Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 sep 2021 12:14

EmPeHa schreef: 22 sep 2021 12:11
pino schreef: 22 sep 2021 09:58
patrickvb schreef: 22 sep 2021 09:48 Dames, heren, het is boxSter.
:winkthumb:
Tegenwoordig 718 boxster
Blijft een mooie auto,
Het filerijden op de Posbank in dit soort automobielen op een mooie dag heb ik nooit zo begrepen. Potje hardrijden is wel leuk, maar kan nergens.
De Posbank wordt gesloten voor gemotoriseerd verkeer, dus voor de toekomst moeten ze een andere route zoeken.
Relaxed..,
Nu nog sluiten voor racefietsers (want die zijn ook levensgevaarlijk).., En natuurlijk de mountainbikeroutes rondom, want die kruizen nog wel eens een wandelpad of ruiterpad. Mooi groot hek er omheen, wat groot wild (wat je jaarlijks moet afschieten). En we hebben weer een mooi stukje ongerepte natuur erbij ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 sep 2021 12:19

Je vergeet de E-bikes, die (eigen schatting) 90-95% van de bezoekers gebruiken.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 sep 2021 13:20

53x11 schreef: 22 sep 2021 12:02
RKN schreef: 22 sep 2021 11:13 Jep, dat bestaat (zelfs af-fabriek);

https://en.wikipedia.org/wiki/Soundaktor

Voor wat ik weet is dit alleen wel alleen gericht op geluid ín de auto.
Eigenlijk dus minder sneu dan zo'n bypass klep in de uitlaat plaatsen ;)
Nog steeds supertriest toch?
Eens.

Ik kan als autoliefhebber een mooie uitlaatnoot zeker wel waarderen (wat uiteraard iets anders is dan gebrul/geblèr) , maar toevoegingen met als enige doel herrie genereren, nee... :|

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 22 sep 2021 13:36

Vergis je niet dat systeem heeft denk zo'n beetje 50% van de auto's momenteel.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 22 sep 2021 14:42

MarkVeenstra schreef: 22 sep 2021 12:14
EmPeHa schreef: 22 sep 2021 12:11
pino schreef: 22 sep 2021 09:58
Tegenwoordig 718 boxster
Blijft een mooie auto,
Het filerijden op de Posbank in dit soort automobielen op een mooie dag heb ik nooit zo begrepen. Potje hardrijden is wel leuk, maar kan nergens.
De Posbank wordt gesloten voor gemotoriseerd verkeer, dus voor de toekomst moeten ze een andere route zoeken.
Relaxed..,
Nu nog sluiten voor racefietsers (want die zijn ook levensgevaarlijk).., En natuurlijk de mountainbikeroutes rondom, want die kruizen nog wel eens een wandelpad of ruiterpad. Mooi groot hek er omheen, wat groot wild (wat je jaarlijks moet afschieten). En we hebben weer een mooi stukje ongerepte natuur erbij ;-)
Alles wat je aan dieren kunt verzinnen, zit daar al. Dat is ook een reden om het gemotoriseerde verkeer te weren.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 sep 2021 15:01

Zo’n buurman en zo’n verhaal mag je best bij de wijkagent melden. Dat gaat echt ver over de schreef.

(Brandende lucifer in een plas benzine dooft direct. Dat heb ik als dertienjarige al ondervonden bij fikkie stoken. Katoenen doek, in de benzine drenken en dan een vuurtje erbij. Dat fikt. Begin jaren tachtig bij de krakersrellen kon ik ook Molotovcocktails maken. Fikken nog beter)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 sep 2021 15:44

sharkman113 schreef: 22 sep 2021 09:45 Heb niets met Porsches, en helemaal niets met de gemiddelde bezitter van auto's van dat merk. Mooie is dat dat soort auto's (zeker in Nederland) bijzonder rustig gereden worden (itt tot de gemiddelde lease auto die zich helemaal nergens aan houden). Minimaal 90k of heel veel meer kan je moeilijk een poor mans porsche noemen en de boxter en cayman zijn objectief gezien wel de best rijdende modellen van het merk.
Op een woonerf hoor je gewoon stapvoets te rijden maar ik heb zelf ook meerdere vrij snelle en luide auto's (binnen de typegoedkeur) en er zijn steeds meer leken die de snelheid van een auto baseren op het gemaakte geluid (zeker bij Duitse auto's met een sound generator in sport stand lijkt het alsof ze met een veel hoger tempo rijden). Ik houd met zelf doorgaans zeer goed aan de snelheid maar het gebeurd steeds vaker dat bejaarden in anwb outfit naar hun voorhoofd staan te wijzen als ik rustig voorbij rijdt, persoonlijk reageer ik daar totaal niet op maar kan me goed voorstellen dat iemand met een kort lontje hier wel op reageert (met name in Nederland waar iedereen meent politieagent te moeten zijn tot het moment dat het zijn/haar eigen gedrag aangaat).
Het imago wat eromheen hangt is soms wat bedenkelijk maar op papier is zo'n zescilinder met handbak zo ongeveer de laatste echt leuke auto die er nieuw te koop is. En dan blijft het ook nog een beetje heel en is het onderhoud nog enigszins betaalbaar.

ik ben helaas geen 'poor man' die hier eventjes 150k aan kan spenderen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 sep 2021 16:12

Historisch gezien gaan die "poor man" Porsches tweedehands eerst hard onderuit qua prijzen (want niet genoeg "status"), om op den duur als klassieker weer aardig in prijs op te gaan lopen.

Waarde stijgt in de regel niet hard genoeg om op de exploitatiekosten uit te lopen, maar het maakt het als young-/oldtimer wel leuke auto's voor de hobby zonder er belachelijk veel op toe te moeten leggen ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 sep 2021 16:54

JoostG schreef: 22 sep 2021 11:54 Tja, zo'n reactie als die jij kreeg is natuurlijk nooit goed, maar het is maar de vraag of hetgeen jij ervaart als een nette vraag, of door hem zo ervaren is. :winkthumb:
Haha, die reactie zat ik al op te wachten.
Maar ik was echt goed voorbereid in “professionele modus” er heen gestapt.
Wel heel grappig dat ie vanmorgen super rustig weg reed :lol:

@sharkie: je gelooft toch zeker wel dat ik weet hoe een Porsche 6-cyl klinkt enzo? ;-).
Klant van mij heeft een nieuwe Dodge Ram V8 Hemi met zo’n genoemde bypass-klem. Tering, wat een oncomfortabele herrie is dat zeg in de cabine. Snel sluiten die klep (sowiso een onhandige grote bak in NL).
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 sep 2021 18:20

De moeder van een goede vriend van mij is onlangs op haar fiets aangereden in Amsterdam door zo’n belachelijke RamVan. Geen botje meer heel in haar lichaam
:(
Kijk dat je in ruraal gebied rondrijdt met zo’n ding, schaap of pony in de laadbak alla. Maar midden in een stad?!

Maar die Volkswagen (aka porche) is best een leuke reiswagen hoor. En de hybride versie kost tegenwoordig geen drol in de tweedehands markt.
Maarja… een rondje nieuwe banden alleen al kost een fortuin
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 sep 2021 18:47

daniel1975 schreef: 21 sep 2021 23:03 Poor mans Porsche, ....
Als hij hem helemaal zelf heeft moeten betalen is het echt geen "poor man".

Geeft alleszins een pak meer autoplezier dan waar de gemiddelde Nederlander/Belg mee rond rijdt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 sep 2021 19:11

Tweedehands zijn ze niet meer zo duur hoor. Als je tenminste een flinke km stand aandurft ;)
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie