Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 sep 2020 16:26

Omdat ze een podium heeft wil dat nog niet zeggen dat ze aandacht verdient.

*eet nog een lekker stukje droge worst op...*

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 sep 2020 16:49

Grunningse droge worst denk ik :)
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 19 sep 2020 17:54

Yups :-)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 sep 2020 20:24

Haar columns gaan vaak over sport en zijn altijd tenenkrommend slecht. Met argumenten die kant noch wal raken. De vingers kriebelen vaak om een reactie te schrijven.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 19 sep 2020 20:52

Ophef creëren is het doel. Trap er niet in

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 sep 2020 00:18

Het is een column en derhalve een opinie. Wat ze eigenlijk wil uitdragen is dat er een behoorlijke discrepantie is tussen wat als moreel verwerpelijk wordt gezien en wat in essentie daadwerkelijk verwerpelijk is (vanuit haar visie dan)
Daar is in essentie niets verkeerds aan.

De wijze waarop ze dat doet en de voorbeelden die ze daarbij gebruikt raken kant nog wal en plaatsen wat mij betreft haar hele argument In de hoek van zielig gejank. Triest dus.
Do or don’t, there is no try

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 20 sep 2020 09:26

Sulla schreef: 19 sep 2020 09:56 En in dat artikel suggereren dat dumoulin vermoeid is door het eten van vlees is wel heeeeel kort door de bocht.
amclassic-fan schreef: 19 sep 2020 10:02 Zum kotzen, wat een tragisch stuk van iemand die de feiten zo slecht op een rij heeft.
thestudent schreef: 19 sep 2020 10:12 Heel bijzonder dat je dat gewoon af kunt drukken.
Sinds we met Facebook de gewone Nederlander ook een stem (als zijnde voice, niet vote) gegeven hebben, is de belang van de waarheid totaal naar de achtergrond gedreven.


Enzzo schreef: 20 sep 2020 00:18 Het is een column en derhalve een opinie. Wat ze eigenlijk wil uitdragen is dat er een behoorlijke discrepantie is tussen wat als moreel verwerpelijk wordt gezien en wat in essentie daadwerkelijk verwerpelijk is (vanuit haar visie dan)
Daar is in essentie niets verkeerds aan.

De wijze waarop ze dat doet en de voorbeelden die ze daarbij gebruikt raken kant nog wal en plaatsen wat mij betreft haar hele argument In de hoek van zielig gejank. Triest dus.
Het is ook (makkelijk om) naar iemand's mondje schrijven. Alle anti-vlees gekkies smullen er van, de Tom Dumoulin fans zullen er met een andere bril naar kijken. Denk niet dat er heel veel anti-vlees gekkies ook Tom Dumoulin fans zijn.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 sep 2020 13:51

Echt wel

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 sep 2020 14:17

Ik denk echt wel anders over vlees dan vroeger en probeer te minderen. Zo merk ik ook in mijn omgeving dat een vegetarische dag geen uitzondering meer is. Ik zal een veganist dan ook zeker niet wegzetten in een hoek als gekkie.
Maar deze mevrouw vliegt wel erg uit de bocht.

Jcheese
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:44

Jcheese 20 sep 2020 14:44

Het zou me verbazen als Dumoulin echt nog zo veel vlees zou eten en niet met z'n voeding bezig zou zijn. Dat hij zich vroeger met dit soort initiatieven inliet is echter aan hem, en hoewel veel mensen dat verwerpelijk zouden kunnen vinden is hij natuurlijk vrij om hier zijn geld mee te verdienen. Ik vind het dan ook niet zo netjes hem daar zo op aan te vallen.
Probleem met mensen zoals deze schrijfster is vaak dat ze zich moreel boven de anderen plaatsen. In dit geval met de bedoeling mensen die nog wel vlees eten daar heel slecht over willen laten voelen. Dit leidt echter juist tot veel weerstand, zoals al merkbaar in een aantal reacties hierboven. Op die manier gaat zij het doel wat ze hiermee wilt bereiken echter nooit halen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 20 sep 2020 15:10

De voedingsdeskundige van JV bepaalt wat hij eet en wanneer. En daar mag hij niet van afwijken.
Een vette bek halen of even ranzig naar de Chinees zit er voor hem niet in

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 20 sep 2020 19:57

bakboord1 schreef: 20 sep 2020 14:17 Ik denk echt wel anders over vlees dan vroeger en probeer te minderen. Zo merk ik ook in mijn omgeving dat een vegetarische dag geen uitzondering meer is. Ik zal een veganist dan ook zeker niet wegzetten in een hoek als gekkie.
Maar deze mevrouw vliegt wel erg uit de bocht.
Dat we veel te veel (slecht) vlees zijn gaan eten zullen zelfs notoire vleeseters (zoals ik) niet kunnen ontkennen. Dat de bio industrie een grote schaduwkant heeft evenmin. Dat betekent echter niet dat veganisten gelijk hebben (en het gros zijn echt ontzettende gekkies) dat os gewoon weer volkomen doorslaan de andere kant op.

Alleen maar plantaardig is ook geen oplossing, want de meesten hebben gewoon allerlei supplementen nodig. En bij een behoorlijk aantal pakt het helemaal niet zo fantastisch uit als dat er beweerd wordt.

Plaats reactie