Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 26 nov 2020 12:52


Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5349
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 nov 2020 12:55

Maar het is ook niet van mij. Is ook best irritant, zo’n gozer die maar blijft roepen en zich erlangs wurmt als-ie een gaatje ziet.

Misschien moet ik toch maar een bel.
Even helemaal lezen :lol:

Een bel maakt t inhalen meestal gewoon makkelijker. Net als gehoorapparaten, maar tegen oostindische doofheid is nog geen remedie gevonden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 nov 2020 14:02

Ik heb wel een bel.
Ik gebruik hem ook. tring
Henk hoort hem eerst niet.
Ik gebruik de bel opnieuw. tring-tring
Henk hoort hem nu wel.
Omdat ik twee keer gebeld heb, wordt Henk boos. "Je denk toch niet dat ik doof an me oren ben"
Terwijl hij dat zegt, draait hij zijn hoofd om en stuurt hij twee meter naar links en rijdt me als een Dylan Groenewegen de berm in.

(Soms bel ik niet, omdat ik het niet vertrouw)

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 26 nov 2020 14:22

Nee_Nee schreef: 26 nov 2020 14:02 Ik heb wel een bel.
Ik gebruik hem ook. tring
Henk hoort hem eerst niet.
Ik gebruik de bel opnieuw. tring-tring
Henk hoort hem nu wel.
Omdat ik twee keer gebeld heb, wordt Henk boos. "Je denk toch niet dat ik doof an me oren ben"
Terwijl hij dat zegt, draait hij zijn hoofd om en stuurt hij twee meter naar links en rijdt me als een Dylan Groenewegen de berm in.
Heel herkenbaar
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 26 nov 2020 15:57

Ik begrijp helemaal niet waarom wij een slechte naam hebben. Het is ronduit stompzinnig en hypocriet.

Een wielrenner die een verkeerde inschatting maakt, bewust of onbewust, zal in grote mate zichzelf duperen. Hij wordt onderdeel van een ongeluk terwijl hij weinig tot geen bescherming heeft. Gelukkig zijn we ons daarvan bewust, en kiest veruit het merendeel voor een defensieve rijstijl (met of zonder bel). Zelfs in de auto hanteren we deze rijstijl nog steeds (Engels onderzoek).

Een automobilist die een verkeerde inschatting maakt, verandert mobiliteit in een potentieel moordwapen (niet voor niets dat dit in de wet verweven is). Als dan ook blijkt dat veel automobilisten heerlijk in hun coconnetje zitten waarbij de aandacht vaak verslapt, dan denk ik dat daar een veel groter probleem zit. Alleen heb ik geen weet van een hetze tegen die Aso automobilist.

Voor de grap heb ik zondag geturfd bij een rondje op hei. Niet slimste moment, maar mijn weekend bestaat ook maar uit 2 dagen (zoals van de rest van de recreanten). Op nog geen 45km heb ik 72 keer, ondanks een bel, mogen handelen vanwege onoplettendheid van anderen. In alle gevallen ben ik rustig gebleven, en ik heb genoten van mijn ritje. In het laatste geval was het toch weer tot 10 tellen: tegenligger ziet rechts een vrij parkeervak, en besluit eerst volledig naar links te sturen. Een bunny-hup de lege stoep op, bracht mij in veiligheid. En de bestuurder? Die weet nog steeds niet dat ik er was.....

Gistermiddag bracht ik mijn dochter op de stadsfiets naar de training. Zowel op de heen als terugweg verlenen auto's geen voorrang op de voor fietsers voorrangsrotonde. Het is overzichtelijk, haaientanden, voorrangsborden, en dubbele banen (waarvan het voertuig op de andere baan wel netjes stilstaat). Dan ben je gewoonweg niet bezig met autorijden.

Zoooo, dat luchtte op :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 nov 2020 16:21

JoostG schreef: 26 nov 2020 15:57 ......... Gelukkig zijn we ons daarvan bewust, en kiest veruit het merendeel voor een defensieve rijstijl (met of zonder bel). Zelfs in de auto hanteren we deze rijstijl nog steeds (Engels onderzoek).
En zijn er Engelse autoverzekeraars die op basis van dit onderzoek wielrijders korting geven op hun autoverzekering.

@Nee_Nee
+1
Heel herkenbaar

Wat mij ook opvalt aan Henk en Truus is dat er op brede fietspaden rechts van Truus regelmatig meer ruimte is dan links van Henk. :lol:

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 nov 2020 16:43

Nee_Nee schreef: 26 nov 2020 14:02 Ik heb wel een bel.
Ik gebruik hem ook. tring
Henk hoort hem eerst niet.
Ik gebruik de bel opnieuw. tring-tring
Henk hoort hem nu wel.
Omdat ik twee keer gebeld heb, wordt Henk boos. "Je denk toch niet dat ik doof an me oren ben"
Terwijl hij dat zegt, draait hij zijn hoofd om en stuurt hij twee meter naar links en rijdt me als een Dylan Groenewegen de berm in.
Ik heb ook altijd een bel op de racefiets en gebruik deze ook vriendelijk. Boeit me niet of ik dan ook nog ff moet wachten of twaalf keer moet bellen.
In alle gevallen ben ik dan > 2m lang en ook nog eens 120 kg zwaar.
In dit soort specifieke gevallen dan ook nog een lid van de club "Met de deur is huis". M.a.w. in dit soort gevallen hebben ze aan mij een hele verkeerde.
Alles goed en wel maar ik laat me door een medeweggebruiker niet van de weg af rammen. Draag ik dan bij aan het negatieve imago van de racefietser, so be it.

Heb dit helaas wel eens meegemaakt en ik wordt lichtelijk allergisch wanneer een medeweggebruiker meent voor eigen rechter te mogen spelen door mij van de weg af te proberen te rammen, omdat hij/zij denkt hiervoor in zijn recht te staan.


Met mijn postuur is stoppen overigens vaak al wel afdoende.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 26 nov 2020 20:28

Social media is kut....zet mensen meer tegen elkaar op dan verbind.

Vind ik

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 nov 2020 20:37

Onderweg houd ik me in en ben ik beleefd en aardig tegen iedereen. Ook tegen Henk en Truus. En ook Ingrid en Fatima

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 26 nov 2020 20:55

Nee_Nee schreef: 26 nov 2020 20:37 Onderweg houd ik me in en ben ik beleefd en aardig tegen iedereen. Ook tegen Henk en Truus. En ook Ingrid en Fatima

Ik ook, tenminste, zolang men ook beleefd tegen mij blijft.
Proberen ze me van de weg af te rijden, laat ik mijn beleefdheid enigszins varen.

Ben nogal goed in levelen.

En, moet ik heel eerlijk zeggen, ik word enorm getriggerd door mensen die, wanneer ze normaal aangesproken worden op hun "fout" zijn een enorme scheur open trekken. Helaas gebeurd dit steeds vaker, en ook nog eens door een fietsende bevolkingsgroep waarvan je het minst van zou verwachten.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 nov 2020 22:57

Ik ben een hele nette verkeersdeelnemer. Althans, dat vind ik zelf. Anderen denken daar bij vlagen anders over. En het lullige is: ze hebben meestal nog gelijk ook. En dat durf ík in ieder geval hier volmondig toe te geven.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 27 nov 2020 07:38

+1

Het heeft bij mij een tijdje geduurd om door te krijgen dat foutjes van anderen in het verkeer niet per se gerichte acties tegen mij zijn (sommige mensen gaan dat helaas nooit inzien...).

Het heeft nog veel langer geduurd voor ik inzag dat ik die foutjes zelf zo nu en dan ook wel maak.
(al ervaar ik ze bij anderen als resultaat van onoplettendheid/onkunde en bij mezelf eerder als laksheid :mrgreen: )

Plaats reactie