In 1996 stierven 70 personen op de fiets in de leeftijdsgroep 70-80 jaar. In 2018 waren dat er 52. Het valt dus wel mee met de extra doden door de e-bike. Dus juist minder doden, wel heel veel meer fietsers, ga ik van uit.
Ik heb dit bij het CBS vandaan.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Maar nu zonder gekheid, dit vind ik een hele terechte opmerking!RVV schreef: ↑30 jun 2020 15:06
Goed punt. Ik snap sowieso niet waarom die dingen 25 soms zelfs 27/28 halen.
Mensen hebben nog nooit zo hard op een normale stadsfiets gereden. Zelfs ervaren wielrenners moeten echt flink doorstampen op een stadsfiets om 25 km/h te halen. Nu zitten mensen massa’s op de electro fiets alsof het de normaalste zaak is om 25 km/h te fietsen terwijl ze voorheen in de praktijk maximaal 17/18 haalde op de ouderwetse stadsfiets. Ze hebben geen benul hoe hard ze door een scherpe bocht kunnen fietsen. De walruslijven zijn niet geschikt om te hangen in de bocht laat staan hoe ze moeten reageren in een nood situatie. Die helmplicht voor die e bike ondingen is eigenlijk wel een goeie zaak.
Ik verbaas me er ook regelmatig over hoe de geëlektrificeerde garde door het verkeer heen zeilt
@jans, volgens mij zoek je niet goed.
Zoek eens op cbs verkeersdoden 2018.
Daar staat een artikel en een grafiek waar jij stijl van achterover zult slaan.
De cijfers zijn niet mals maar staan helaas wel haaks op jouw eigen conclusies.
Zoek eens op cbs verkeersdoden 2018.
Daar staat een artikel en een grafiek waar jij stijl van achterover zult slaan.
De cijfers zijn niet mals maar staan helaas wel haaks op jouw eigen conclusies.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2019/16 ... en-in-2018
Bizar, blijkbaar is het zo druk in de randstad dat het er gewoon het veiligst is.
@sulla Je hebt wel een punt voor onder de 12jaar.
Verder, ik zeg het nog maar eens een keer. Ik pleit al tijden dat de fietser in de bebouwdekom altijd voorrang zou moeten hebben.
Is het voor iedereen altijd duidelijk, het is nu een wildgroei van regels.
Bizar, blijkbaar is het zo druk in de randstad dat het er gewoon het veiligst is.
@sulla Je hebt wel een punt voor onder de 12jaar.
Verder, ik zeg het nog maar eens een keer. Ik pleit al tijden dat de fietser in de bebouwdekom altijd voorrang zou moeten hebben.
Is het voor iedereen altijd duidelijk, het is nu een wildgroei van regels.
Het verbaasde mij ook. Ik zal straks kijken of ik het nog een keer kan vinden.
Edit: https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... e?dl=28930
Ik kan er niets anders van maken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Niet zo happen Jans. Het is maar een grapje
Maar mijn ouders hebben dus ook e-bikes, en die gaan af fabriek 25 km/u (of 26-27). Voor hun plezier maakt het toch helemaal niet uit als ze maar 18 km/u zouden gaan.
Voor woon-werk is het anders.
Die mogen helemaal geen e-bike
Het begint met een platform kweken, wie kent er iemand bij de telegraaf? Die kijken niet op een proefballonnetje meer of minder.
Dat is het probleem inderdaad, dat ze af fabriek 25 gaan. Als ze af fabriek 18 zouden gaan, en dat zou standaard en normaal zijn. Zouden er vast wel een paar mensen vragen of tie harder kan, dat vind ik niet zo'n probleem als dat maar bewust is. Maar nu hij kan 25, dus wordt er 25 mee gereden.RVV schreef: ↑30 jun 2020 15:06
Goed punt. Ik snap sowieso niet waarom die dingen 25 soms zelfs 27/28 halen.
Mensen hebben nog nooit zo hard op een normale stadsfiets gereden. Zelfs ervaren wielrenners moeten echt flink doorstampen op een stadsfiets om 25 km/h te halen. Nu zitten mensen massa’s op de electro fiets alsof het de normaalste zaak is om 25 km/h te fietsen terwijl ze voorheen in de praktijk maximaal 17/18 haalde op de ouderwetse stadsfiets. Ze hebben geen benul hoe hard ze door een scherpe bocht kunnen fietsen. De walruslijven zijn niet geschikt om te hangen in de bocht laat staan hoe ze moeten reageren in een nood situatie. Die helmplicht voor die e bike ondingen is eigenlijk wel een goeie zaak.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
1996 springt er wel heel negatief uit. Dat lijkt me geen goed ijkpunt. Vanaf 2000 is de trend dat het aantal licht toeneemt. Maar dat zegt niet alles. Misschien is het aantal uren op de fiets wel veel meer toegenomen. Dat staat er niet bij.Jans schreef: ↑30 jun 2020 16:21Het verbaasde mij ook. Ik zal straks kijken of ik het nog een keer kan vinden.
Edit: https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... e?dl=28930
Ik kan er niets anders van maken. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
https://www.trouw.nl/sport/een-nieuwe-t ... ~bb554d08/
Gekkenwerk. Iedereen wil maar 400km achter elkaar fietsen, terwijl dat heel erg onverstandig is.
Gekkenwerk. Iedereen wil maar 400km achter elkaar fietsen, terwijl dat heel erg onverstandig is.
Waarom heel erg onverstandig? Ik heb 4 ritten van tussen de 300 en 325 km gemaakt en 1 rit van 500km. Behalve dat het een hele lange zit is, vond ik het toch niet heel moeilijk ofzo. Die 500 km was mentaal na 400km zwaar omdat het toen weer donker werd en de bidons nergens konden worden bijgevuld. Maar echt moeilijk was het zeker niet. Volgende dag ook weer gewoon wezen fietsen. Een wedstrijd marathon vond ik fysiek veel en veel zwaarder. Terwijl ik daarmee maar 3,30 uur onderweg weg ipv 18 uur op de racer. Uiteraard moet je wel een goede basis hebben. Vanuit niks 400 km is idd niet bepaald slim.
Overigens heb ik het wel een beetje gezien met die lange afstanden. Want eigenlijk is het gewoon autisten gedrag.
Overigens heb ik het wel een beetje gezien met die lange afstanden. Want eigenlijk is het gewoon autisten gedrag.
Ik had anders eigenlijk wel de indruk dat jij wat autistische neigingetjes hadRVV schreef: ↑30 jun 2020 18:39 Waarom heel erg onverstandig? Ik heb 4 ritten van tussen de 300 en 325 km gemaakt en 1 rit van 500km. Behalve dat het een hele lange zit is, vond ik het toch niet heel moeilijk ofzo. Die 500 km was mentaal na 400km zwaar omdat het toen weer donker werd en de bidons nergens konden worden bijgevuld. Maar echt moeilijk was het zeker niet. Volgende dag ook weer gewoon wezen fietsen. Een wedstrijd marathon vond ik fysiek veel en veel zwaarder. Terwijl ik daarmee maar 3,30 uur onderweg weg ipv 18 uur op de racer. Uiteraard moet je wel een goede basis hebben. Vanuit niks 400 km is idd niet bepaald slim.
Overigens heb ik het wel een beetje gezien met die lange afstanden. Want eigenlijk is het gewoon autisten gedrag.
Maar ff serieus......wellicht moet jij jezelf met dit soort dingen niet als referentie kader gebruiken.