Alkmaar rijden.
Heb je twee leuke ervaringen als je richting Schoorl rijdt.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 16 mar 2015 19:56

Ik heb hem enkele malen gereden en dan op vrijdag. Dat was prima te doen. Dan deed ik de klim gelijk een keer of 10 voor het trainingseffect. Eerlijk gezegd waag ik me er de laatste jaren niet meer aan. Maar als je het wil doen is er weinig dat je tegenhoudt. De route door Alkmaar is een beetje puzzelen vanuit Purmerend, met een routeplanner kom je er wel. En anders goed voorbereiden.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 17 mar 2015 06:46

@Theo V: Kasseien niet per se, maar het is natuurlijk altijd leuk om eens iets uit te proberen. Ik had wel over deze kasseienweg gelezen is Fiets.

@Herman_N: Ik heb de Garmin 800 dus als ik vooraf een route uitstippel, dan moet dat wel gaan lukken.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 17 mar 2015 08:13

Herman_N schreef:Ik heb hem enkele malen gereden en dan op vrijdag. Dat was prima te doen. Dan deed ik de klim gelijk een keer of 10 voor het trainingseffect.
10 maal? :shock:
Vanuit mijn oogpunt; RESPECT!!! ;) :) :D

Gebruikersavatar
Jan old skool
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 29 nov 2011 21:32

Gebruikersavatar Jan old skool 19 mar 2015 13:52

Theo V schreef:Een stomme vraag misschien; vind je het leuk om over kasseien te rijden?
Dan kan je via de Munnikenweg in Alkmaar rijden.
Heb je twee leuke ervaringen als je richting Schoorl rijdt.
Woon zelf op de Munnikenweg. Het valt toch eigenlijk tegen hoeveel wielrenners op de Munnikenweg rijden. Af en toe zie ik een ploeg trainen maar dan houdt t ook op.

Je kan via de Munnikenweg wel prima via het Geestermerambacht natuurgebied naar Schoorl. Leuke route.
Zoevende banden pure zen

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 20 mar 2015 20:38

Jan old skool schreef: Woon zelf op de Munnikenweg. Het valt toch eigenlijk tegen hoeveel wielrenners op de Munnikenweg rijden. Af en toe zie ik een ploeg trainen maar dan houdt t ook op.

Je kan via de Munnikenweg wel prima via het Geestermerambacht natuurgebied naar Schoorl. Leuke route.
Als lichte klimmer haat ik kasseien ;-). De klimweg is inderdaad een mooie beklimming (zo breed hebben we het in Noord Holland niet met beklimmingen) al is het mij nog niet gelukt langs de slagboom te fietsen, is dus een stilstaande start, maar als ik in de buurt ben zeker de moeite waard even mee te pakken.
Cervélo & Cannondale

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 23 mar 2015 07:46

De klimweg is best leuk, jammer dat om de paar meter een verhoging licht wat de vaart uit je klim houd. Maar ja het is ook eigenlijk niet voor niks voorboden voor fietsers :P

SnelleSym
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:37
Locatie: Alkmaar

SnelleSym 23 mar 2015 20:45

Ik ga hem zeker binnenkort eens meepakken als ik de MTB-route ga rijden, leuk.
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

Plaats reactie