Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
- Berichten: 2285
- Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
- Locatie: barcelona
- Contact
+1
Wat een lariekoek filmpje zeg. Laten ze eens focussen op de aso autorijders die veel meer schade kunnen aanrichten, maar ja.. die zet je niet zo makkelijk aan de kant.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Ga eens op een terrasje zitten in Valkenburg onderaan de Cauberg ter hoogte van het zebrapad,wedden dat je er anders over gaat denken.
Overigens merk ik dat steeds meer hotels in de regio daar groepen fietsers weigeren.
Overigens merk ik dat steeds meer hotels in de regio daar groepen fietsers weigeren.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Gisteren harde valpartij om en nabij de Posbank, traumahelikopter opgeroepen maar uiteindelijk afgeblazen. 2 of 3 mannen gevallen flinke verwondingen, blijft me dan toch verbazen op social media wat reacties zijn zeg
Ongekend wat een haat naar wielrenners, ik kan het redelijk nuchter bekijken maar vrolijk wordt je er niet meer van
Ongekend wat een haat naar wielrenners, ik kan het redelijk nuchter bekijken maar vrolijk wordt je er niet meer van
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Wedden van niet?Heppiebianchi schreef: ↑15 apr 2019 08:47 Ga eens op een terrasje zitten in Valkenburg onderaan de Cauberg ter hoogte van het zebrapad,wedden dat je er anders over gaat denken.
Het gaat mij niet om een specifieke gevaarlijke situatie, maar om het feit dat een agent op de verkeersregels moet handhaven.
Nu is de Cauberg binnen de bebouwde kom, dus daar kan het inderdaad (wat is het daar, 50 max?), maar op hoeveel plekken in NL zal er verder door fietsers harder gedaald worden dan de maximum snelheid?
Let wel, ik heb het niet over of het verstandig/verantwoord is...
(laatste zou trouwens op artikel 5 gegooid kunnen worden)
Dit gaat toch niet om verkeersregels, maar om gedrag? Je ziet de agent de fietsers ook op hun gedrag aanspreken en het effect van dat gedrag op andere verkeersdeelnemers. Niet op het overtreden van binaire snelheids of positieopdeweg regels.
Prima om daar een beetje op te 'handhaven' door middel van bewustwordingscampagnes en bewust aanspreken.
Als we ons dan een beetje gedragen kunnen we onze pijlen richten op e-bikers die met twee naast elkaar net zo breed zijn als drie racefietsers, en autmobilisten die geen centimeter voor je uitwijken.
Prima om daar een beetje op te 'handhaven' door middel van bewustwordingscampagnes en bewust aanspreken.
Als we ons dan een beetje gedragen kunnen we onze pijlen richten op e-bikers die met twee naast elkaar net zo breed zijn als drie racefietsers, en autmobilisten die geen centimeter voor je uitwijken.
Ik vind het wel een goeie campagne omdat het ook draait om een stukje zelfbescherming van de fietsers. In een groep ben je ook veel kwetsbaarder. Als 1 valt gaan er vele mee. Als door irritant ervaren gedrag de voorste fietsers gesneden worden klappen de fietsers er achter onder uit. Kijk wij weten met zijn allen wel hoe gevaarlijk automobielen naar ons fietsers zijn. Laten we daar dan ook naar handelen in plaats alfamannetje te spelen op de aperots
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik ben het wel eens met het doel van de campagne, maar niet met de beperkte doelgroep die weer door de media apart wordt neergezet als misdragend. We zijn met zijn allen gewoon fietsers, net als bejaarden op e-fietsen, en scholieren met zijn 5-en naast elkaar en oorpluggen in.
Door het, in een kwaad daglicht stellen van wielrenners apart, door de media wordt de agressie jegens de wielrenners door medeweggebruikers alleen maar groter.
We zijn gewoon fietsers.
Door het, in een kwaad daglicht stellen van wielrenners apart, door de media wordt de agressie jegens de wielrenners door medeweggebruikers alleen maar groter.
We zijn gewoon fietsers.
Eens met dat we niet de enige weggebruikers zijn, dat we niet de enige weggebruikers op twee wielen zijn en dat we niet de enige groep zijn die het gedrag kunnen/moeten verbeteren, maar we zijn wel een vrij specifieke doelgroep met specifieke gedragingen die je op specifieke wijze zal moeten aanpakken. En je moet ergens beginnen.
Als je kijkt naar hoe groot Zuid-Limburg effectief is, hoeveel bezoek ze daar hebben (en aantrekken, en voordeel van hebben, natuurlijk), en dat bezoekers zich soms gedragen alsof het een speeltuin is, snap ik dat je daar wat mee moet doen.
Als je kijkt naar hoe groot Zuid-Limburg effectief is, hoeveel bezoek ze daar hebben (en aantrekken, en voordeel van hebben, natuurlijk), en dat bezoekers zich soms gedragen alsof het een speeltuin is, snap ik dat je daar wat mee moet doen.