Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3078
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 24 jun 2019 14:40

:? @senior: Ik wil eigenlijk alleen aangeven dat we ons ervan bewust moeten zijn dat we deel uitmaken van een uiterst herkenbare groep. En dat een gedeelte van die groep zich in groepsverband denkt van alles te kunnen veroorloven.

Ik verbaas me trouwens wel over het gedrag dat RVV zo vaak tegenkomt. Ik fiets dan wel niet zo veel als hij, maar probeer toch m'n 250 á 300 km per week te halen en heb eigenlijk nooit problemen onderweg met andere verkeersdeelnemers. Fiets wel voorzichtig en houd me zonder uitzondering aan alle verkeersregels juist omdat ik me ervan bewust ben dat ik deel uitmaak van de groep racefietsers.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 24 jun 2019 14:42

mackersv2.0 schreef: 24 jun 2019 13:11 Er zijn geen automobilisten die in groepsverband lak hebben aan alle regels. Daarvoor moet je toch echt bij de (race) fietsers zijn.
Straatracers?
Trouwstoeten van "migratieachtergrondiers"

Maar ja, dat toont meteen ook wel weer aan waar de irritatie met groepen wielrenners vandaan komt

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 24 jun 2019 14:49

mackersv2.0 schreef: 24 jun 2019 14:40 Ik verbaas me trouwens wel over het gedrag dat RVV zo vaak tegenkomt. Ik fiets dan wel niet zo veel als hij, maar probeer toch m'n 250 á 300 km per week te halen en heb eigenlijk nooit problemen onderweg met andere verkeersdeelnemers. Fiets wel voorzichtig en houd me zonder uitzondering aan alle verkeersregels juist omdat ik me ervan bewust ben dat ik deel uitmaken van de groep racefietsers.
Nou als ik alle gelijksoortige ervaringen als die van RVV op dit forum zou delen dan kan ik pagina na pagina vullen hoor.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 24 jun 2019 15:06

Het grootste verschil is niet dat wielrenners in groepsverband de regels regelmatig aan hun laars lappen. Volgens mij is een nog groter verschil dat ze het bewust doen en niet per ongeluk.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 jun 2019 15:26

.
Laatst gewijzigd door senior op 24 jun 2019 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 jun 2019 15:29

Klein_Verzet schreef: 24 jun 2019 14:49
mackersv2.0 schreef: 24 jun 2019 14:40 Ik verbaas me trouwens wel over het gedrag dat RVV zo vaak tegenkomt. Ik fiets dan wel niet zo veel als hij, maar probeer toch m'n 250 á 300 km per week te halen en heb eigenlijk nooit problemen onderweg met andere verkeersdeelnemers. Fiets wel voorzichtig en houd me zonder uitzondering aan alle verkeersregels juist omdat ik me ervan bewust ben dat ik deel uitmaken van de groep racefietsers.
Nou als ik alle gelijksoortige ervaringen als die van RVV op dit forum zou delen dan kan ik pagina na pagina vullen hoor.
Je bevestigt hiermee wel wat ik al eerder in een reactie op jou gezegd heb. Gelukkig kan ik geen boeken (en zelfs geen column) schrijven over mijn belevenissen op de fiets, dus in dat opzicht hoor ik inderdaad niet bij de "wij" waar jij het wel eens over hebt als het gaat over al het leed dat "ons" op de fiets overkomt.

senior
Forum-lid
Berichten: 2211
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 24 jun 2019 15:33

mackersv2.0 schreef: 24 jun 2019 14:40 :? @senior: Ik wil eigenlijk alleen aangeven dat we ons ervan bewust moeten zijn dat we deel uitmaken van een uiterst herkenbare groep. En dat een gedeelte van die groep zich in groepsverband denkt van alles te kunnen veroorloven.

Ik verbaas me trouwens wel over het gedrag dat RVV zo vaak tegenkomt. Ik fiets dan wel niet zo veel als hij, maar probeer toch m'n 250 á 300 km per week te halen en heb eigenlijk nooit problemen onderweg met andere verkeersdeelnemers. Fiets wel voorzichtig en houd me zonder uitzondering aan alle verkeersregels juist omdat ik me ervan bewust ben dat ik deel uitmaken van de groep racefietsers.
Ik heb nergens gezegd dat ik het niet met je eens ben, al maak ik nu een uitzondering voor één ding: (helaas) overtreed ik (meestal onbewust) wel eens een verkeersregel. Hopelijk kun je me dát vergeven.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 24 jun 2019 15:38

Ik hou mij ook aan de verkeersregels, gelijktijdig zijn er altijd situaties dat je besluit om er van af te wijken. Als voorbeeld hierboven dat ik 200 meter eerder de rijbaan op ga heeft te maken met de slechte overgang van het fietspad op het eind naar de hoofdrijbaan.

Door rood rijden doe ik overigens nooit. Verder probeer ik zoveel als mogelijk ruimte te maken voor grote weg gebruikers zoals vrachtauto’s en landbouw voertuigen. Ik fiets overigens altijd solo, nooit in groepen.
Wat mijn manco is; de uitstraling. Ik fiets altijd erg diep op een tijdritfiets met een helm met zwart vizier. Deze fietshouding in combinatie met de “relatief” agressief ogende fiets en uitmonstering straalt veel snelheid uit. Zelfs als ik maar rustig 22 tot 24 km/h fiets denken andere weggebruikers dat ik over de weg vlieg ofzo. Op de MTB speelt dit eigenlijk helemaal niet terwijl ik daar soms sneller fiets (windje mee) dan op de tijdrit fiets.

Natuurlijk ben ik mij er wel bewust van. En kies daarom altijd zoveel mogelijk afgelegen wegen waar ik nagenoeg geen verkeer tegen kom.

Maar ik vraag niet om de haat jegens mij laat staan dat ik het in mijn hoofd haal om bewust diezelfde haat uit te lokken.

Gelukkig zijn er ook genoeg begripvolle en aardige automobilisten. Die er wel ruim om heen gaan en je voorrang geven terwijl dat niet hoeft. Dit zijn de incidenten en niet de dagelijkse kommer er kwel. Want dan was ik allang gestopt met fietsen.

De ergernis zit ook niet in het feit dat een ander mij op mijn fouten wijst. Maar dat je leven letterlijk in de waagschaal word gesteld omdat die ander in zijn auto even jou op zijn plaats wil zetten.

supermatt
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 11 jun 2010 00:51

supermatt 24 jun 2019 17:56


Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 24 jun 2019 18:02

Zo te zien hebben veel wielrenners een dumpert account aangemaakt.

Reacties laten wel duidelijk zien dat veel dumpert-reaguurders het lekker vinden om lekker online te zeiken op alles en niet maar dit vinden ze duidelijk ook veel te ver gaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 jun 2019 19:10

Ernie C. schreef: 19 jun 2019 08:39 Voor de meesten daar is het gewoon een uitlaatklep en een poging tot humor. Heel veel verschilt het niet van de reacties hier op schijfremmen, grote zadeltassen, omgekeerde stuurpennen en wit stuurlint. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

Het is alleen jammer dat er altijd een paar bijzitten die een te laag IQ hebben om het een beetje te relativeren als ze er eentje in het echt tegenkomen maar ik vraag mij af of zij zich wel fatsoenlijk zouden gedragen als ze niet op dumpert zouden zitten.
:ugeek:
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 25 jun 2019 17:35

Kijk, dit kan ook: Nederlandse fiets-protest-posters in een Britse krant.

Afbeelding

https://www.theguardian.com/cities/gall ... pp_Twitter

Plaats reactie