Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

GEVONDEN! Cotic Soul, maat M, kleur oranje

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 09 aug 2015 11:11

Wat ook in ieder geval duidelijk is is dat JBHD het al die maanden niet nodig vond om op enigerwijze te participeren in het forum. Al zijn 11 posts gaan slechts over zijn eigen gestolen fiets.

Je kunt wel nobel denken van laten we deze persoon met dezelfde hobby helpen z'n fiets terug te krijgen, maar kennelijk is deze persoon totaal niet geïnteresseerd in de community hier. Jullie hebben je voor het karretje laten spannen van deze meneer. Dat is nu toch wel duidelijk?!

Mensen die zich hier aanmelden om een enquête te dumpen.
Zich aanmelden om een gestolen fiets op te geven.
Zich aan melden om hun eigen website te promoten.
ed

Hebben in wezen allemaal dezelfde intentie en zonder enige vorm van participatie hoort dat niet op een forum als dit thuis imo. Men zou een grens moeten trekken net zoals dat in het verkoopgedeelte van toepassing is.

Als mensen gewoon participeren en dan op een gegeven moment een enquete plaasen of een gestolen fiets topic openen lijkt mij helemaal ok maar kom, dit gedrag hier gaat toch nergens over?

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 09 aug 2015 11:39

Als iemand zijn fiets kwijt is, of wat dan ook, en ik kan helpen, dan doe ik dat. Dat heeft niets te maken met of ik persoon ken, of iemand participeert in een forum, dat is gewoon een iemand helpen. En daar hoort niets tegenover te staan. En helemaal op een forum, waar het je persoonlijk geen enkele moeite kost.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 09 aug 2015 12:11

Misschien had het beter geweest om niet te reageren, maar ik wordt wel zo moe van al die mensen die hier totaal onzinnig reageren op topics. Over mensen die in hun ogen dombo vragen stellen, over mensen die vragen stellen mbt bijvoorbeeld een gestolen fiets, en waarvan je daarvoor of daarna niets meer verneemt.

Ik heb hier totaal geen probleem mee, en vraag me af of die reageerders zelf nooit eens een vraag hebben gesteld waarvan een groot deel van de forumgebruikers dan dacht..............dat topic is al zo vaak voorbij gekomen, en gebruik de zoekfunctie eens.

Heb je niets zinnigs toe te voegen, reageer dan gewoon niet!

Overigens doet het me veel plezier dat de fiets weer bij de rechtmatige eigenaar is terecht gekomen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 09 aug 2015 13:08

Ach Spaceship leest zichzelf graag. Er zijn heel veel mensen die niet op de vaak denigrerende manier van reageren van Spaceship zitten te wachten.
TS heeft de moeite genomen de uitkomst te melden dat vind ik op zich al positief. (Hoort ook wel maar hoevelen doen het niet?)

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 09 aug 2015 13:12

Ja je maakt je naam maar eens te meer weer waar. razenderoeland
Precies een antwoord van iemand die alleen met een eenzijdig blik naar de materie kan kijken. Doe nog eens je best om het geheel der dingen te bevatten. (geld ook voor amro trouwens)

In mijn post haal ik de verkoopsectie aan op het forum die is gebonden aan regels mbt participatie. De achterliggende gedachte van die verkoopregels is hier 100% matchend op gestolen fietsen topics. Als je niet aan banden legt is dat een vrijbrief voor anderen om precies hetzelfde te doen. Als mensen hun ding dumpen en vervolgens geen enkele interesse tonen in de community is niet gezond voor een forum. Men moet het hier juist hebben van participerende members. Ik geef je een hint naar de verkoopregels zodat je een duidelijk voorbeeld hebt van een gelijkwaardige situatie. En vervolgens negeer je dat volkomen. Heel raar . . .

Ook de link met enquête topics zou verhelderend op je moeten werken. Maar nee die link die ik leg dringt ook niet tot je door. Jij wil alleen maar zien wat jij door jouw ogen ziet en dat is kennelijk behoorlijk beperkt. Probeer eens het onderwerp van verschillende kanten te belichten en zo het HELE plaatje te zien.

Ipv een beetje na te denken over wat ik schreef en probeert op te pakken hoe en wat ik bedoel leg jij vooral en uitsluitend energie in een directe tegenreactie.

Joseba en patmaessen kwamen eerder (maanden terug) in dit topic tot de conclusie dat het geen gezonde ontwikkeling is voor dit forum en ik kom daar nog even op terug om te onderstrepen dat ze volkomen gelijk hadden. Dit word extra ondersteund omdat de TS hier verder nooit meer iets heeft gepost. Daaruit blijkt dat hij dit forum en jullie gewoon misbruikt heeft. Heel bijzonder dat sommigen dat nog steeds niet willen zien.


Natuurlijk heb je ook mensen die nagenoeg niets weten over fietsen en zo een onderwerp starten. (bijv voor de aanschaf van een eerste fiets of op het subforum Techniek) In beginsel participeren die ook niet maar na wat kennis opgedaan te hebben gaan ze meestal gewoon meedoen. Ze hebben een zekere band met de community, ze ontmoeten gelijkgestemden, mensen met dezelfde hobby verenigd. En besluiten zich in te zetten uit interesse. Helemaal ok.

De TS hier blijkt echter niet te participeren en schijnt verder geen enkel interesse in deze community te hebben. Anders had hij heus in al die maanden wel eens gepost of iemand even geholpen. Wel vragen maar niets geven. Een egoïst. Parasiteren ipv participeren dus.

Ga daar maar eens rustig over na denken.

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 09 aug 2015 13:46

razenderoeland schreef:Misschien had het beter geweest om niet te reageren, maar ik wordt wel zo moe van al die mensen die hier totaal onzinnig reageren op topics. Over mensen die in hun ogen dombo vragen stellen, over mensen die vragen stellen mbt bijvoorbeeld een gestolen fiets, en waarvan je daarvoor of daarna niets meer verneemt.

Ik heb hier totaal geen probleem mee, en vraag me af of die reageerders zelf nooit eens een vraag hebben gesteld waarvan een groot deel van de forumgebruikers dan dacht..............dat topic is al zo vaak voorbij gekomen, en gebruik de zoekfunctie eens.

Heb je niets zinnigs toe te voegen, reageer dan gewoon niet!

Overigens doet het me veel plezier dat de fiets weer bij de rechtmatige eigenaar is terecht gekomen.
razenderoeland schreef:Iets met m..ia..rkt???

No thanks!!!

Hey leuk die laatste zin !
Volgens mij reageer jij ook niet altijd even leuk of wel ?

Maar goed als wij fietsers elkaar ergens mee kunnen helpen dan doe je dat toch,
Ook al zit je niet actief op het forum

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 09 aug 2015 13:49

Jans schreef:Ach Spaceship leest zichzelf graag. Er zijn heel veel mensen die niet op de vaak denigrerende manier van reageren van Spaceship zitten te wachten.
TS heeft de moeite genomen de uitkomst te melden dat vind ik op zich al positief. (Hoort ook wel maar hoevelen doen het niet?)
Mijn posts zijn in ieder geval gevuld met inhoud en intelligente discussies met de achterliggende gedachten mensen inzage te geven en zo wijzer te maken.

Jouw posts daarentegen zijn niets anders dan op de man spelend geneuzel, verwijten en uitlokken van escalaties. Loopt als een rode draad door elk topic waar ik schrijf. Heel typerend voor jou dat je NOOIT echt ingaat op de INHOUD. Dat maakt je een eersteklas stoorzender, sfeerverzieker en dus een troll pur sang.

Je zou al die energie eens moeten stoppen in het trachtten te begrijpen wat ik werkelijk schrijf ipv discussies de verkeerde kant uitsturen.

amro
Forum-lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 15 okt 2006 16:59

amro 09 aug 2015 13:55

Spaceship schreef:Doe nog eens je best om het geheel der dingen te bevatten. (geld ook voor amro trouwens).
Dat is juist jouw probleem. Iemand vraagt om uit te kijken naar een gestolen fiets, jij haalt de hele wereld erbij. Het gaat hier om of het terecht is dat iemand die niet participeert in het forum een topic mag maken om een fiets terug te vinden.

Over de andere onderwerpen die je aanhaalt is op meerdere plekken al genoeg geschreven.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 aug 2015 13:58

Ik haal de popcorn wel even op!

Afbeelding
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5219
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 09 aug 2015 13:59

Begin trouwens wel een beetje een 'Golden Ratio' beeld te krijgen :? :shock:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gesloten