Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 13 jan 2020 16:47

DDX schreef: 13 jan 2020 16:01
Karl66 schreef: 13 jan 2020 13:15 De reden waarom je met een auto overzicht hebt, is omdat je tijdig afremt. Als jij met een auto met vijftig km/u over een kruising heen raast zonder rekening met overig verkeer te houden, dan vallen er echt regelmatig doden.
Genoeg mensen in auto's die totaal niet afremmen bij een kruising, of nog erger gas bijgeven.
Bijkomend verschil is dat mensen er nog enigszins rekening mee houden dat een auto hard rijdt, terwijl men bij een fiets die snelheid standaard onderschat. Ik heb me ook al meer dan eens vergist in zo'n speed pedelec......je registreert het als fietser, maar vervolgns komt hij 2x zo hard aan zetten.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jan 2020 19:13

Dat is inderdaad een probleem wat je als automobilist regelmatig hebt ja!
Ook met de gewone e bikes trouwens. Je bent gewoon geprogrammeerd op normale fiets snelheid. Inmiddels kijk ik al beter uit maar het blijft wennen
Do or don’t, there is no try

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12472
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 jan 2020 18:47

Het is zeker wennen, ik kijk regel matig achterom en vroeger wist je gewoon ik rijd X snelheid dus de komende 500 meter haalt niemand me in, en nu al een paar keer gebeurt met een e bike.

Echt wennen die dingen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 jan 2020 19:30

Heb het zelf al eens andersom gehad.

Aan het eind van een wat langere rit zag ik een man in de verte rijden en had me voorgenomen om deze voor een bepaald punt ingehaald te hebben. Fietste stevig door, maar had al gauw door dat ik niet heel snel dichterbij kwam. Met de tong op de schoenen had ik hem eindelijk ingehaald (nog wel voor het beoogde punt), fietst die gast op een e-bike :o .

Was in de tijd dat e-bikes nog wat minder vaak te zien waren, maar toch.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 17 jan 2020 10:02

uninvitedguest schreef: 15 jan 2020 19:30 Heb het zelf al eens andersom gehad.

Aan het eind van een wat langere rit zag ik een man in de verte rijden en had me voorgenomen om deze voor een bepaald punt ingehaald te hebben. Fietste stevig door, maar had al gauw door dat ik niet heel snel dichterbij kwam. Met de tong op de schoenen had ik hem eindelijk ingehaald (nog wel voor het beoogde punt), fietst die gast op een e-bike :o .

Was in de tijd dat e-bikes nog wat minder vaak te zien waren, maar toch.
Ik las een paar jaar terug een blog/column van een Amerikaan in Nederland, die vond dat hij zich moest aanpassen en ging dus op de fiets naar het werk. Hij werd op dag 1 er totaal uitgefietst door een oudere mede forens op een opoe fiets, terwijl hij zelf dacht al heel hard te gaan. Is een jaar bezig geweest om die man bij te houden. Toen het hem eindelijk gelukt was bleek de man bij de zelfde universiteit te werken.....en je raad het al....hij reed electrisch

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 jan 2020 10:56

Daar moet je Amerikaan voor zijn....
E-bikes zijn toch wel heel makkelijk te herkennen, ook van grotere afstand.
Iemand die rechtop even hard rijdt als ik, > Ebike, blijkt 100% te kloppen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 jan 2020 12:11

Ik zie zie ,s morgens soms een jongen op de fiets; armen over elkaar,( dus niet aan het stuur), benen opgetrokken met de voeten op de onderbuis (dus niet op de pedalen), maar je ziet de cranks wel draaien en hij gaat wel vooruit. Ik vermoed een gemodificeerde e-bike, of het is een vermomde vliegend tapijt.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 jan 2020 13:04

Een reguliere Ebike heeft ofwel:
Een dikke voornaaf
Een dikke achternaaf
Een dik bracket

Er zijn inderdaad modificaties mogelijk om de trapasassensor e.d. te overbruggen, maar de motor verstoppen gaat alleen met een Vivax en die zijn juist bedoeld voor racefietsbedriegers,
Edit: er is ook een middenmotorsysteem met extreem dikke onderbuis (Fazua) dat sommige facefietsproducenten gebruiken, maar ook die zijn herkenbaar.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jan84
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 jul 2008 23:26
Locatie: Zoetermeer

jan84 17 jan 2020 18:32

Met een te strak afgestelde ketting en/of naaf is dit ook mogelijk als de fiets een rotatiesensor heeft.
Groeten,
Jan

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4327
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 jan 2020 21:44

In elk geval in de media gelezen.
In Schoorl zijn MTB haters bezig de laatste tijd. Een paar weken geleden werden er dikke takken op het officiële MTB parcours gevonden. En nu zijn er op diverse locaties gaten gegraven op het parcours. En dus echt niet als hindernis, maar duidelijk als hinderlaag om anderen letsel op te laten lopen.
Hoe ziek kan iemand zijn om zoiets te doen en zou diegene ermee kunnen leven als er echt iemand invalide wordt door zijn of haar toedoen.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 27 jan 2020 11:32

o'7o

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8291
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 jan 2020 11:37

Dat is geen wielrenner :D

Plaats reactie