Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 sep 2021 22:21

daniel1975 schreef: 21 sep 2021 20:25 Ach, ik vroeg hier zondag echt heel rustig en netjes aan iemand op het woonerf of hij misschien in zijn nieuwe Boxter wat rustiger weg kon rijden ivm spelende kinderen en zijn eerste reactie was heel agressief op 1m afstand in mijn gezicht bulderen of ik hem even de les kwam lezen en dat hij van mij niks aan zou nemen. Hoe rustiger ik bleef, hoe bozer hij werd en ik zat eigenlijk te wachten op de vuistslag.
Toen ik rustig bleef en mij niet liet intimideren en de vraag nog 1x vriendelijk herhaalde liep hij scheldend weg. Dat had ook zomaar fout af kunnen lopen.
Oftewel, je hebt zo’n mafkees op je pad voor je het weet, ongeacht zijn hobby.
Wel weer een mooie auto een Porsche Boxster ;-)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 sep 2021 23:03

Poor mans Porsche, uitstekend geschikt voor bullebakken met een midlifecrisis ;-)

Kan mij nog steeds verbazen hoe 1 nette vraag het effect had van een lucifer in een plas benzine.
Less is bore

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 sep 2021 07:57

daniel1975 schreef: 21 sep 2021 23:03 Poor mans Porsche, uitstekend geschikt voor bullebakken met een midlifecrisis ;-)

Kan mij nog steeds verbazen hoe 1 nette vraag het effect had van een lucifer in een plas benzine.
Je komt aan zijn essentiele zijn. De persoon die hij wenst/denkt te zijn. De onaantastbare in zijn heilige koe.
Niet zijken maar reiden !

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 22 sep 2021 09:45

Heb niets met Porsches, en helemaal niets met de gemiddelde bezitter van auto's van dat merk. Mooie is dat dat soort auto's (zeker in Nederland) bijzonder rustig gereden worden (itt tot de gemiddelde lease auto die zich helemaal nergens aan houden). Minimaal 90k of heel veel meer kan je moeilijk een poor mans porsche noemen en de boxter en cayman zijn objectief gezien wel de best rijdende modellen van het merk.
Op een woonerf hoor je gewoon stapvoets te rijden maar ik heb zelf ook meerdere vrij snelle en luide auto's (binnen de typegoedkeur) en er zijn steeds meer leken die de snelheid van een auto baseren op het gemaakte geluid (zeker bij Duitse auto's met een sound generator in sport stand lijkt het alsof ze met een veel hoger tempo rijden). Ik houd met zelf doorgaans zeer goed aan de snelheid maar het gebeurd steeds vaker dat bejaarden in anwb outfit naar hun voorhoofd staan te wijzen als ik rustig voorbij rijdt, persoonlijk reageer ik daar totaal niet op maar kan me goed voorstellen dat iemand met een kort lontje hier wel op reageert (met name in Nederland waar iedereen meent politieagent te moeten zijn tot het moment dat het zijn/haar eigen gedrag aangaat).

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 22 sep 2021 09:48

Dames, heren, het is boxSter.
:winkthumb:

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 sep 2021 09:58

patrickvb schreef: 22 sep 2021 09:48 Dames, heren, het is boxSter.
:winkthumb:
Tegenwoordig 718 boxster
Blijft een mooie auto,
Het filerijden op de Posbank in dit soort automobielen op een mooie dag heb ik nooit zo begrepen. Potje hardrijden is wel leuk, maar kan nergens.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 sep 2021 10:06

Met leuk sturende auto's is het een beetje hetzelfde als met de racefiets;
Wil je een beetje lol ermee hebben, dan kun je beter de plekken opzoeken waar je niet in het drukke verkeer zit.
Hier in het verre oosten zijn die plekken er gelukkig nog wel ;)
Dat paraderijden (al dan niet in clubverband) door toeristisch gebied heb ik ook nooit begrepen...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 sep 2021 11:04

sharkman113 schreef: 22 sep 2021 09:45 Heb niets met Porsches, en helemaal niets met de gemiddelde bezitter van auto's van dat merk. Mooie is dat dat soort auto's (zeker in Nederland) bijzonder rustig gereden worden (itt tot de gemiddelde lease auto die zich helemaal nergens aan houden). Minimaal 90k of heel veel meer kan je moeilijk een poor mans porsche noemen en de boxter en cayman zijn objectief gezien wel de best rijdende modellen van het merk.
Op een woonerf hoor je gewoon stapvoets te rijden maar ik heb zelf ook meerdere vrij snelle en luide auto's (binnen de typegoedkeur) en er zijn steeds meer leken die de snelheid van een auto baseren op het gemaakte geluid (zeker bij Duitse auto's met een sound generator in sport stand lijkt het alsof ze met een veel hoger tempo rijden). Ik houd met zelf doorgaans zeer goed aan de snelheid maar het gebeurd steeds vaker dat bejaarden in anwb outfit naar hun voorhoofd staan te wijzen als ik rustig voorbij rijdt, persoonlijk reageer ik daar totaal niet op maar kan me goed voorstellen dat iemand met een kort lontje hier wel op reageert (met name in Nederland waar iedereen meent politieagent te moeten zijn tot het moment dat het zijn/haar eigen gedrag aangaat).
Een "sound generator", is dat een truukje om je auto te laten klinken alsof er een hele stoere motor in zit? Een soort automobilistenversie van de speelkaart tussen de spaken van je kinderfietsje vroeger? Dan zou ik ook naar mijn voorhoofd wijzen geloof ik (alhoewel keihard uitlachen ook tot de mogelijkheden behoort)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 22 sep 2021 11:13

Jep, dat bestaat (zelfs af-fabriek);

https://en.wikipedia.org/wiki/Soundaktor

Voor wat ik weet is dit alleen wel alleen gericht op geluid ín de auto.
Eigenlijk dus minder sneu dan zo'n bypass klep in de uitlaat plaatsen ;)

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 sep 2021 11:54

daniel1975 schreef: 21 sep 2021 23:03

Kan mij nog steeds verbazen hoe 1 nette vraag het effect had van een lucifer in een plas benzine.
Tja, zo'n reactie als die jij kreeg is natuurlijk nooit goed, maar het is maar de vraag of hetgeen jij ervaart als een nette vraag, of door hem zo ervaren is. :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 22 sep 2021 12:02

RKN schreef: 22 sep 2021 11:13 Jep, dat bestaat (zelfs af-fabriek);

https://en.wikipedia.org/wiki/Soundaktor

Voor wat ik weet is dit alleen wel alleen gericht op geluid ín de auto.
Eigenlijk dus minder sneu dan zo'n bypass klep in de uitlaat plaatsen ;)
Nog steeds supertriest toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 22 sep 2021 12:11

pino schreef: 22 sep 2021 09:58
patrickvb schreef: 22 sep 2021 09:48 Dames, heren, het is boxSter.
:winkthumb:
Tegenwoordig 718 boxster
Blijft een mooie auto,
Het filerijden op de Posbank in dit soort automobielen op een mooie dag heb ik nooit zo begrepen. Potje hardrijden is wel leuk, maar kan nergens.
De Posbank wordt gesloten voor gemotoriseerd verkeer, dus voor de toekomst moeten ze een andere route zoeken.

Plaats reactie