Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 28 jun 2019 23:10

Wilde gister een jonge meid op haar paard passeren, rijd er net een vrachtwagen langs.
Dat paard werd onrustig,ging net goed maar je knijpt hem wel even
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 29 jun 2019 00:12

Als ik een paard moet passeren doe ik het altijd zeer voorzichtig. Maar meestal is dit niet nodig want die paarden (op de weg bereden) zijn wel gewoon aan het verkeer.

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 29 jun 2019 06:53

Karl66 schreef: 27 jun 2019 21:13 Het mooiste is altijd als je na drie keer bellen nog geen reactie hebt en dus maar "pardon" roept, dat mensen dan kwaad reageren met de vraag of je geen bel hebt :lol:
Ja, de bel vs pardon blijft wel een interessante, de ervaring die je deelt heb ik ook.

Ik fietste laatst achter een stel na een aardige inspanning dus bleef er gewoon even achter hangen tot een stoplicht, om daar er dan voorbij te kunnen na de kruising. De man merkte me na even op en vroeg meteen geïrriteerd "of ik geen bel had ofzo". De reactie, "jawel maar ik hoef er niet langs" snapte hij niet leek het.

Het liefst zeg ik rustig pardon want haast heb ik eigenlijk nooit en vind het wel persoonlijk. Wel merk ik dat mensen er soms van schrikken en/of de bekende over-de-schouder-kijk zwaai over de weg maken om te zien waar de "pardon" vandaan komt.

Over het algemeen lijkt er op de bel sneller gereageerd te worden al vind ik het maar gehaast overkomen en zie je mensen soms wel wat geïrriteerd zijn.

Gebruikersavatar
Teleflubbie
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 aug 2018 08:25

Gebruikersavatar Teleflubbie 29 jun 2019 11:06

Het type bel maakt m.i. ook een groot verschil. Heb zelf een hele beschaafde enkele "pling", wat tot nu toe nog nooit tot geirriteerde reacties heeft geleid.
Maar kan me goed voorstellen dat een fellere "ring ring ring" wat andere reacties oproept.
Daarnaast bedankt ik in het voorbijgaan altijd even met een "Merci".

Pilostilo
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2015 09:47

Pilostilo 29 jun 2019 11:44

Ik heb kortstondig een bel gehad, maar zonder positieve ervaringen. Wat voor mij wel werkt en wat ik iedereen aan zou raden is een vriendelijk goedemorgen, goedemiddag danwel goedenavond in plaats van een pardon of sorry. Met een steeds minder sociale gemeenschap is iedereen blij als iemand goedemorgen zegt en het is een positievere aanpak

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 29 jun 2019 12:09

Ik laat me eerst uitlopen, horen ze de ratel van mijn wiel niet dan zeg ik pardon en bedank ik tijdens het voorbijsteken.

Nog nooit een negatieve reactie gehad.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 jun 2019 12:12

ottorongo schreef: 29 jun 2019 00:12 Als ik een paard moet passeren doe ik het altijd zeer voorzichtig. Maar meestal is dit niet nodig want die paarden (op de weg bereden) zijn wel gewoon aan het verkeer.
Was dat maar waar...

De meeste ruiters denken dat je een paard verkeersmak maakt door het maar gewoon mee de weg op te nemen. Daarnaast rijden er zoveel slechte ruiters rond, die minstens de helft van de signalen van hun paard missen en die gaan ook gewoon de weg op. Ze gaan gewoon de weg op met het idee "Een paard is nou eenmaal een vluchtdier en daar moet de rest van het verkeer maar rekening mee houden..."
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 29 jun 2019 14:01

En de beldiscussie VS pardon, en paarden.... Was ook allemaal in de media? :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 jun 2019 14:07

Ooh, wielrenners zijn een terugkerend onderwerp in de paardenmedia :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 29 jun 2019 15:35

Teleflubbie schreef: 29 jun 2019 11:06 Het type bel maakt m.i. ook een groot verschil. Heb zelf een hele beschaafde enkele "pling",
Komtie:
“Ik had al lang gehoord hoor, je hoeft niet te bellen.”
“Je dacht toch niet dat ik voor je an de ging?”
“Je denkt toch niet dat ik doof ben”

M.a.w. je doet het ‘nooit’ goed

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 01 jul 2019 22:55

ik woon vlakbij een manege, naast de vele bergen paardenstront, zijn het bijna allemaal jonge grietjes die net zo paardrijden alsdat ze fietsen.


naast elkaar ouwehoerend zonder oog voor overig verkeer.

je gaat mij niet vertellen dat die een paard de 'baas' zijn als het erop aankomt.
ze lopen echt overal met die beesten
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 03 jul 2019 08:45

RVV schreef: 26 jun 2019 22:56 Doe gewoon niet onbeschoft naar anderen zeker niet naar ouderen of ouders met/en kinderen.
Onbeschoft doe je gewoon nooit, punt. Wat ik wel irritant vind zijn de opmerkingen in de trant van "die wielrenners denken dat het fietspad van hun is" komende van mensen die zelf zo breeduit fietsen dat juist zijn degene zijn die het fietspad opeisen :roll: Over het algemeen is een klein ringetje met de bel, eventueel een 'pardon' en een vleugje geduld voldoende om er langs te kunnen, maar bij dat soort reacties wordt ik wel erg geïrriteerd en moet ik me inhouden om niet even verbaal los te gaan. Maar ja als je dat doet dan ben ik de aso terwijl zij het initiële probleem zijn dus doe maar niet.

Plaats reactie