Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jan 2021 11:43

DDX schreef: 13 jan 2021 11:06
Maar idd ook veel wandelaars die lekker met z'n 4en naast elkaar blijven fietsen en bel lekker negeren
Dat is het hele probleem denk ik...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bever
Forum-lid
Berichten: 2120
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 14 jan 2021 21:46

JoostG schreef: 13 jan 2021 09:54 I
De fietspaden zijn ook steeds voller, en dan met name met wandelaars. Velen houden niet actief rekening met fietsers (je lijkt ze altijd te verrassen want weinigen kijken en anticiperen, bijzonder blijf ik ouders met jonge kinderen vinden die hun kroost heerlijk hun gang laten gaan terwijl ze zelf social media bijwerken),
Dit valt me ook op, wandelaars kijken niet voordat ze oversteken (al dan niet turend op hun telefoon). In mijn beleving is dat erger geworden de laatste jaren, of is het gewoon drukker geworden ? Ik zit de laatste tijd wel een stuk voorzichtiger op de fiets in ieder geval

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 14 jan 2021 22:06

Het is drukker geworden. Zondermeer! Op heel veel en steeds meer plekken is het gewoon niet leuk meer om nog te fietsen.

Hardlopen geef zelfs ik soms de voorkeur. Terwijl ik er toch een bloedje hekel aan heb...

Maar ja. We mogen niet zeggen dat het zo langzamerhand vol is in ons mooie maar te kleine landje.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Neruub
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 03 jun 2020 20:24

Neruub 15 jan 2021 20:08

DDX schreef: 13 jan 2021 11:06 Honden is mijn grootste irritatie.
Soort van angst ook al bijten ze gelukkig niet heel vaak, maar grotere honden die opeens achter je aanrennen fiets je er ook niet zo even uit en als ze gaan springen is ook niet heel prettig.
Ik irriteerde mij er eerst ook erg aan, fiets veel op het strand en dus veel in de buurt van honden. Wat meestal al werkt is de hond in zijn ogen aankijken, mocht dit niet werken dan minder ik vaart of stop ik, is de lol er voor dat beest ook gelijk van af. Meestal volgt er ook wel een excuses, met daarop het antwoord ‘ik heb geen haast, het strand is van iedereen’, die insteek scheelt mij al veel frustratie.

Behalve dan met een redelijk windje mee, dan heb ik wel het vertrouwen dat ik sneller ben.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 15 jan 2021 21:08

Neruub schreef: 15 jan 2021 20:08
DDX schreef: 13 jan 2021 11:06 Honden is mijn grootste irritatie.
Soort van angst ook al bijten ze gelukkig niet heel vaak, maar grotere honden die opeens achter je aanrennen fiets je er ook niet zo even uit en als ze gaan springen is ook niet heel prettig.
Ik irriteerde mij er eerst ook erg aan, fiets veel op het strand en dus veel in de buurt van honden. Wat meestal al werkt is de hond in zijn ogen aankijken, mocht dit niet werken dan minder ik vaart of stop ik, is de lol er voor dat beest ook gelijk van af. Meestal volgt er ook wel een excuses, met daarop het antwoord ‘ik heb geen haast, het strand is van iedereen’, die insteek scheelt mij al veel frustratie.

Behalve dan met een redelijk windje mee, dan heb ik wel het vertrouwen dat ik sneller ben.
Op het strand heb ik ook de meeste last van honden. Regelmatig in de ankers en de fiets tussen mij en de hond houden. Het hoort er een beetje bij en weegt niet op tegen de lol die ik heb.

Overigens hapte er afgelopen donderdag een hond in mijn hand tijdens een ritje op Gooisch gravel. Hij beet gelukkig niet door en leren handschoenen voorkwamen erger. Baasje schrok er gelukkig ook van en bood veelvuldig excuses aan. Hopen dat ik er weer een tijd van gevrijwaard ben...
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jan 2021 23:27

Vorig jaar stopte ik netjes toen een hond op mij af kwam rennen, voor ik het door had 2 beten in beide onderbenen.
Gelukkig niet te diep maar deed toch ff pijn.
En thuis zag ik in 1 been ook paar kleine wondjes zitten.

Gelukkig gaat het meestal wel goed.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 16 jan 2021 14:41

Afbeelding
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 jan 2021 15:26

Sinds wij zelf een hond hebben, heb ik nooit meer trammelant met honden onderweg. Van de meeste honden is het gedrag nl. goed te lezen, maar het vraagt een beetje inzicht. Afremmen en vriendelijk of vermanend toespreken is altijd een goeie optie.
Het leukste is en blijft een klein k-hondje dat in volle vaart achter je aanrent en niet dichterbij komt. De baas blijft roepend en tierend in de verte achter.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7955
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 jan 2021 15:34

Wat meestal al werkt is de hond in zijn ogen aankijken

Dat moet je juist niet doen! In hondentaal heet dat fixeren (op een prooi of vijand)
Juist de andere kant opkijken en volledig negeren werkt het beste.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 jan 2021 15:47

Lastige is dat als je blijft trappen je voeten er leuk uitzien voor honden.
Meestal dus verstandiger om benen stil te houden.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 jan 2021 17:21

Het is een estimated guess. Komtie dichterbij, dan houd je de benen stil. Loop je uit en kun je nog versnellen? Haal dan alles uit wat er in zit.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12627
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 17 jan 2021 08:10

Toch is er ondanks de drukte in zuid Holland echt wel goed te fietsen, zondag vanaf 10u met 20graden is het druk, maarja dan mijd ik sommige stukken.

Op bv zaterdag is het hier toch nooit extreem druk

Plaats reactie