Het E-Bike topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Gebruik in de regel alleen de 3e en 4e versnelling,gewicht merk je alleen als je hem moet tillen.Lcsmet schreef: ↑04 jan 2020 18:051800 Euro voor deze fiets lijkt mij zeker niet verkeerd.Heppiebianchi schreef: ↑04 jan 2020 16:47 Zeker weten,maar nu fiets ik ook regelmatig op de racefiets,ik weet niet of dit scheeld.
Hier met 500 W accu voor 1800 euro,ik heb er 300 meer voor betaald.
Ik heb er wel een Brooks zadel op gezet.
https://www.fietsenstunt.nl/sparta-r5te ... fiets.html
- Achterwielmotor, geeft minder slijtage aan de tandwielen/ketting
- 500 W accu
- Gesloten kettingkast
- Hydraulische
- Tot maat 65 cm
Twijfel over
- Is de 5-naafsversnelling van Sturmey Archer een beetje goed?
- Een gewicht van 25,6 kg excl accu is niet van de lichtste
- Motor met 40 Nm, is dat voldoende als het een beetje bergop gaat
- Hoe is de kwaliteit van de wielen en andere afmontage?
Ga er niet mee in de bergen fietsen,maar op het kopje van Bloemendaal ging die als een speer.
Kwaliteit is goed,motor is nagenoeg geruisloos.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Deze heeft 40 Nm, wil dit ook zeggen hoe meer trekkracht hoe makkelijker de fiets de 25 km p u haalt of zoals deze de 27?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Mijn echtgenote heeft een elektrische stadsfiets (derailleur en naafmotor - 40 N) alsook een sportieve e-bike (derailleur en Bosch CX middenmotor 78 N)
De eerste rijdt gemakkelijk 30 km/h op het vlakke en weinig tegenwind. Bij stevige tegenwind of bergop haal ik met moeite 20 km/h De Cauberg op niet eens 15 km/h
De tweede heeft 2x zoveel koppel + krachtsensor. (dit vermenigvuldigt de kracht die je op de pedalen zet) Met deze haal ik altijd 27 km/h, zelfs aan 25 km/h de Cauberg op.
De eerste rijdt gemakkelijk 30 km/h op het vlakke en weinig tegenwind. Bij stevige tegenwind of bergop haal ik met moeite 20 km/h De Cauberg op niet eens 15 km/h
De tweede heeft 2x zoveel koppel + krachtsensor. (dit vermenigvuldigt de kracht die je op de pedalen zet) Met deze haal ik altijd 27 km/h, zelfs aan 25 km/h de Cauberg op.
Deze dus
Heeft ong 2700 € gekost
Model is sinds 2017 wel wat veranderd.
https://www.merida.nl/e-bike/e-spresso- ... bruin/2017
Heeft ong 2700 € gekost
Model is sinds 2017 wel wat veranderd.
https://www.merida.nl/e-bike/e-spresso- ... bruin/2017
Standaard motor? Motor levert wettelijk max 250 Watt, denk dat je dan toch serieus moet bijtrappen om tegen 25 km/h op de Cauberg naar boven te rijden.
Hier : https://www.smamiddennederland.nl/wp-co ... auberg.pdf staat in het artikel dat een persoon van 75 kg voor een gemiddelde van 25,71 km/h een 636 Watt moet trappen. Of ben ik nog niet goed wakker?
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoe dat in Nederland zit, weet ik niet maar blijkbaar zijn er in Vlaanderen drie categoriën elektrische fietsen, ik dacht van slechts twee.
Er is behalve de gewone 250Watt ebike en spedelec nog een derde categorie van fietsen met ondersteuning tot 25 Km/h en met een vermogen tot 1000 Watt.
Zie hier: https://www.vlaanderen.be/elektrische-fietsen
Dan is het natuurlijk wel mogelijk om de Cauberg tegen 25 Km/h op te vlammen...
Er is behalve de gewone 250Watt ebike en spedelec nog een derde categorie van fietsen met ondersteuning tot 25 Km/h en met een vermogen tot 1000 Watt.
Zie hier: https://www.vlaanderen.be/elektrische-fietsen
Dan is het natuurlijk wel mogelijk om de Cauberg tegen 25 Km/h op te vlammen...