Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 09 jul 2018 16:37

Gelderlander is wel een wielren haatzaai tokkie krantje (wat dat betreft). Komt denk ik omdat in Arnhem en Nijmegen (mijn homeground) er veel voedingsbodem is voor dit gedachtegoed.
Afbeelding

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 09 jul 2018 17:25

Infinito GB schreef: 09 jul 2018 16:30 In dit geval moet ik de polizei wel gelijk geven. Zelf een fout maken en dan vervolgens afgeven op een ander is wel een beetje simpel.
Ze hebben de mensen van de organisatie zelfs nog aangesproken, die vervolgens toch gewoon doorgingen met route uitzetten. Ook een beetje simpel.
De Duitse politie heeft blijkbaar geen last van administratiedruk, als ze tijd hebben om zich met dit soort kleinburgerlijke problemen bezig te houden.

Als ze nou boos zouden zijn dat de bordjes achteraf niet door de organisatie zelf weggehaald worden zou ik het wel snappen, maar wie wordt er minder van als die bordjes daar een dag hangen?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 09 jul 2018 17:41

helemaal niemand, de Polizei was blijkbaar op de pik getrapt. Wij sullen die Hollaender wel krijgen!
Afbeelding

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 09 jul 2018 17:52

Organisatie had zijn zaakjes gewoon goed moeten regelen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 09 jul 2018 18:26

Tsja, de Polizei weet duidelijk maar al te goed hoe groepen wielrenners zich gedragen.
Volgens de Kleefse politie kruiste het parcours een paar drukke wegen in het Kleefse. ,,En je weet hoe wielrenners zijn als ze in een groep rijden: die stoppen dan echt niet voor auto's.
Groot gelijk
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 09 jul 2018 20:36

Dus halen we de pijlen maar weg en komen diezelfde aantallen wielrenners nog steeds (nietsvermoedend) aan maar zijn er een aantal het spoor bijster. Hoe helpt dat de verkeersveiligheid ten goede. Ik vind het maar een vreemde actie. Hele zwakke beurt van die organisatie natuurlijk, maar die Duitse polizisten snap ik ook niet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marcuse
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 13 aug 2006 18:16

Gebruikersavatar marcuse 09 jul 2018 23:33

Het gaat met zo'n vergunning echt niet alleen om de veiligheid van het oversteken van een paar wegen. Er wordt ook gekeken of de route niet een probleem veroorzaakt met eventuele andere evenementen en naar de locatie van de fourage posten. Ook mogen, volgens hetzelfde persbericht, pijlen niet aan verkeersborden worden vastgemaakt. Dus geen vergunning, misschien foutief vastgemaakt bordjes en gewoon doorgaan met uitpijlen na een waarschuwing heeft de politie doen ingrijpen. Heel begrijpelijk. Die agenten snap ik wel. Voor de ontstane chaos is echt alleen de organisatie verantwoordelijk.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 10 jul 2018 12:14

In Duitsland zijn ze sowieso heel erg op het naleven van de regeltjes.. een gedoogbeleid kennen ze daar ook niet

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 10 jul 2018 13:12

Duitse politie is hier nietste verwijten. De organisatie van deze tocht komt op mij net zo snugger over als de gemiddelde reaguurder onder dat artikel.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 11 jul 2018 08:33

https://www.1limburg.nl/automobilist-86 ... xt=default

Heel erg tragisch....

Ik kom er regelmatig en is ook een extreem rot punt. Afdaling waar je met gemak 50-60 rijdt en dan uit het niets een verstopt zijstraatje. Als je daar met de auto uitkomt is het enige dat je kunt stapvoets naar voren rijden zodat je iets kunt zien...

Denk dat veel locals die dit lezen op een andere manier naar onderen rijden.........

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 jul 2018 19:18

https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... o-de-jonge

In het NPO Radio 1 programma "Dit is de Dag" ging (fervent toerfietser) Tijs van den Brink een stuk fietsen met minister Hugo de Jong. De minister fietst blijkbaar eenmaal per week "als het mooi weer is" 40 ä 50 kilometer en reed op een matzwarte Cannondale racefiets. Bij het eerste de beste stoplicht wou vd Brink remmen maar De Jong riep "duik maar even achter mij aan" wat aan Tijs de uitspraak ontlokte: "dit is echt vreselijk illegaal". Nadat ze nog even een tegemoetkomende scooter ontweken naderden zij even later een volgend stoplicht. Tijs: "oh, we gaan gewoon weer door rood...doe normaal!. Dit mag echt niet" waarop de minister reageerde met "je kan niet telkens remmen, haha".

Toute nation a le gouvernement qu'elle mérite.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

deoudegek
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 12 jun 2013 12:35

deoudegek 12 jul 2018 19:24

Ik moest er wel om lachen. Keurige cda vice premier laat effe zien hoe het moet 🤣🤣
En het moraalriddertje rijdt er stiekem genietend achteraan 🤣🤣

Plaats reactie