Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 11 jun 2021 11:59

JoostG schreef: 10 jun 2021 12:58
borgmonster schreef: 10 jun 2021 00:56 Draden spannen is al van oudsher bekend (niet dat ik het goedpraat of er begrip hoor heb, uiteraard). Nieuwjaarsnacht 1978 zagen twee ooms van me dat jongelui een draad op halshoogte over een fietspad spanden. “Gewoon” baldadigheid.
Die ooms bedachten zich niet en hebben die jongelui volledig in elkaar gemept. Ik denk dat zij er daarmee toch nog beter vanaf zijn gekomen dan een bromfietser die er tegenaan zou zijn gereden.

Dst is de enige remedie tegen zulke klootzakken, vind ik.
Persoonlijk kan ik hier ook niet bij…. Eikels doen iets heel gevaarlijks, en als reactie sla je er op los. Dan ben je toch geen cent beter?
Mwaaaa, soms werkt geweld gewoon beter. Op school werd mijn jongste met een ander vriendje wel eens gepest, ze moeten het dan pratend oplossen, dat werkte niet, bleef doorgaan. Ik heb aangegeven twee keer waarschuwen en dan doe je maar wat jij denkt dat goed is.

Dat wordt dan meestal rammen en dan staan er vijf, soms letterlijk met bloed en kneuzingen bij de juf. Twee keer gebeurt nu is er al bijna een jaar niets aan de hand.

Dat klinkt heel hard en lomp. Maar waarom pest je de twee sterkste van de klas, dan kan je dit verwachten.

Gewoon een eerlijke klap op je bek werkt bij sommige gewoon beter dan praten. Wat bij mij na mijn 16de ook nooit meer gebeurt is. (ik bedoel niet met messen, schoppen al iemand op de grond ligt of ernstig letsel).

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7822
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 11 jun 2021 13:12

Het is inderdaad van alle tijden dat schooljeugd af en toe eens flink op elkaar inmept.
Niets mis mee, in tegendeel zo wordt je volwassen en sta je je mannetje, om maar eens een non-woke term te gebruiken.

Ik ben tegen geweld maar we moeten niet gaan overdrijven nee
Do or don’t, there is no try

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 11 jun 2021 15:17

Enzzo schreef: 11 jun 2021 13:12 Het is inderdaad van alle tijden dat schooljeugd af en toe eens flink op elkaar inmept.
Niets mis mee, in tegendeel zo wordt je volwassen en sta je je mannetje, om maar eens een non-woke term te gebruiken.

Ik ben tegen geweld maar we moeten niet gaan overdrijven nee
Nou ik heb er nog nooit op gemept and ook geen klappen gekregen. Ik heb niet het gevoel dat ik daarmee iets gemist heb of niet volwassen ben geworden.

Maar ja, misschien voel ik me daarom wel veel jonger dan mijn leeftijd ;)

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 11 jun 2021 15:45

senior schreef: 11 jun 2021 10:43artikel suggereert ook nergens dat het bewust is gebeurd
Wielrenner rijdt dwars over blind hondje Sem (12) heen en racet gewoon door: ‘Echt 'n laffe streek’
Ik vind de titel toch lichtelijk suggestief. Vooral het gebruik van "dwars over rijden" suggereert dat de fietser er ook omheen had gekunt.

Los daarvan is het altijd beter om te zien of het dier in orde is en, indien mogelijk, contact te zoeken met de eigenaar.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 11 jun 2021 16:38

RobertvD schreef: 11 jun 2021 15:45
senior schreef: 11 jun 2021 10:43artikel suggereert ook nergens dat het bewust is gebeurd
Wielrenner rijdt dwars over blind hondje Sem (12) heen en racet gewoon door: ‘Echt 'n laffe streek’
Ik vind de titel toch lichtelijk suggestief. Vooral het gebruik van "dwars over rijden" suggereert dat de fietser er ook omheen had gekunt.

Los daarvan is het altijd beter om te zien of het dier in orde is en, indien mogelijk, contact te zoeken met de eigenaar.
De titel geeft aan dat de man over het hondje heen reed. Dat suggereert helemaal niets maar zegt precies wat er gebeurde. Maar je kunt natuurlijk van alles zoeken om je als fietser hoe dan ook altijd de pineut te voelen. Ik vind dat a. het artikel, incl. de titel gewoon weergeeft wat er gebeurt is en dat b. die fietser een grote eikel is door gewoon door te rijden. Wat jij daarvan vindt moet je zelf weten maar die "suggestie" zit wat mij betreft toch echt in je eigen gedachtegang.

RobertvD
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:23

RobertvD 11 jun 2021 16:53

Ik had: "fietser komt in aanrijding met blind hondje Sem en rijdt door tot grote ontstentenis van hondeigenaar" een stuk neutraler gevonden, ja.

Daarnaast ga ik de fietser niet als "grote eikel" bestempelen gebaseerd op het weinige dat ik van het incident weet.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 jun 2021 18:16

Als je uit angst of schrik of schaamte doorrijdt na een aanrijding, is er niets aan de hand. Als je je maar weer meldt als je bij zinnen bent

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 11 jun 2021 18:40

Ik heb ook een keer zoiets dergelijks meegemaakt maar in mijn geval was het een rottweiler. Dus toen lag ik op de grond en het baasje had best in de gaten wat er gebeurd was, maar riep alleen zijn hond en verdween toen weer terwijl ik even rustig aan het bekomen van de schrik was.

Voor de balans in de verhalen in de pers was ik ook beter naar het AD gegaan met mijn verhaal heb ik zo het idee.
Abide.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 11 jun 2021 19:08

tinoh schreef: 11 jun 2021 10:59 Doorrijden is wel fout ja. Maar enige zelfreflectie bij die vrouw. Ze heeft geluk dat de wielrenner niet zwaar ten val komt, dan is ze gewoon aansprakelijk. En alsof een niet blinde hond wel beseft dat die het erf af gaat en de weg op gaat. Hoort gewoon niet los te lopen of uit de tuin te kunnen
Dat bedoel ik nou want 3 jaar geleden is mij hetzelfde overkomen en werd met ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd, 3 gebroken ribben, scheurtjes in schouder en heup en een lichte hersenschudding. Gelukkig een druk fietspad, snel hulp en baasje van de hond was bekend dus aansprakelijk gesteld. Ik weet nog steeds niet wat voor een hond het was omdat ik het niet heb zien gebeuren, het gebeurde ineens vanuit een tuin, een losgebroken hond en ineens lag ik op de grond.! :twisted:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 11 jun 2021 19:11

Een hap in mijn achterband zo’n 20 cm achter mijn kuit door een Mechelse herder die los liep en achter me aan kwam heeft de krant ook niet gehaald omdat ik de aandacht niet op zoek.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 11 jun 2021 19:19

Dat is precies het hele verhaal..
Msm is tegenwoordig er alleen maar op uit om tendentieuze berichtgeving te plaatsen, of het nu over COVID, wielrenners, of politiek is, t’s niet anders..blijkbaar verdienen we niet beter.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 jun 2021 19:28

Gelukkig..... Wij wielrenners zijn het slachtoffer...... Zucht

Plaats reactie