Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

onderzoek naar effect van online fora

alexander87
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2010 15:09

alexander87 03 jun 2011 16:14

Dag medegebruiker van het Fiets forum.
Voor mijn studie aan de Vrije Universiteit ben ik bezig met het effect van gebruik van online fora op meningen van de gebruikers.
Om mijn thesis te testen zou ik aan u willen vragen om minder dan vijf minuten van uw tijd, om mijn enquete in te vullen. Deze kan u vinden op onderstaand webadres:

https://vueconomics.qualtrics.com/SE/?S ... 4feWOKdPdG

De enquete is geformuleerd in het engels en zijn gericht op uw mening over dit forum en uw medegebruikers.

Alvast bedankt voor uw tijd!

Alexander Blokker

p.s. Mocht u vragen hebben over het onderzoek of meer informatie willen ontvangen, ik lees mijn pm's niet geregeld. Een e-mail naar abr249@student.vu.nl is sneller.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 03 jun 2011 16:23

Klinkt als een interessant onderwerp maar ik kan de gedachte erachter nog niet zo plaatsen. Naar welk effect zoek je? Op imago van fabrikanten? Verkoopcijfers? Mijn eigen mening? Fietsprestaties? ;)

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 03 jun 2011 16:39

Ingevuld, alleen...

Elke vraag die begint met 'Users of the forum' kun je beantwoorden met 'Very true'...



alexander87
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2010 15:09

alexander87 03 jun 2011 16:43

Haha, het onderwerp ga ik niet zo beantwoorden, dat kan toekomstige reacties beinvloeden.
Ik kan je mijn onderzoeksopzet sturen? Lastig om in n paar zinnen op te sturen..

En was t maar zon feest dat we fietsprestaties zo konden verbeteren ;)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 jun 2011 21:29

Gedaan. Wetenschappelijk onderwijs wordt wel steeds luier zo. Hoeft niet eens meer met mensen te praten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2011 21:55

[quote="Remmiedepemmie"]Ingevuld, alleen...

Elke vraag die begint met 'Users of the forum' kun je beantwoorden met 'Very true'...


[/quote]

Untrue :)
Je kunt toch onmogelijk stellen dat alle forumleden betrouwbaar zijn, kennis hebben, etc?
Ik heb dus overal 50-50 ingevuld.
Less is bore

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 03 jun 2011 22:00

[quote="Daniel1975"][quote="Remmiedepemmie"]Ingevuld, alleen...

Elke vraag die begint met 'Users of the forum' kun je beantwoorden met 'Very true'...


[/quote]

Untrue :)
Je kunt toch onmogelijk stellen dat alle forumleden betrouwbaar zijn, kennis hebben, etc?
Ik heb dus overal 50-50 ingevuld.[/quote]

Dat is hem nou net, er staat niet alle users. De bewering is al waar wanneer meer dan één user voldoet aan de regel.

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 03 jun 2011 22:09

Done
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 04 jun 2011 01:45

Ingevuld. Opvallend; veel open deur vragen imo.

Sommige vragen roepen ook vragen op. e.g.: "Users of the forum are trained", bedoel je dan een gemiddelde? "Users of the forum are expert": bedoel je dan op bepaalde gebieden of in z'n algemeenheid? Laatste is heel lastig om te beantwoorden overigens, en ja, wat ben je dan eigenlijk aan 't onderzoeken?

Onderzoeksopzet kan mij misschien wat bij helpen hierbij (zal 't niet doorsturen). Altijd wel interessant om te lezen wat er voor wetenschappelijks 'achter' de enquete zit.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 04 jun 2011 23:55

Heb er naar gekeken en bij de eerste zin loopt het al dun uit de broek.
WAAROM IN HET ENGELS VRAGEN STELLEN AAN NEDERLANDERS.
We leven toch in NL>.... dan ga je toch gewoon je onderzoek in het Nederlands doen!!!!!!!!
Door deze ergernis begin ik er niet eens aan.
En nu niet aankomen met het is voor de universiteit etc......daar praten ze ook nog gewoon Nederlands dacht ik.
Ik word daa zo schijtziek van dat bijna alles tegenwoordig in het Engels is...
Gewoon je moers taal, is dat dan zo vervelend, of is het dan niet meer interessant.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

eelcoz

eelcoz 05 jun 2011 00:02

[quote="marc v megroot"]Heb er naar gekeken en bij de eerste zin loopt het al dun uit de broek.
WAAROM IN HET ENGELS VRAGEN STELLEN AAN NEDERLANDERS.
We leven toch in NL>.... dan ga je toch gewoon je onderzoek in het Nederlands doen!!!!!!!!
Door deze ergernis begin ik er niet eens aan.
En nu niet aankomen met het is voor de universiteit etc......daar praten ze ook nog gewoon Nederlands dacht ik.
Ik word daa zo schijtziek van dat bijna alles tegenwoordig in het Engels is...
Gewoon je moers taal, is dat dan zo vervelend, of is het dan niet meer interessant.[/quote]

Moet dat nu weer zo? Waarom is iedereen toch constant zo lichtgeraakt, en heeft iedereen last van allerlei ergernissen?

De reden dat het in het Engels is, zou kunnen zijn omdat de scriptie waarschijnlijk in het Engels geschreven wordt. De TS schrijft dat hij de enquete hier wil testen voor zijn scriptie. Misschien wordt de enquete voor de scriptie wel afgenomen aan niet-Nederlandse respondenten. Of is de enquete alleen maar ontworpen als voorbeeld, en mits die hier door de 'test' komt, wordt deze in de scriptie opgenomen.

Overigens zijn tegenwoordig bij bepaalde faculteiten veel opleidingen in het Engels. Mijn gehele opleiding (zowel bachelor als master, in 2009 afgestudeerd) was in het Engels. Dat moet ook wel aangezien een flink deel van de studenten buitenlands is.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jun 2011 23:59

Precies, in Enschede zijn alle masters gewoon in het Engels. Snap dan ook wel dat je een enquete in het Engels maakt, zeker als er geen problemen te verwachten zijn met de doelgroep (80+'ers ga je niet online een Engelse enquete voorschotelen). Als je 't Engels niet kan volgen dan vul je de enquete gewoon niet in, lijkt me toch niet zo'n probleem.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie