Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Vanwege gezondheidsredenen. De stress om zijn klanten optimaal te kunnen bedienen in combinatie met dat het voor kleine winkeliers steeds moeilijker is om materialen te verkrijgen ging ten koste van zijn eigen welzijn. Het is zeer spijtig dat hij is gestopt. Was een mooie zaak.
Telegraaf laat fiets ongelukje in Belgie zien.
https://www.telegraaf.nl/video/18700739 ... angsfoutje
https://www.telegraaf.nl/video/18700739 ... angsfoutje
Dagelijkse kost in Belgenland. En dit komt omdat veel autobestuurders ervan uit gaan dat de fietser wel zal stoppen. Deze keer gaat het fout, maar de ontelbare keren dat het net goed afloopt, krijgt de fietser in bijna alle gevallen het verbaal te horen. Het is ook al jaren een probleem waar al veel ministers zich over hebben ontfermd, doch zonder succes. Men wil alle kruispunten met lichten aanpassen (conflictvrije kruispunten). Fietsers zouden alleen het licht op groen krijgen, terwijl het andere verkeer rood krijgt.Sulla schreef: ↑09 mei 2021 10:53 Telegraaf laat fiets ongelukje in Belgie zien.
https://www.telegraaf.nl/video/18700739 ... angsfoutje
Maar ja, daar moet eerst jaren over gepalaberd worden.
Ik fiets meestal zeer defensief, maar af en toe wordt ik ook geconfronteerd met dergelijke zaken. En niet noodzakelijk met de koersfiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Tijdens de hulpverlening werd de weg afgezet, maar volgens een getuige kwamen grote groepen wielrenners nog steeds in volle vaart naar beneden, wat voor gevaarlijke situaties zorgde.
Zouden ze de weg bovenaan de heuvel afgezet hebben? Of alleen ter plaatse van het ongeluk aan de voet van de de bult.... Waardoor het niet gek is dat er nog wielrenners op snelheid omlaag komen
Zouden ze de weg bovenaan de heuvel afgezet hebben? Of alleen ter plaatse van het ongeluk aan de voet van de de bult.... Waardoor het niet gek is dat er nog wielrenners op snelheid omlaag komen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Ongeacht waar de afzetting stond, is het natuurlijk altijd verstandig om je snelheid aan te passen aan 'de afstand waarover je de weg kunt overzien'.... Zeker in de bebouwde kom. Voor hetzelfde geld steekt er iemand over.... Oh... wacht....
En die drempels liggen er natuurlijk voor niets....
En die drempels liggen er natuurlijk voor niets....
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6086
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Uiteraard.
Maar als je de remmen los laat en een gangetje van 60 haalt oid.
Of de rem erbij pakt richting de drempels en met 30 a 40 erover gaat (normaal), beide zullen in volle vaart ervaren worden door de omstanders.
Dus het maakt niet echt uit wat je doet.., en naar beneden moet je toch.
Maar als je de remmen los laat en een gangetje van 60 haalt oid.
Of de rem erbij pakt richting de drempels en met 30 a 40 erover gaat (normaal), beide zullen in volle vaart ervaren worden door de omstanders.
Dus het maakt niet echt uit wat je doet.., en naar beneden moet je toch.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Maximum snelheid is 30 daar en je komt eigenlijk vanuit een flauwe rechterbocht bij de kruising.Als het goed is gaan ze het daar binnenkort opnieuw aanleggen/verleggen ivm de situatie daar.Ik ben daar ook bij geraadpleegd hoe we de snelheid er uit kunnen halen voor de kruising.Ik verwacht dat het er niet echt veiliger op gaat worden maar hoop dat ik ongelofelijk krijg.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5383
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
komt vast een klassieke wegversmalling met klinkers, waardoor je helemaal geen kant meer op kan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
''Tijdens de hulpverlening werd de weg afgezet, maar volgens een getuige kwamen grote groepen wielrenners nog steeds in volle vaart naar beneden, wat voor gevaarlijke situaties zorgde.''
Als fietser zijnde erger mij steeds meer en meer aan het gedrag van vooral groepen fietsers. Ik vind het ook ongelooflijk dat clubs nog steeds in grote groepen rijden. Wat mij betreft zet de NTFU zich voor een maximale groepsgrootte van 4 wielrenners. Ik vind het ook jammer om te zien dat men op dit forum regelmatig blind is voor het asociale gedrag van wielrenners. Wat mij betreft komt er een radicale gedrags omslag van zowel clubs als individuele wielrenners. Zo zie ik nog steeds mensen zonder bel fietsen. Ik vind dit topic tot dusverre vooral een kwestie van..'kijk hoe mensen ons onredelijk benaderen' maar ik zie nog weinig zelfreflectie over wat wielrenners zelf kunnen doen om hun imago te verbeteren.
Als fietser zijnde erger mij steeds meer en meer aan het gedrag van vooral groepen fietsers. Ik vind het ook ongelooflijk dat clubs nog steeds in grote groepen rijden. Wat mij betreft zet de NTFU zich voor een maximale groepsgrootte van 4 wielrenners. Ik vind het ook jammer om te zien dat men op dit forum regelmatig blind is voor het asociale gedrag van wielrenners. Wat mij betreft komt er een radicale gedrags omslag van zowel clubs als individuele wielrenners. Zo zie ik nog steeds mensen zonder bel fietsen. Ik vind dit topic tot dusverre vooral een kwestie van..'kijk hoe mensen ons onredelijk benaderen' maar ik zie nog weinig zelfreflectie over wat wielrenners zelf kunnen doen om hun imago te verbeteren.