Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 13 aug 2013 14:08

ever schreef:Materialist, er zijn ook andere manieren om toch samen te fietsen, bv. je maakt een route waarbij je een extra lus inbouwt. Jij gaat die extra lus rijden terwijl zij op een terrasje pauze houdt. Als je terugkomt ga je weer samen terug.
Wat je ook kunt doen is een klim in je route opnemen waarbij jij onderaan met flink tempo omhoog rijdt, naar beneden rijdt en dan omkeert en weer omhoog. Je vriendin heeft in de tussentijd in langzamer tempo ook de top bereikt en je kunt samen weer verder. Of je rijdt met de fietsen op de auto naar een stuk op weg naar leuk plaatsje met leuke omgeving. Je gaat samen een rondje rijden, waarbij je lekker ook een terrasje pikt in dat plaatsje, of de markt bezoek of een wijngaard oid. Terug bij de auto gaat je vriendin met de auto terug naar je verblijfplaats, maar jij gaat met de fiets. Kortom, een beetje creatief denken en er is van alles mogelijk.
Niet zo romantisch , maar meer : "kijk eens wat ik allemaal kan ! "
Nee , hoeft niet zo voor mij, ik moet niet zo nodig uitpakken tegenover mijn vrouw :oops:
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 aug 2013 14:36

-Laat vrouw/vriendin thuis.

-Ga met 3 vrienden naar mooi fietsgebied.

-Fiets per dag 80-150 km door de bergen (vergeet vooral niet om ook loeihard af te dalen)
-Plof neer op terras / camping
-Eet chips
-Drink bier
-Kook een trog pasta met saus uit een potje
-Eet nog meer chips
-Drink nog meer bier
-Slaap

-Herhaal tot vermoeidheid of verveling optreedt


Topvakantie 100% gegarandeerd! :idea:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 aug 2013 14:44

Idd, fietsen doe je zonderde vrouw. Ik vind het echt geweldig dat ze niet mee wil.
En al helemaal niet op een E-bike, kost dr geen lucht en kan ze alsnog doorlullen ;)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5938
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 aug 2013 15:53

brekson schreef:
Nee ik was niet van plan om te verzekeren als bromfiets. Wie ziet het verschil nu uberhaupt , een fiets is een fiets :P
Ik denk de verzekering/politie, zeker als je een plots overstekend kind aanrijdt met je prachtige e-Bike die een constructiesnelheid heeft >25km/h. Ik denk dat je dan flink door de zure appel heen moet bijten.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2013 16:08

+1 voor Rene. Belachelijke uitspraak dat je wel de snelheid etc van zo'n kanon wilt, maar niet een deugdelijke verzekering etc.

-1 voor scepticus & japie: jullie weten blijkbaar niet wat de lol is als je SAMEN je hobby kunt uitoefenen.
Less is bore

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 13 aug 2013 16:51

brekson schreef:Niet zo romantisch , maar meer : "kijk eens wat ik allemaal kan ! "
Nee , hoeft niet zo voor mij, ik moet niet zo nodig uitpakken tegenover mijn vrouw :oops:
Nou jij knallen op een racefiets en zij er achteraan scheuren op een e-bike, dat is romantisch :roll:

Als je het romantisch wilt, zul je tempo en afstand gewoon aan haar moeten aanpassen.

Mijn suggesties waren helemaal niet als "kijk eens wat ik allemaal kan" bedoeld, maar meer een manier om allebei aan je trekken te komen.

Ik ken het van beide kanten, toen ik mijn vriend net kende had hij al heel lang niet meer op de racefiets gezeten en kon hij mijn snelheid wel aan maar was mijn duurvermogen veel beter. Na 60 km hing hij dus bij mij in het wiel. Tegenwoordig rijdt hij weer sportklasse wedstrijden en is ons duurvermogen even goed, echter zijn snelheid ligt nu hoger dan de mijne. Als hij dus sneller wil ga ik bij hem in het wiel hangen. Van beide kanten wat aanpassen en regelmatig doen we ook ons eigen ding. Of als hij een criterium gaat rijden dan ga ik er op de fiets met een mooie route naar toe en zorg dat ik nog net de laatste rondjes kan zien. En als we gaan klimmen in de vakantie dan zal hij van tijd tot tijd gewoon op mij moeten wachten.
Laatst gewijzigd door ever op 13 aug 2013 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 13 aug 2013 17:00

daniel1975 schreef:
-1 voor scepticus & japie: jullie weten blijkbaar niet wat de lol is als je SAMEN je hobby kunt uitoefenen.
Wat geweldig dat je nu toch de moeite heb genomen om het het openingstopic te lezen.
Nu nog even al die eerdere onzin verwijderen

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2013 18:12

Jij bent zo typisch; Meerdere mensen tikken een heel verhaal wat zijdelings de originele post raakt en uitgerekend dit zinnetje van mij haal je eruit. En dat meerdere mensen hetzelfde tikken op meerdere gebieden ontgaat je ook weer volledig. Laat jij jezelf even kennen :lol: :lol: :lol:
Less is bore

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 13 aug 2013 18:15

cornelli racing cycles Uden

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 13 aug 2013 18:50

Het kan toch veel simpeler? Je koopt gewoon een fietsdrager voor op het dak van je auto. Je winterfiets daarop met een paar reservewielen*. Je vrouw achter het stuur met naast haar een aantal reserve bidons, wat bananen, appelgebak, gevulde koeken en de onvermijdelijke puddingbroodjes. Dan laat je haar achter je aan rijden, zodat je gezamenlijk jouw hobby kan beoefenen en voel je je een echte wielrenner op de koop toe. En het mooiste is dat je je vrouw voor haar verjaardag ook nog een megafoon kan geven, zodat ze jou vanachter het stuur kan aanmoedigen... :)

* En heb je die winterfiets of reservewielen nog niet, dan heb je een goede reden om het geld van die e-bike daar in te investeren :)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 13 aug 2013 18:53

Als je zo'n ding aanschaft zal je vrouwtje vast na 2 keer zeggen dat ze niet weer 80km op die (onverzekerde) boring k#tbrommer gaat zitten. :)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 14 aug 2013 01:19

Zo , heeft nu iedereen zijn moment van "ik lul maar wat naast het onderwerp" gehad. Met uitzondering van die enkelen die wel het topic hebben gelezen.Dank je hiervoor

Topictitel : "al iemand ervaring.........."
Ik dus niet , graag had ik gehad dat iemand de ervaring kon meedelen dat wanneer je een ebike hebt die meer kan leveren, ook dusdanig dan langer toekomt als je deze gebruikt bij lagere snelheid.
Of misschien downtunen/begrenzen tot 35km/u... :?:
Het topic moet niet direct 100 antwoorden krijgen , ik heb tijd.

+1 ivm de verzekering, kloptl
-6 voor al de alternatieven die worden aangehaald , is shitbull , ben ik niks mee :(
Laatst gewijzigd door brekson op 14 aug 2013 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Plaats reactie