Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 24 dec 2018 08:48

Erg fijne reacties weer op fietser die van weg wordt geduwd na ruzie maken met busje https://www.dumpert.nl/mediabase/7588325/9af03fbf

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 dec 2018 11:58

Afgezien van zowel de actie van de fietser als die van de bestuurder van het busje (beide deugen niet), één vraag: is het nodig om als fietser bijna midden op de rijbaan te rijden en daardoor al het verkeer op te houden?

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 24 dec 2018 12:09

Welk land is het en welke regels gelden daar?

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 24 dec 2018 12:14

Makkelijk oordelen. Dit is ergens in de VS. Ken de plaatselijke regelgeving niet. Een halve moordaanslag lijkt me sowieso niet geoorloofd.

fiets_Leo
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2018 11:20

fiets_Leo 24 dec 2018 12:31

aaaaAls het filmpje op "geenstijl" het zelfde is als in de Telegr''f dan is het land Singapore. en inderdaad een belachelijke aktie van beide

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 24 dec 2018 13:22

fiets_Leo schreef: 24 dec 2018 12:31 aaaaAls het filmpje op "geenstijl" het zelfde is als in de Telegr''f dan is het land Singapore. en inderdaad een belachelijke aktie van beide
Ik denk dat die wielrenner het nutteloos vond de vrachtwagen te laten passeren gezien de krapte en de snelheid van die andere rijbaan. Daarom rijdt ie breed. Als de bestuurder van dat vrachtwagentje dan toch probeert te passeren zou ik ook pissig worden.....

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 dec 2018 17:42

Mogelijk, al komt het te zien aan de beelden voor dat er wel ruimte gemaakt kon worden (ik zie de voorste fietser behoorlijk rechts rijden en de tweede beduidend meer naar het midden). En voor @Marcopfiets: ik oordeel niet maar geef aan wat ik zie, dus een (lichte) waas voor de ogen is nergens voor nodig.

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 27 dec 2018 23:35

Over fietshaat gesproken: ik reed vandaag op de Veluwe ergens boven Arnhem per ongeluk een hardloopwedstrijd in (3e kerstdag loop). Geen afzettingen, geen ontheffingen, gewoon hardlopen op de fietspaden op de Veluwe. Ik had werkelijk geen idee, want op die bochtige paden zie je niet in één keer die 1000 lopers. Anyway, beleefd bellend en af en toe 'pardon' roepend probeerde ik er doorheen te komen, maar niet te geloven, wat een bizarre taferelen. De meeste lopers lieten me er wel langs, maar enkele tientallen konden het niet laten sarcastische opmerkingen te maken, me bijna van m'n fiets te duwen (paar keer en niet per ongeluk), te spugen en het meest trieste: op een gegeven moment riep een zo'n gast 'laat hem er niet langs'. Heb ik 10 minuten achter een kluitje lopers gereden, gewoon omdat ze dat konden.

Begrijp me niet verkeerd: als ik het had geweten was ik desnoods gaan wachten of het bos in gereden, maar als de weg niet is afgezet en ik gewoon op een fietspad rij, dan sta ik toch redelijk in m'n recht zou je zeggen. En dan duwen, schelden en spugen?? Het moet niet gekker worden...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16195
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 dec 2018 00:56

Ik zou de organiserende vereniging even een berichtje sturen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 28 dec 2018 08:14

https://www.pzc.nl/walcheren/wielrenner ... ~abc39cb9/

Geweldig, loslopende honden is werkelijk een crime. Vorige week met de tourclub een valpartij door een loslopende hond die de weg op rende (gelukkig viel de wielrenner in de berm dus geen (echte) schade). Nu dit voorbeeld weer. Hebben die eigenaren niet in de gaten dat ze op de openbare weg lopen?
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8515
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 dec 2018 08:26

JC80 schreef: 27 dec 2018 23:35 Over fietshaat gesproken: ik reed vandaag op de Veluwe ergens boven Arnhem per ongeluk een hardloopwedstrijd in (3e kerstdag loop). Geen afzettingen, geen ontheffingen, gewoon hardlopen op de fietspaden op de Veluwe. Ik had werkelijk geen idee, want op die bochtige paden zie je niet in één keer die 1000 lopers. Anyway, beleefd bellend en af en toe 'pardon' roepend probeerde ik er doorheen te komen, maar niet te geloven, wat een bizarre taferelen. De meeste lopers lieten me er wel langs, maar enkele tientallen konden het niet laten sarcastische opmerkingen te maken, me bijna van m'n fiets te duwen (paar keer en niet per ongeluk), te spugen en het meest trieste: op een gegeven moment riep een zo'n gast 'laat hem er niet langs'. Heb ik 10 minuten achter een kluitje lopers gereden, gewoon omdat ze dat konden.

Begrijp me niet verkeerd: als ik het had geweten was ik desnoods gaan wachten of het bos in gereden, maar als de weg niet is afgezet en ik gewoon op een fietspad rij, dan sta ik toch redelijk in m'n recht zou je zeggen. En dan duwen, schelden en spugen?? Het moet niet gekker worden...
https://www.derdekerstdagloop.nl/
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 28 dec 2018 09:44

Heeft het zin zoiets bij de organisatie vh evenement of vergunning verstrekkende instantie ervoor te melden?

Plaats reactie