Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 15 apr 2019 07:29

Gisteren bij de Ronde van Arnhem weer diverse staaltjes kapriolen gezien die deze aanpak volledig rechtvaardigen.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 15 apr 2019 08:20

DDX schreef: 14 apr 2019 19:54 Met z'n 3en naast elkaar en veel te hard naar beneden.
En dan zie je die beelden van de groep en daar zie ik niets geks ?
+1

Wat een lariekoek filmpje zeg. Laten ze eens focussen op de aso autorijders die veel meer schade kunnen aanrichten, maar ja.. die zet je niet zo makkelijk aan de kant..... :roll:

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 15 apr 2019 08:27

"Te hard naar beneden" vind ik zo'n vaag begrip uit de mond van een handhaver...

Heppiebianchi
Forum-lid
Berichten: 1427
Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
Locatie: Amstelveen

Heppiebianchi 15 apr 2019 08:47

Ga eens op een terrasje zitten in Valkenburg onderaan de Cauberg ter hoogte van het zebrapad,wedden dat je er anders over gaat denken.
Overigens merk ik dat steeds meer hotels in de regio daar groepen fietsers weigeren.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 15 apr 2019 08:55

Gisteren harde valpartij om en nabij de Posbank, traumahelikopter opgeroepen maar uiteindelijk afgeblazen. 2 of 3 mannen gevallen flinke verwondingen, blijft me dan toch verbazen op social media wat reacties zijn zeg 🙄🤔
Ongekend wat een haat naar wielrenners, ik kan het redelijk nuchter bekijken maar vrolijk wordt je er niet meer van

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 15 apr 2019 09:04

Waarschijnlijk zijn het altijd dezelfde reageerders. Bij elk bericht over wielrenners kunnen ze dan weer hun gal spuien. Vraag me dan wel af wat er met die mensen gebeurd is dat ze zo'n haat jegens wielrenners hebben.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 15 apr 2019 09:16

Vicenza schreef: 14 apr 2019 20:17 Ik vind het een beetje eenzijdig belicht op deze manier.
Dat eenzijdig belichten heeft de NOS wel vaker last van.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 15 apr 2019 11:37

Heppiebianchi schreef: 15 apr 2019 08:47 Ga eens op een terrasje zitten in Valkenburg onderaan de Cauberg ter hoogte van het zebrapad,wedden dat je er anders over gaat denken.
Wedden van niet?

Het gaat mij niet om een specifieke gevaarlijke situatie, maar om het feit dat een agent op de verkeersregels moet handhaven.

Nu is de Cauberg binnen de bebouwde kom, dus daar kan het inderdaad (wat is het daar, 50 max?), maar op hoeveel plekken in NL zal er verder door fietsers harder gedaald worden dan de maximum snelheid?

Let wel, ik heb het niet over of het verstandig/verantwoord is...
(laatste zou trouwens op artikel 5 gegooid kunnen worden)

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 15 apr 2019 12:40

Dit gaat toch niet om verkeersregels, maar om gedrag? Je ziet de agent de fietsers ook op hun gedrag aanspreken en het effect van dat gedrag op andere verkeersdeelnemers. Niet op het overtreden van binaire snelheids of positieopdeweg regels.

Prima om daar een beetje op te 'handhaven' door middel van bewustwordingscampagnes en bewust aanspreken.

Als we ons dan een beetje gedragen kunnen we onze pijlen richten op e-bikers die met twee naast elkaar net zo breed zijn als drie racefietsers, en autmobilisten die geen centimeter voor je uitwijken.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 15 apr 2019 13:22

Ik vind het wel een goeie campagne omdat het ook draait om een stukje zelfbescherming van de fietsers. In een groep ben je ook veel kwetsbaarder. Als 1 valt gaan er vele mee. Als door irritant ervaren gedrag de voorste fietsers gesneden worden klappen de fietsers er achter onder uit. Kijk wij weten met zijn allen wel hoe gevaarlijk automobielen naar ons fietsers zijn. Laten we daar dan ook naar handelen in plaats alfamannetje te spelen op de aperots

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 15 apr 2019 13:32

Ik ben het wel eens met het doel van de campagne, maar niet met de beperkte doelgroep die weer door de media apart wordt neergezet als misdragend. We zijn met zijn allen gewoon fietsers, net als bejaarden op e-fietsen, en scholieren met zijn 5-en naast elkaar en oorpluggen in.
Door het, in een kwaad daglicht stellen van wielrenners apart, door de media wordt de agressie jegens de wielrenners door medeweggebruikers alleen maar groter.
We zijn gewoon fietsers.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 15 apr 2019 13:45

Eens met dat we niet de enige weggebruikers zijn, dat we niet de enige weggebruikers op twee wielen zijn en dat we niet de enige groep zijn die het gedrag kunnen/moeten verbeteren, maar we zijn wel een vrij specifieke doelgroep met specifieke gedragingen die je op specifieke wijze zal moeten aanpakken. En je moet ergens beginnen.

Als je kijkt naar hoe groot Zuid-Limburg effectief is, hoeveel bezoek ze daar hebben (en aantrekken, en voordeel van hebben, natuurlijk), en dat bezoekers zich soms gedragen alsof het een speeltuin is, snap ik dat je daar wat mee moet doen.

Plaats reactie