Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 23 sep 2020 22:30

Nog een linkje naar een verhaal van de bio-industrie. Wellicht biedt het enige stof tot nadenken en bezinning. https://decorrespondent.nl/6200/hierdoo ... 0-cf5e1ea5
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 23 sep 2020 22:59

Ik ben een grote fan van "de Correspondent" vooral omdat de oprichter (ex hoofdredacteur van nrs-next) zich richt op gedegen journalistiek en niet op de sound (tekst) bites die de reguliere media ons voedt.
Maar dit opiniestuk vind ik toch wel heel zwart-wit hoor!!

Fijn dat hij dit vindt maar ik denk er toch iets genuanceerder over
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 24 sep 2020 11:43

Inderdaad stof tot nadenken, dat de media geen nieuws of waarheid meer hoeft te vertellen, soms word er nieuws en opinie gemaakt. Dit is perfecte voorbeeld van het uiten van mening en niet (of slechts gedeeltelijk) gebaseerd op feiten (zo is hormoon verboden, en word altijd gecontroleerd). En wanneer er feiten genoemd worden, graag bronvermelding. En vervolgens kijken wie die bron is en in opdracht van wie dat onderzoek gedaan is.

Paar andere voorbeelden de onlangs in de media zijn geweest: 15500 liter water nodig per kilo rundvlees. Hoe is deze berekening tot stand gekomen? Hierin word bijvoorbeeld regenwater meegenomen die op het weiland valt waar koeien grazen, echter word niet meegenomen hoeveel van deze regen word omgezet in gras en wat in het grondwater komt.

CO2/stikstof/enz.... uitstoot agrarische sector. Word naar netto uitstoot gekeken, word er opnemend vermogen van percelen weiland en akkerbouw? Want die rechten heeft de agro sector niet gekregen, die zijn namelijk 0a gebruikt voor aanleg Lelystad airport.

Mijn moraal van dit verhaal is....dat we ook echt kritisch moeten blijven nadenken, zelf nadenken, niet zomaar alles op sociaalmedia geloven, doordenken dat achter veel artikelen een economisch belang zit.

Iedereen is vrij om een mening te hebben natuurlijk, maar ik hoor over onze sector (ben boerenzoon) zoveel meningen die als waarheid worden aangenomen, dat is niet echt leuk. Ik ben niet voor of tegen vlees eten, hoop wel dat de keuze is gemaakt op basis van waarheden.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 sep 2020 12:38

In zijn algemeenheid en niet specifiek naar iemand hierboven:
Als je een mening hebt, onderbouw die dan met argumenten en illustreer ze aan de hand van feiten.

Op sociale media kom je maar al te vaak een stoere mening tegen en als je dan vraagt hoe en wat, krijg je als antwoord 'doe je eigen onderzoek'. Onze eigen Geert W. uit V. kan er ook wat van. "Ik heb dat nu al zo vaak uitgelegd..."

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 sep 2020 12:46

Wat Geert doet is ook vooral het gevoel wat mensen hebben uitspreken zonder onderbouwing. Beetje populistisch dingen roepen wat op social media inderdaad maar al te vaak gebeurt.

Ik blijf het van Geert jammer vinden dat hij altijd even iets extreems moet roepen, vaak is de kern best goed.

Ik moet er vaak enorm om lachen (vd week weer met die kamelen op het strand) maar hierdoor wordt ie toch door een groot deel (net) niet serieus genomen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 sep 2020 13:43

Aspide83 schreef: 24 sep 2020 11:43
Mijn moraal van dit verhaal is....dat we ook echt kritisch moeten blijven nadenken, zelf nadenken, niet zomaar alles op sociaalmedia geloven, doordenken dat achter veel artikelen een economisch belang zit.

Daar mag je misschien wel van maken 'dat achter ieder artikel een (economisch) belang zit.'

In dat kader las ik recent ook een grappig artikel dat de volgende strekking/conclusie had: hoe meer info je tot je neemt, hoe minder uitgesproken je mening is.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 sep 2020 17:13

wasbeer2006 schreef: 24 sep 2020 12:46 CUT
Ik blijf het van Geert jammer vinden dat hij altijd even iets extreems moet roepen, vaak is de kern best goed.

Ik moet er vaak enorm om lachen (vd week weer met die kamelen op het strand) maar hierdoor wordt ie toch door een groot deel (net) niet serieus genomen.
Dit klinkt alsof je hiermee uit de kast komt als aanhanger van Geert......
Overigens zou ik er ook best wel eens om kunnen lachen als het allemaal niet zo ontzettend verbeten werd uitgesproken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 24 sep 2020 21:22

Altijd beter dan Thierry B.
Die houdt een verhaal in de Kamer waar zijn wijsheid en eruditie uit moet blijken. Haalt de Franse koning Louis de veertiende erbij en wordt ter plekke recht gezet door Mark R. "U bedoelt Louis de zestiende"

Geweldig.
Vast te zien op het FvD Journaal

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 24 sep 2020 22:08

Enzzo schreef: 23 sep 2020 20:18 Hier trouwens een interessant docu over voedselproductie, vleesproductie en energie van Martijn Poels (geen familie van denk ik ;) )
Veel nuance en een wat bredere kijk op zaken.

https://www.youtube.com/watch?v=TTNOnXH ... e=youtu.be
Je moet er even de tijd voor nemen maar dan zie je ook wat.
Het laat inderdaad een ander licht schijnen op hoe onze mondiale wereld werkt en welke duistere plannen mensen in hogere kringen bekokstoven. Wordt je niet heel vrolijk van want aan de horizon zijn de tekenen zichtbaar.
Aan de andere kant laat de docu ook zien dat er perspectief is aan de horizon, dat we de transitie door kunnen komen en er op het vlak van welzijn sterk op vooruit kunnen gaan.
De docu laat ook zien wat mij ook opvalt, de vernieuwing komt van buiten, veranderingen worden ingezet door nieuwkomers die hun gezonde verstand gebruiken en tegen de stroom in gaan.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 sep 2020 23:31

Ik dacht weer een nieuw filmpje van de wielrenhaters in Nederland😎
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 25 sep 2020 11:59

Is het geen tijd voor een "voedings" topic?

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 25 sep 2020 20:46

Nee_Nee schreef: 24 sep 2020 21:22 Altijd beter dan Thierry B.
Die houdt een verhaal in de Kamer waar zijn wijsheid en eruditie uit moet blijken. Haalt de Franse koning Louis de veertiende erbij en wordt ter plekke recht gezet door Mark R. "U bedoelt Louis de zestiende"

Geweldig.
Vast te zien op het FvD Journaal
Het was overigens wel het financiële puinhoop die XIV achterliet die een voedingsbodem vormde voor de latere revolutie tegen XVI

Plaats reactie