Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het E-Bike topic

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 11 mar 2019 06:28

Ik heb ingesteld dat elke rit default prive staat. Enkel de race en mtb ritten deel ik dan met strava connecties
Het is zelfs zo dat je op je garmin een ebike profiel kan kiezen. Die komen sowieso niet in de strava segmenten dacht ik
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 11 mar 2019 08:12

daniel1975 schreef: 11 mar 2019 05:57 Hoe kan ik Stromer ritten dan anders of prive wegzetten in Strava?
Tijdens uploaden (of aanpassen als uploaden automatisch gaat) kun je bij 'sport' kiezen voor 'e-bike ride':
Screen Shot 2019-03-11 at 08.01.19.png
Die categorie heeft z'n eigen segmenten en dan pak je dus als het goed is geen onterechte KOM's.

Of je kunt je privacy instellingen niet op 'everyone' zetten:
Screen Shot 2019-03-11 at 08.03.29.png
Dan komen je resultaten niet in de leaderboards terecht.
🚴🏻Strava

baron062
Forum-lid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 11 mar 2019 09:52

daniel1975 schreef: 10 mar 2019 15:47 - nadeel: je bent niets. Geen brommer, geen fietser, niks. Wet noemt je brommer, maar 45km/u rijden kost serieus inspanning en je wil niet met 30km/u tussen gefrustreerde automobilisten rijden. Maar op het fietspad is het snelheidsverschil te groot.
Op zich is het niet raar dat die speed-pedelec niet meer op het fietspad mag (dat ik daar wel met mijn velomobiel mag rijden is raar, maar ik heb daarin keuze), maar mogen wij als burger verwachten dat dit via postbus 51 spotjes en dergelijke wereldkundig gemaakt zou worden? Of mag je van een automobilist verwachten dat hij een 2-wieler met een gele nummerplaat ziet als een brommer?

Ik heb vooral het idee dat de medeweggebruikers onwetend zijn gebleven, waardoor de agressie naar speed-pedelecs ontstaat. Daar zou de overheid iets aan kunnen doen.

bikerke
Forum-lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 11 mar 2019 09:59

Elke woon/werk fietser die meer dan 20km enkel fietst zal ooit wel in de verleiding komen om een elektrische fiets te kopen. En zal hoogst waarschijnlijk ooit overstag gaan.
Zelf ben ik al bezweken, net als veel van mijn colega's of die plannen het wel....
Bij mij is de wind de factor geweest om overstag te gaan.
Als je weken aan een stuk s'morgens én s'avonds 25km (strakke) wind op moet fietsen en dan kom je ook nog eens alsmaar meer E-fietsers tegen die daar geen last van hebben......
Ik plooide....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37681
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 mar 2019 10:28

baron062 schreef: 11 mar 2019 09:52 Op zich is het niet raar dat die speed-pedelec niet meer op het fietspad mag (dat ik daar wel met mijn velomobiel mag rijden is raar, maar ik heb daarin keuze), maar mogen wij als burger verwachten dat dit via postbus 51 spotjes en dergelijke wereldkundig gemaakt zou worden? Of mag je van een automobilist verwachten dat hij een 2-wieler met een gele nummerplaat ziet als een brommer?

Ik heb vooral het idee dat de medeweggebruikers onwetend zijn gebleven, waardoor de agressie naar speed-pedelecs ontstaat. Daar zou de overheid iets aan kunnen doen.
Het is zeker niet raar dat een SP niet volgas over het fietspad mag knallen. Terecht zelfs!
Echter, de huidige situatie is ook niet wenselijk. Inderdaad onwetendheid, maar ook op sommige stukken ronduit gevaarlijk. Hier in de stad hebben we meerdere 50km wegen van superstrak mooi asfalt en lange rechte stukken. Geen auto rijdt daar 50.... Ik rij daar bewust volgas om snelheidsverschil te beperken, maar als je bijv gewoon normale kleding aan hebt en serieuze tegenwind haal je zelfs met een Stromer ST3 niet de 40km/u. Met wielerkleding en als geoefend fietser is dan 42-43 haalbaar, maar zit je serieus mee te trappen.
Less is bore

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 mar 2019 11:21

bikerke schreef: 11 mar 2019 09:59 Elke woon/werk fietser die meer dan 20km enkel fietst zal ooit wel in de verleiding komen om een elektrische fiets te kopen. En zal hoogst waarschijnlijk ooit overstag gaan.
Zelf ben ik al bezweken, net als veel van mijn colega's of die plannen het wel....
Bij mij is de wind de factor geweest om overstag te gaan.
Als je weken aan een stuk s'morgens én s'avonds 25km (strakke) wind op moet fietsen en dan kom je ook nog eens alsmaar meer E-fietsers tegen die daar geen last van hebben......
Ik plooide....
Ik zie het probleem van tegenwind eigenlijk niet. Weken achter mekaar EN in de ochtend EN in de avond tegenwind is natuurlijk onzin. Ik fiets elke dag tussen de 60 en 100 km woon-werk-woon en ik heb of in de ochtend tegenwind of in de avond. Voor mij zal het altijd een nogo blijven om electrisch te fietsen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 mar 2019 11:24

RVV schreef: 11 mar 2019 11:21 ...Voor mij zal het altijd een nogo blijven om electrisch te fietsen.
Straffe uitspraak, benieuwd of deze de tand des tijds, laat ons zeggen tot in 2024, zal weerstaan. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 mar 2019 11:55

Principekwestie

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 mar 2019 11:57

Je weet natuurlijk nooit of dat principe nog geldt als je de 70 gepasseerd bent en zo stram en stijf geworden bent dat gewoon fietsen steeds moeilijker wordt. Maar ik maak me niet echt zorgen dat je al in 2024 overstag bent gegaan :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 mar 2019 12:50

Ben nu 47.. zie op Strava fitte 70 plussers wekelijks en zelfs dagelijks rondjes maken op de racer...

Overigens ging ik van de week een 60 plusser voorbij die op een oude aangepaste MTB alleen zijn linker been aan het ronddraaien was. Zijn rechterbeen draaide niet. Net alsof de crank loszat. De man was overduidelijk invalide. Maar hij had de gang er nog goed in.

Mijn vrouw heeft overigens al 20 jaar reuma (best heftig) ze is 2 jaar geleden ook gaan fietsen op de MTB en racefiets. Zonder motortje.

Wat ik bedoel te zeggen dat het ook grotendeels een mindset is. Er is altijd wel een valide excuus te bedenken om te gaan fietsen met een motortje. En in deze tijd is het ook compleet (sociaal) aanvaard om een fiets te kopen met een motor. Maar onder de streep zijn er maar heel weinig mensen die ook een motortje echt NODIG hebben. Dit geld voor de e Bikes en voor de speedpedelec. Maar nogmaals zoals ik al eerder schreef iedereen moet zelf weten wat hij doet. Ik veroordeel niemand

baron062
Forum-lid
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 11 mar 2019 13:10

daniel1975 schreef: 11 mar 2019 10:28 Het is zeker niet raar dat een SP niet volgas over het fietspad mag knallen. Terecht zelfs!
Echter, de huidige situatie is ook niet wenselijk. Inderdaad onwetendheid, maar ook op sommige stukken ronduit gevaarlijk. Hier in de stad hebben we meerdere 50km wegen van superstrak mooi asfalt en lange rechte stukken. Geen auto rijdt daar 50.... Ik rij daar bewust volgas om snelheidsverschil te beperken, maar als je bijv gewoon normale kleding aan hebt en serieuze tegenwind haal je zelfs met een Stromer ST3 niet de 40km/u. Met wielerkleding en als geoefend fietser is dan 42-43 haalbaar, maar zit je serieus mee te trappen.
De automobilist zal ook ruimte moeten hebben om in te halen, en die is er niet altijd op hele drukke doorgaande wegen. Ik denk echter dat een brommer met 45 km/uur ook te langzaam bevonden wordt. Want ja, als ik op die wegen 50 rijdt met mijn auto heb je er toch al snel een sliert auto's achter.

Het lijkt mij gezond als gemeentes tijdens een volgende herinrichtingsronden een soort van bromfietspadsuggestiestrook (hoeveel woordwaarde?) meeneemt in het ontwerp. Op het gevaar af dat er extreem krap ingehaald gaat worden....

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 11 mar 2019 14:32

RVV schreef: 11 mar 2019 11:55 Principekwestie
Als ik jou ritten bekijk op strava, zie ik KOMs aan 57 gem.
Dan heb je inderdaad geen speedbike nodig :shock:
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Plaats reactie