Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 nov 2017 21:09

Ik heb de afgelopen jaren in Fr. zeker een 5 a 6 keer een stel ingehaald in de bergen , (Vogezen en Pyreneen) man op racefiets en vrouw op iets elektrisch , waarvan de man zich zichtbaar zat te ergeren dattie met dat mens niet vooruit kwam en de strijd met mij niet mocht aangaan....
Lijkt me ook helemaal niks en ik ben eigenlijk wel blij dat mijn vrouw niks met fietsen heeft en dur eigen gang gaat op de camping en daarbuiten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 22 nov 2017 21:40

Keezx schreef: 22 nov 2017 21:09 Ik heb de afgelopen jaren in Fr. zeker een 5 a 6 keer een stel ingehaald in de bergen , (Vogezen en Pyreneen) man op racefiets en vrouw op iets elektrisch , waarvan de man zich zichtbaar zat te ergeren dattie met dat mens niet vooruit kwam en de strijd met mij niet mocht aangaan....
Lijkt me ook helemaal niks en ik ben eigenlijk wel blij dat mijn vrouw niks met fietsen heeft en dur eigen gang gaat op de camping en daarbuiten.
Ook vrouwen die wel fietsen, kunnen hun eigen gang gaan, Keezx. Ik zadel mijn man echt niet op met mijn lagere snelheid. Maar ik ben waarschijnlijk wel een uitzondering. Ik fiets meestal alleen, ook in onbekend gebied.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 nov 2017 21:57

Niet heel het topic doorgelezen...
Is er ervaring met wat betere kettingen zijn op 45km/u fietsen? Ik hoor verhalen van kettingen en alle tandwiele die op zijn na 3.000km; zijn er kettingen die beter doen? Of is een standaard kwaliteit als bv een deore of 105 of vergelijkbaar even goed dan de 'echte' e-bike kettingen?
Ergens extra info hierover te vinden?

Walter

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 22 nov 2017 23:48

Pinarello schreef:Our recent Nytro advertisement failed to reflect the values of diversity and equality that are core to Pinarello. The Nytro is designed to make cycling accessible to more people and our advertisement clearly failed to convey that message. We sincerely apologize and have pulled the ad from all channels.

Daar hadden ze beter iets eerder over kunnen nadenken.
Op zoek naar een ander reclamebureau dan maar ?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 nov 2017 23:50

walter- schreef: 22 nov 2017 21:57 Niet heel het topic doorgelezen...
Is er ervaring met wat betere kettingen zijn op 45km/u fietsen? Ik hoor verhalen van kettingen en alle tandwiele die op zijn na 3.000km; zijn er kettingen die beter doen? Of is een standaard kwaliteit als bv een deore of 105 of vergelijkbaar even goed dan de 'echte' e-bike kettingen?
Ergens extra info hierover te vinden?

Walter
Wat voor ketting er op een Ebike zit hangt en hoe lang die meegaat helemaal af van het aandrijfsysteem.
Met een achterwielmotor en een derailleurketting kan die ketting wel 10000 km meegaan, met de ketting wordt maar weinig vermogen overgebracht , anders zou de berijder geen Ebike berijden..
Met een middenmotor en versnellingsnaaf zal het ook niet heel snel gaan, 8000 km lijkt realistisch met een 1/8"ketting
Met een middenmotor en derailleur zal het razendsnel gaan en met 3000 km mag je niet mopperen denk ik.
Dus aandrijving en kettingbreedte bepalen de levensduur, en niet zozeer het fabrikaat.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 23 nov 2017 04:55

Keezx schreef: 22 nov 2017 23:50 ...
Dus aandrijving en kettingbreedte bepalen de levensduur, en niet zozeer het fabrikaat.
Idd in middenmoter setup;
Er zijn dus bij derailleur schakelen geen kettingen die beter doen? Indien het beweerd wordt is het marketing praat?

Walter

Gebruikersavatar
triumph_st
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2017 12:30
Locatie: Meensel-Kiezegem

Gebruikersavatar triumph_st 23 nov 2017 08:15

walter- schreef: 23 nov 2017 04:55
Keezx schreef: 22 nov 2017 23:50 ...
Dus aandrijving en kettingbreedte bepalen de levensduur, en niet zozeer het fabrikaat.
Idd in middenmoter setup;
Er zijn dus bij derailleur schakelen geen kettingen die beter doen? Indien het beweerd wordt is het marketing praat?

Walter
Indien die ebike kettingen sterker zouden zijn / minder snel verslijten dan zou men die techniek ook al lang toepassen op de 'gewone' kettingen. Is dus bullshit/verkoopspraat.
Een Ultegra ketting en die goed onderhouden.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 nov 2017 11:25

walter- schreef: 23 nov 2017 04:55
Keezx schreef: 22 nov 2017 23:50 ...
Dus aandrijving en kettingbreedte bepalen de levensduur, en niet zozeer het fabrikaat.
Idd in middenmoter setup;
Er zijn dus bij derailleur schakelen geen kettingen die beter doen? Indien het beweerd wordt is het marketing praat?

Walter
Het zal mede van de kettingbreedte afhangen, een goede 8 speed ketting gaat langer mee dan een 10 speed van hetzelfde fabrikaat.
1 van de beste qua levensduur is de Campagnolo 9 speed, die zijn nog wel te vinden voor 25€, gaat ook prima op 8 speed.
Specifiek Ebike is inderdaad onzin.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 nov 2017 13:20

SqueeZer schreef: 22 nov 2017 21:54

Van nature ben ik erg explosief .... en kan ik best aardig tempo maken maar maximum voor een km of 10 :lol:
Hier zijn toch wat misverstandjes in het spel.....
Explosief is < 1 minuut
Tot 2 minuten is anaeroob vermogen.
> 2 minuten > duurvermogen
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 23 nov 2017 17:59

Van mij mag je het zo noemen, maar fysiologisch klopt daar geen bal van, om dat explosief te noemen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 23 nov 2017 18:08

En 30-35km per uur gedurende 10 km is niveau van 12 jarige wedstrijderijders....:-). Om maar te zeggen dat wij volwassenen wel snel denken dat we iets nog goed kunnen....

siepie

siepie 24 nov 2017 00:19

Squeezer, laat je niet gek maken, Tuurlijk er zitten hier bikkels tussen, en die zijn vast ook heel erg goed, maar ik ben ook maar een sukkelaar en toch sta ik heel hoog op een strava segment als ik vol gas geef. Lekker voortsukkelen, proberen je conditie te verbeteren en je lichaam heel te houden, veel plezier en af en toe knallen.

Plaats reactie