Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bakker racing

Jelt
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jul 2013 17:30
Locatie: 010

Jelt 24 jan 2014 18:12

En het contact leggen is gelukt, bestelling was nog niet helemaal binnen dus wordt zsm verstuurd..

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 24 jan 2014 19:37

Hier ook lauter positieve ervaringen. Bakker heeft af en toe ook goede aanbiedingen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

fjw
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2011 20:57

fjw 27 jan 2014 22:54

Twee keer iets besteld, ging allemaal goed. Op mailtjes werd snel gereageerd, wel met de kanttekening dat het allemaal sales gerelateerd was.

Henry van der Burgh
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2014 00:51

Henry van der Burgh 28 mei 2014 00:58

Wat een drama winkel. Nadat ik voor een leuke prijs een WIlier 101 had gekocht heb ik er een fietsvakantie mee gehouden. Tijdens de fietsvakantie moest ik de versnelling bijstellen en na de vakantie maar even bij de plaatselijke fietsenmaker gebracht. Wat bleek? De fiets is met verkeerde onderdelen in elkaar gezet en zo dus uiteindelijk duur verkocht. Mijn derailleur hanger "padje" was van een andere fiets erop gezet en helemaal krom getrokken. Bij Bakkertje dus even een nieuwe besteld, verkeerde padje geleverd. Vervolgens nooit meer iets gehoord na vele telefoontjes en emails. Wat een oplichter. Ga maar eens langs, alleen is dit voor mij ver weg, dus moet een bezoek inplannen vanwege drukke werkzaamheden. Vreselijk dat zo iemand je zo;n fiets verkoopt en je dan in de kou laat zitten. Mijn fietsplezier is mooi vergalt door deze winkel en deze Erwin Bakker. Wees gewaarschuwd. Mocht hij het toch nog eens goedmaken, dan laat ik het weten, intussen wees gewaarschuwd :!: :!: :!: :!:

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 28 mei 2014 08:44

Tja... wat moet ik daar van vinden? Eerste post op dit forum en gelijk een fors negatief en wazig (niet concreet) verhaal... bijzonder.

Mijn eigen ervaring is prima. Heb er een keer een zadelpen besteld na wat heen en weer gemail en wat info, dat ging prima en is goed geleverd.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 28 mei 2014 15:39

Mijn ervaringen zijn ook meer dan prima, altijd reageren op mails (supersnel en ook 's avonds laat) ook bij kleine bestelling, nette prijs en anders gewoon even vragen.

okay ook geen garantie of perikelen oid bij de hand gehad maar ik zou blind weer bestellen.
Afbeelding

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 28 mei 2014 18:30

vriend van me heeft 3x gemaild over Mavic schoenen en 3x geen reactie
en 3x is scheepsrecht bij ons en hij gaat het ook verder niet meer proberen.
Ik loop dus ook met een boog om deze persoon heen
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Jelt
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 jul 2013 17:30
Locatie: 010

Jelt 28 mei 2014 20:36

Vanmorgen weer besteld. Shirtje voor mijn vriendin stond op "in voorraad" maar is in backorder, netjes een mailtje gehad en de rest van de bestelling is verstuurd. Garantie oid is niet aan de orde geweest.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 06 jun 2014 22:20

Voor mij is Bakker Racing een bedrijf waar ik NOOIT meer iets zal bestellen. Hieronder de feiten op een rij:
- Op 15 mei heb ik een Garmin Edge 810 besteld rond 10 uur 's ochtend omdat er op de website vermeld staat dat als er voor 15.00 uur besteld wordt, er dezelfde dag wordt verzonden. Voor mij was dit belangrijk, aangezien ik zaterdag een grote tocht op het programma had staan.
- Op 16 mei heb ik aan het einde van de dag nog niks gehoord of gelezen. Geen verzend bevestiging of pakketje, hierop heb ik dhr. Bakker gemaild met de vraag wanneer het pakketje verstuurd wordt.
- Op 17 mei (zaterdag) krijg ik zonder verder antwoord op mijn vorige mail een geautomatiseerde mail dat het pakketje verstuurd is.
- Op 20 mei krijg ik de Garmin binnen, echter deze blijkt niet correct te functioneren (actieve pixel). Hierop heb ik meteen via de mail contact gezocht met Bakker Racing met een bijgevoegde foto van het probleem.
- Na op 21 niks gehoord te hebben, heb ik in de middag van 22 mei gebeld, toevallig was mijn mail een van de mails die hij had gemist. We hebben hierbij afgesproken dat ik de Garmin terug zou sturen. Op mijn vraag wat we met de verzendkosten doen biedt dhr. Bakker me een hoesje voor de Garmin aan, op mijn aangeven dat ik deze niet hoef te hebben en ik liever gecompenseerd wordt antwoordt hij met een akkoord.
- Op 22 mei heb ik de Garmin opgestuurd en meteen de Track&Trace code doorgestuurd naar Bakker, na wat vertraging is de Garmin op 24 mei (zaterdag) aangekomen in Nederweert. In de mail heb ik ook vermeld dat ik ook akkoord ga met twee cyclocross binnenbanden in plaats van retour van de verzendkosten, hierop is verder niet gereageerd.
- Weer hoor ik een aantal dagen niks. Op dinsdag 27 mei heb ik een redelijk pissige mail gestuurd dat ik niet blij ben met de manier van handelen en gebrek aan communicatie. Hierin heb een deadline gesteld voor een passende oplossing, waarbij ik aan heb gegeven de koop te ontbinden mocht hij hiervoor niet reageren.
- Toen werd dhr. Bakker ineens wel snel, de volgende ochtend (28 mei) had ik al een e-mail retour met daarin het verhaal dat de Garmin pas op dinsdag was gearriveerd (de T&T zei zaterdag) en dat voor de eerste verzending er toevallig naast de voorraad was gegrepen. In deze mail werd vermeld dat de unit waarschijnlijk vrijdag, maar uiterlijk zaterdag bij mij zou arriveren. Als coulance voor het lange wachten zou ik een hoesje erbij krijgen (ookal had ik eerder al aangegeven dat ik hier geen nut voor had).
- Zoals al half verwacht heb ik vrijdag, noch zaterdag een pakketje gehad, ik heb er dus die zaterdag (31 mei) maar weer eens een mailtje aan gewaagd.
- Op 4 juni heb ik hier een antwoord op gehad, waarbij in dit geval het probleem bij de leverancier lag. De Garmin moest eerst daar omgeruild worden voordat ik hem terug zou krijgen. Omdat de leverancier tijdens Hemelvaart dicht was is er niks gebeurd. Als je dit weet doe je toch geen garantie dat de computer uiterlijk zaterdag 31 mei binnen is!
- Op 5 juni heb ik eindelijk de Garmin binnen gekregen. In de doos zat en reclame bidon van Bakker Racing products en de Garmin. Dus niet het hoesje, noch de binnenbanden, ook de verzendkosten heb ik niet terug gehad.

Waar het bedrijf naar mijn idee in uitblinkt is het niet nakomen van afspraken en het heel selectief of niet reageren op mailtjes. Zeker voor een product van bijna 400 euro vind ik dit echt compleet onacceptabel. Dat de eerste Garmin niet naar behoren werkte is niet de fout van Bakker racing, echter de manier waarop hiermee om is gegaan, is dat wel. Ik krijg heel sterk de indruk dat op het moment dat het geld op de rekening staat de service ophoudt en dhr. Bakker zijn klanten het liefste pas weer ziet bij een volgende bestelling.

Henry van der Burgh
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2014 00:51

Henry van der Burgh 21 jun 2014 10:56

Beste Buddo,

Wat begrijp je niet aan mijn verhaal? Ik heb een Wilier 101 fiets gekocht dacht ik voor een redelijke prijs. Achteraf bleek er een padje (derraileurhanger) van een andere fiets :x op geplaatst te zijn, waardoor mijn versnelling regelmatig bijgesteld moet worden, maar wat ook schade kan aanrichten aan mijn carbon frame. Wielen die er in geplaatst zijn lopen steeds de spaken uit, maar dit schijnt een productiefout van Easton te zijn. Verder zag ik bij de aankoop verfvlekken op het frame. Op navraag naar eventuele schade zou het enkel lakschade betreffen. Dit betwijfel ik nu ook met de gang van zaken. Erwin (zo mag ik hem ook noemen) reageert op geen enkele e-mail en geen enkel voicemailbericht. Walgelijke gast.

Mijn 'goedkope' fiets wordt zo ineens wel erg duur, want ik kan er niets mee... Zomaar een paar duizend euro en mijn fietsplezier naar de knoppen. Ik denk er werkelijk aan om te stoppen met fietsen op de racefiets door deze teleurstelling.

Ondertussen ben ik niet de enige die negatieve ervaringen heeft met Erwin. Ik voel me echt bedrogen met zo'n stuk schroot van enkele duizenden euro's.

Ik vind het echt heel erg jammer dat ik dit moet schrijven, dat meen ik echt. Mijn eerste reacties waren positief en ik dacht zeker nog vaker zaken te doen met deze firma. Na dit fiasco vraag ik me af of dit opgelost wordt. Anders is er nog wel één zaak die ik met Bakker zal doen en dat zal dan een rechtszaak zijn. Na wat informatie ingewonnen te hebben blijk ik een sterke zaak te hebben. Moet hem wel een termijn en zogenaamde hersteltermijn gunnen om zaken in orde te maken en anders kan ik gewoon mijn geld terug ontvangen via de rechter. De kosten hiervan komen dan ook voor Erwin, dus dat is geen probleem :lol:

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 21 jun 2014 11:34

Punt is nog steeds dat het een vaag verhaal blijft, natuurlijk is het duidelijk dat jij problemen hebt met je fiets en dat de afhandeling van de problemen door Bakker niet is zoals het hoort.
Ik snap alleen niet waarom je perse een nieuw derailleur padje besteld bij Bakker, waarom niet via een andere bron of zelfs je lokale dealer. Zo duur is een derailleur pad nou ook weer niet.

De wielen is inderdaad een bekent probleem bij Easton, maar dit had je ook voor aankoop kunnen zoeken en is dus niet specifiek de fout van Bakker. Dit probleem lijkt mij dan ook niet relevant, aangezien het ook bij een andere zaak had kunnen gebeuren.

De verfvlekken/lakschade wist je voor dat je de fiets kocht, het is dus een beetje dom om nu daarmee aan te komen zetten nu andere dingen ook niet goed gingen. Als je daar toen over had getwijfeld had je de fiets moeten laten staan.

Volgens mij wordt er van een mug een olifant gemaakt en denk ik dat je beter geld kunt steken in een nieuwe derailleur pad voor een paar tientjes en een nieuw setje wielen (bijvoorbeeld fulcrum racing 3) en dan ben je met een paar honderd euro extra klaar.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 jun 2014 11:58

Die verfvlekken had je moeten (laten) onderzoeken voordat je de fiets daadwerkelijk kocht maar verder vind ik niks wazig aan dit verhaal. Natuurlijk kun je alles zelf oplossen en natuurlijk had je kunnen weten dat Easton wielen een ramp zijn maar Erwin Bakker had ook zelf een nieuw padje kunnen bestellen en er voor kunnen kiezen om geen Easton wielen te verkopen en als hij er voor kiest dat wel te doen gewoon garantie te verlenen.

Verder is het leuk en aardig dat de meeste transacties via Bakker prima verlopen maar wat je de laatste tijd toch erg veel hoort is dat de communicatie te wensen overlaat. Zeker als het garantiegevallen betreft is het heel naar als er gewoon niet op mailtjes e.d. wordt gereageerd.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie