Zonder nou op de man te spelen, maar wat je hier boven schetst is nou precies wat mis is in het hedendaagse verkeer. Iedereen eist zijn plek maar op, iedereen vind dat een ander maar op hem of haar moet wachten. Dit is ook een van de belangrijkste redenen voor agressie/agressief rijgedrag in het verkeer met als gevolg ongelukken. Verkeersinzicht en een stukje begrip is bijna niet meer aan de orde. En eigenlijk is het maar een kleine moeite om toeschietelijk te zijn ten behoeve van een goede en veilige doorstroming in het verkeer.Marcopfiets schreef: ↑10 aug 2018 10:21 dus eis ik mijn plek gewoon op. Dan wachten ze maar even tot er ruimte is.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Zo rij ik gisteren een mini rotonde met de auto op. Gelijktijdig reed van links ook een auto de rotonde op. Met gelijkende snelheid KUN je een goede doorstroming hebben zonder elkaar te hinderen. Maar wat doet die kloothommel?! Hij geeft flink gas bij, rechte van de sterkste zal die gedacht hebben. Om een aanrijding te voorkomen stopte ik zodat die alsnog er voor langs kon schieten. Maar dat deed die ook niet. Gevolg? We stonden dus allebei onnodig stil. Weg doorstroming. Maar nog wel even flink tekeer gaan achter het stuur. Manman denk ik dan.. veel te kort lontje
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Rotondes zijn gemaakt om de doorstroming te bevorderen, echter de meeste sukkels denken dat wanneer ze gas bijgeven ze eerder op de rotonde zijn en zodoende voorrang hebben op overige deelnemers waar ze overigens schijt aan hebben.
Ik, ik, ik en na mij de zondvloed......
En die voorrang? Die nemen ze, ze wachten niet af of ze die krijgen!
Ik, ik, ik en na mij de zondvloed......
En die voorrang? Die nemen ze, ze wachten niet af of ze die krijgen!
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Ik snap je punt wel, je bent net als ik een ervaren fietser. We kunnen wel de juiste inschatting maken. Maar we blijven ook uiterst kwetsbaar. Dat blijf ik mijzelf toch bij elke rit wel realiseren.Marcopfiets schreef: ↑10 aug 2018 12:19 Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Dat laatste is wat de gemiddelde niet-sportive fietser doet wanneer men als koppel op een fietspad rijdt.Marcopfiets schreef: ↑10 aug 2018 12:19 Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Je kan wel willen dat een vrachtwagen voor jou de berm in gaat. Maar als dat een slechte berm is of als de bomen dicht langs de kant staan, dan valt er niet veel te willen...Marcopfiets schreef: ↑10 aug 2018 12:19 Er is een verschil tussen een plek op de weg opeisen en de hele weg op eisen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Absoluut. Ik heb zelf een elektrische auto en realiseer mij dat mensen mij niet snel horen. Eerst even er achter hangen helpt al.
Het blijven mooie spiegels voor elkaar: Zo is het ook irritant als een auto gewoon probeert z'n snelheid te houden bij het inhalen, dat maakt vaak dat je niet de kans hebt de auto op te merken en aan te passen. Vaak doen wij 'wielrenners' hetzelfde bij andere fietsers: We maken ons niet kenbaar en geven andere fietsers niet ff de tijd om aan te passen.
Gisteren reed er een auto met precies 50 voor mij.. bloed irritant zo kon ik de KOM niet pakken