Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Agressie in het verkeer

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 aug 2012 20:34

Ik vind dat topic van die paarden nog redelijk netjes. Wielrenners krijgen er in sommige posts nogal ongenuanceer van langs. Maar de meeste andere posts zijn netjes geschreven en wijzen de ruiters erop dat zijn vooral zelf veel verantwoordelijk hebben.
Live fast; die young. mijn blog

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 aug 2012 20:41

Het ergste van eberijdsters van paarden is , dat ze nooit de behoefte van die paarden opruimen. Je zou er maar als wielrenner een flinke smak door maken .
Karl66 schreef:
Mijn conclusie is dan dus ook dat ruiters blijkbaar de asociaalste weggebruikers zijn, die komen op plekken waar ze niet horen en gevaarlijk gedrag goedpraten onder het mom dat een paard nou eenmaal een vluchtdier is.
Het is hier in Nederland steeds meer een land van IKKE IKKE en de rest kan STIKKEN aan het worden .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 02 aug 2012 20:43

rob74 schreef:Ik vind dat topic van die paarden nog redelijk netjes. Wielrenners krijgen er in sommige posts nogal ongenuanceer van langs. Maar de meeste andere posts zijn netjes geschreven en wijzen de ruiters erop dat zijn vooral zelf veel verantwoordelijk hebben.
Omdat ruiters net zo'n slechte naam hebben :lol:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 aug 2012 21:10

whocares schreef:Het ergste van eberijdsters van paarden is , dat ze nooit de behoefte van die paarden opruimen. Je zou er maar als wielrenner een flinke smak door maken .
Een hondeneigenaar moet het opruimen, vind persoonlijk al heel lang dat ruiters ook best een vuilniszak mee kunnen nemen. Vooral na een regenbui is het echt smerig!
Less is bore

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 02 aug 2012 21:19

daniel1975 schreef: Een hondeneigenaar moet het opruimen, vind persoonlijk al heel lang dat ruiters ook best een vuilniszak mee kunnen nemen. Vooral na een regenbui is het echt smerig!
En die van de p.aarden zijn nog eens stukken groter dan die van een hond .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 02 aug 2012 21:20

Het voordeel van paardenmest is dat het volledig plantaardig is, snel ontbindt en goede mest is, die in de berm geen kwaad kan. Maar laten ze het dan in ieder geval even de berm in schuiven. Maar dat is natuurlijk een compleet andere discussie voor een paardenforum.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 03 aug 2012 01:55

Zie deze topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=44155" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 03 aug 2012 21:07

Laatst op een dijk nog bijna van mijn fiets en de dijk afgeschopt door een paard waarvan de berijder meer kijk had op haar vriendin die er aan kwam dan het andere verkeer. Zo ging ze zonder te kijken maar even draaien op een klein fietspad, kon er via het gras nog maar net langs.
Heb het verkeer (al het verkeer) inmiddels wel gezien, veel auto gereden, veel gefietst etc. Ik ben dan ook van mening dat er in elke groep verkeer deelnemers "rotte appels" tussen zitten. Vrachtwagen chauffeurs, auto rijders, scooter rijders, fietsers (race/tour/ouderen/scholieren/etc), hardlopers en ga maar door. In elke groep zitten er bij die geen rekening houden met de rest van het verkeer. Je kunt overal wel over zeuren, we moeten er gewoon mee leven. Ik frustreer mij er ook wel eens aan, maar het is eigenlijk zonde van de energie.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 aug 2012 21:23

rondje schreef:Laatst op een dijk nog bijna van mijn fiets en de dijk afgeschopt door een paard waarvan de berijder meer kijk had op haar vriendin die er aan kwam dan het andere verkeer. Zo ging ze zonder te kijken maar even draaien op een klein fietspad, kon er via het gras nog maar net langs.
Laat ik eerst zeggen dat jij niets fout deed, maar toch wil ik je een tip geven:

Altijd en dan ook altijd vragen of je er langs kan als het zo smal is. Het zuigt, maar een paard is zelfs met Anky erop een vluchtdier. In dit geval was de ruiter aan het klooien, maar ook als ze niet had gekeerd kan een paard zomaar schrikken van een fietser.

Het zou niet moeten, maar het kan.. en dan heb je een paar honderd kilo vlees met heel erg slechte ogen die zich bedreigd voelt. Dan maar even afremmen en desnoods stoppen.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 aug 2012 22:12

Ik fiets laatst over een enorm breed fietspad, van verre zie ik een moeder die een klein jochie (3 of 4) leert fietsen. Ik schat dus maar vast op voorhand een gevaarlijke en onvoorspelbare verkeersituatie in en ga langzaam rijden, uiterst rechts en pedalen maar los. Helaas, het moment dat ik langs kom tracht het slingerende knaapje zich linea recta in mijn voorwiel te werpen. Moeders reageert compleet stoicijns. Het enige dat ik nog kon doen om een botsing te voorkomen was een duik de berm in. Ging gelukkig goed, maar wederom geen enkele vorm van reactie van de moeder, laat staan dat rechts houden ook bij de fietsles hoort. Als kindje eraan komt moet de rest van de wereld maar opzij duiken? Had ik anders of beter kunnen reageren op dat moment?
Ik schrik me wezenloos van dit soort voorvallen, jullie?
Veni. Vidi. Fietsie.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 03 aug 2012 22:33

Je zegt dat moeder niet links van haar kroost reed? :roll: Nee, je hebt niks verkeerd gedaan, de moeder was achterlijk bezig. Dat had een fraai ziekenhuisje kunnen worden voor jij en of de kleine. Handjes en spaken :cry:

Onbegrijpelijk... aan de ene kant is iedereen overbezorgd voor hun kinderen, maar echt gevaarlijke dingen zoals fietsen leren wordt op de JBF methode gedaan.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 aug 2012 22:43

Nee, het jongetje slingerde midden op het fietspad en de moeder reed er een meter of drie achter.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie