Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Agressie in het verkeer

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 03 mar 2015 00:35

"Deze morgen dus met 2, achter ons komt er een sportbak aangesjeesd, de chauffeur laat zijn motor wat harder brullen om ons op te jagen. Ik doe teken dat hij rustig aan moet doen en blijf gewoon voor hem rijden. Halfweg de straat zijn we bij ons werk en ga ik wel opzij, auto scheurt weg, was duidelijk woest op ons Middenin de stad tijdens de ochtendspits moet je sowieso niet zo hard harden. Achterlijk testosteron-gedrag, bah"

Je moet eigenlijk nooit hard harden! Of tenminste, de laatste keer dat ik dat probeerde was het schijnbaar niet te harden.
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 03 mar 2015 09:28

Deze morgen wandel ik met een collega naast elkaar op een fietspad. Het fietspad is sowieso vrij smal, je kan nauwelijks op een veilige manier één voetganger inhalen. Als ik er alleen wandel en er is ruimte vrij, wijk ik meestal uit zodat wielrenners kunnen inhalen.
Deze morgen dus met 2, achter ons komt er een wielrenner aangesjeesd, de wielrenner laat zijn achternaaf wat harder brullen om ons op te jagen. Ik doe teken dat hij rustig aan moet doen en blijf gewoon voor hem lopen. Halfweg het fietspad zijn we bij ons werk en ga ik wel opzij, wielrenner scheurt weg, was duidelijk woest op ons :P Middenin de stad tijdens de ochtendspits moet je sowieso niet zo hard harden. Achterlijk testosteron-gedrag, bah

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 mar 2015 11:24

@ Afrit 13 : Briljant !!

Belgje
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 nov 2014 18:41

Belgje 05 mar 2015 07:30

Haha, ik snap wat je bedoelt maar ik vind toch dat ik gelijk heb :-p
Het was echt het soort macho chauffeur die niet uitkijkt of hij wel veilig een fietser kan inhalen, zelfs als het er maar 1 is. En als ik als fietser op een smal pad rij achter wandelaars, dan ga ik die echt niet zo agressief opjagen.
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 05 mar 2015 09:35

Belgje schreef:Haha, ik snap wat je bedoelt maar ik vind toch dat ik gelijk heb :-p
Het was echt het soort macho chauffeur die niet uitkijkt of hij wel veilig een fietser kan inhalen, zelfs als het er maar 1 is. En als ik als fietser op een smal pad rij achter wandelaars, dan ga ik die echt niet zo agressief opjagen.
Deze week in het bos gelopen ( trailrun ) , kom een groepje nordic wandelaars tegen op een smal paadje , 2 rijen dik waarbij een wandelaar zelfs met zijn rug naar de eigen looprichting staat te kletsen ...
Ik roep nog om te waarschuwen ( van tevoren ) , waarop de beste man zich rustig omdraait en geirriteerd roept : HeeHeee rustig aan . Afstand was intussen 25 meter , en dat komt niet omdat ik hard loop .

Punt is dit : vanuit mijn beleving draait deze man zich om met de snelheid van een onopgewarmd koudbloedig reptiel met dito reactievermogen , en doe ik zelf niets verkeerd , maar waarschuw alleen maar .
Vanuit de optiek van deze man , komt er iemand onverantwoord hard aangelopen , roepend dat er geen plek meer is , en stond hij alleen maar wat te kletsen in het bos tijdens de wandeling ..en vond hij dus dat er "opvoedend "gesproken moest worden

Beide partijen denken dat ze gelijk hebben ..maar roepen bij elkaar toch een vorm van agressie op.

Ik bedoel te zeggen , het is niet altijd zwart-wit .

MVG Arno

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 mar 2015 20:16

Ben je lekker aan het fietsen, snijd een vent je. Scheld je uit dat je hem in de weg fietst. Ik boos roepen dat ie niet spoort. Haalt me met een noodgang in springt de auto uit en op het moment dat ik langs de auto fiets klapt ie met zijn volvette gewicht mij met fiets en al tegen het asfalt. Ik sta vrij snel op, opstootje ontstaat er hij 2 koppen groter. En drie keer zo dik zou die mij wel even in elkaar slaan. Maar ik was niet bang en het bleef bij wat schelden en drukken.. Ik wilde een foto maken van zijn kenteken en toen pakte hij mij fiets op en wilde die in het water gooien. Ik zei als je dat doet maak ik je hier ter plekke kapot. Hij koos eireren voor zijn geld stapte in de auto en scheurde weg. Er was een getuige maar ik heb zijn kenteken niet was een oudere Mitsubishi space star met NB in het kenteken. Hij zij dat die naar het ziekenhuis moest maar helaas geen idee welke. Wel naar Drachten gefietst maar daar staat bij het ziekenhuis geen soortgelijke auto extreem agressief gedrag. :-(

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 mar 2015 21:51

Agressief en een moordwapen in de vorm van een auto op zak, levensgevaarlijk. Ik zou aangifte doen. Hopelijk heb je wel de gegevens van de getuige.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 11 mar 2015 21:51

ik zou in iedergeval aangifte doen bij de politie. Mochten ze hem ooit pakken voor iets anders kan hij hier ook even verantwoording over afleggen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 11 mar 2015 22:10

Heb inderdaad aangifte gedaan. Kom er net achter dat mijn Casco speedairo helm aan de achterzijde compleet aan gruzzelementen is :-( schaal losgescheurd, schuim doorgescheurd, rijp voor de prullenbak. Gelukkig geen schade aan het hoofd daardoor. Maakt me nog wel bozer :-( gegevens van de getuige heb ik gelukkig wel ook doorgegeven.

Blauw en vol met schrammen gebruikelijke valpartijen werk. Stond echt op het punt om die vent letterlijk het licht uit de ogen te slaan. Was ook gebeurd als hij mij een klap had gegeven. Maarja wat dan he.. Een tikje is niet genoeg dan is het gelijk letterlijk het Ziekenhuis inslaan. Er op of er onder... En dan ben je ineens geen slachtoffer maar agressiever fietser die een onschuldige automobilist mishandelt.. GeenStijl taferelen ect.. Klopjacht agressieve fietser . In mijn gedachte had ik met zijn kop al op het asfalt gerost. Vent leek heel wat, maar coördinatie en conditie 0,0.. Toch blij dat ik me kon beheersen... Ik heb ook nog een gezin en die gedachte weerhield me..

story
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jan 2014 13:29

story 12 mar 2015 17:06

@RVV heb je enig idee waarom die vent zo op je reageerde, moest hij voor jouw remmen o.i.d., dat hij zo door het lint ging.
Aangezien hij toch nog kenbaar heeft gemaakt dat hij naar het ziekenhuis ging, kan het zijn dat hij door prive omstandigheden erg onder druk stond, dit is echter geenszins een excuus om iemand van zijn fiets te slaan.
Maar voor sommige figuren is er dan helaas niet veel nodig om door het lint te gaan.
Ik vindt het knap dat je je hebt weten te beheersen in deze onverwachte stress situatie, is niet makkelijk, klasse !!!!
Laat het ff een paar dagen bezinken en laat het vooral niet je fietsplezier vergallen.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 12 mar 2015 17:10

Als je daadwerkelijk haast hebt en iemand zit je in de weg dan haal je die in en dan neem je geen eens de moeite om te snijden, laat staan uit je auto te komen om een robbertje te vechten. Intelligent was die dus ook niet.

Heftig als zoiets je gebeurd. Ik hoop dat ze hem nog kunnen achterhalen. Hoeveel van de oude Space Stars zijn er nou helemaal met die twee letters op het nummerbord. Ik denk dat als de politie een uurtje door de database heen gaan ze hem kunnen vinden. Helaas zullen ze dat vast niet gaan doen...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 mar 2015 18:24

RVV schreef:Mitsubishi Space Star met NB in Drachten
Die moet te vinden zijn als Oom Agent daar aan mee wil werken. Het wordt nog makkelijker als je er een kleur bij kunt opgeven.

Plaats reactie